Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Slimme thermostaat Tado/Evohome en vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• mphoogeveen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 18:28
Hallo allen,

Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een Tado of Evohome. (Ik nijg naar Tado)

nu is het zo dat wij op de begane grond vloerverwarming hebben (met een radiator om bij te stoken als het zeer koud is of als je terug komt van langer weg geweest te zijn en snel wilt opstoken) en op de verdiepingen allemaal radiatoren.

Nu heb ik mijn twijfels over het aansturen van een vloerverwarming. Ik heb gelezen dat men dan een knop plaatst vlak voor het vloerverwarmingsverdeelelement die dan wordt aangestuurd als “slave” door de thermostaat in de woonkamer. Nu zou ik denken dat als hij maar een beetje hoeft op te warmen de knop niet geheel open gaat maar gaat knijpen. Dit doet ook de temperatuurknop voor het water van de vloerverwarming al. Gaat dit elkaar dan niet tegen werken/in de weg zitten?

Is er iemand met een Tado die dit ook zo heeft gedaan of anders heeft opgelost?

Alvast dank voor jullie reacties.

Groet Martijn

Groet Martijn

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

Als je nu al een thermostaat hebt hangen, en niet iets zoekt om zones te maken (dus woonkamer uit maar wel je studiekamer verwarmen bv) kan je die prima vervangen door alleen de Tado thermostaat.

Ik heb mijn Honeywell ook gewoon vervangen door een Tado. Ik heb wel mijn studiekamer met Tado ventiel sturing op de radiator, maar die doet het dus alleen als de woonkamer ook verwarmd wordt.

Voordeel daarvan is dat de studiekamer opwarmt door de weeks en in het weekend niet bv.

Uiteindelijk kan ik het wel zo maken dat ik zones kan maken, maar dan moet ik wat ventielen in huis vervangen die nu niet geschikt zijn. Maar vooralsnog werkt dit prima.