THINK optimized PC

Pagina: 1
Acties:

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Ik wil me een nieuwe PC bouwen die zo goed mogelijk presteerd in THINK en daarbij nog redelijk geprijsd moet zijn.

Ook wil ik een aantal onderdelen die ik nog heb graag gebruiken in deze PC. Het belangrijkste is de 512 Mb PC-133 SDRAM. Natuurlijk moet ik ook in de toekomst verder kunnen. Ik heb al wel even bij Pricewatch gekeken, maar zie door de bomen het bos niet daar :( Geen idee welk mobo mijn RAM nog ondersteund en welke processor er dan in zou moeten. Wie o wie heeft er meer verstand van dan ik ?

Suggesties welkom !

Oh ja ik wil niet meer dan 1000 piek uitgeven voor het mobo + cpu + cooler.

Verwijderd

Tja, t schijnt dat de P IV processoren geoptimaliseerd zijn voor UD think, alleen kom je dan niet onder de 1000 piek. :(
Dan maar een leuke T-bird, en flink overclocken, alleen kom je dan in de problemen met de hitte van de proc, en moet je een gigantische cooler(s) kopen......

edit:
hmmm..P IV heeft weer ander geheugen nodig dus valt iig af...

Verwijderd

edit:
hmmm..P IV heeft weer ander geheugen nodig dus valt iig af...

[/quote]

Niet meer, met de I-845 mobo's kun je gewoon met SDRAM werken (Asus P4B bijvoorbeeld).

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
ls je wilt upgraden onder de 1000 piek dan kun je beter geen pentium nemen. Ik weet neit of een pentium beter presteerd met UD maar ik denk niet dat het opweegt tegen het aantal MHz meer die je voor het zelfde geld kunt kopen van een amd.

Ik zou dus gewoon gaan voor een leuke thunderbird. Zelf ga ik maandag inkopen doen :)
2x MSI K7T turbo Limited Edition (328,-)
2x Thunderbird 1 GHz (260,-)

Kijk dat kost dus helemaal niet zoveel, je kan ook een 1,4 GHz nemen, die kost 385 (Bij Norrod)

Dus dan ben je voor iets meer dan 700 piek een super snel systeem.
Als je toch een P3 systeem wilt ofzo:
Asus CUV4X VIA 694X FCPGA 285
Intel PIII 1GHz FCPGA 133MHz 655

Dan ben je toch veel meer kwijt en ik denk dat je hiermee minder UD units per dag doet.

...

Verwijderd

Dat is nou precies de hele bedoeling van THINK. Eén groot commercieel effort van Intel dat na elke upload je PC weer verder afkraakt. Stank voor dank heet dat geloof ik. Ik ben teruggegaan naar een Folding @ Home console.