Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:10
Ik heb een nieuwe monitor nodig. 24 of 27 inch. Deze ga ik gebruiken voor werk maar ook voor gamen.
Al zal in in het gamen niet de allerbeste of hebben. Dat betekend dat veel eisende spellen heen 144 fps gaan halen. 75 moet wel lukken

Nu heb ik via google gezocht en de ene zegt dat het geen issue is als je 75 fps op een 144hz zet. Maar een ander zegt dat het een soort ghosting geeft. Games zijn strategie maar ook mmo of shooters.

Op youtube filmpjes zie je het niet.

Heeft iemand hier dit zelfde en kan min uit de brand helpen?

Beste antwoord (via gupfishy op 21-03-2023 21:14)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:53
Je hebt twee opties die beide waarschijnlijk prima werken:
Optie A, freesync/gsync, daarmee past de monitor zijn refreshrate aan, aan de fps die de gpu daadwerkelijk haalt. Als de range van je fps variatie niet te groot is dan werkt dit best wel goed.

Optie B, vanuit je drivers/monitor settings de monitor forceren naar 75hz, en dan ook je max fps op 75fps instellen (ingame of via drivers). Dit zou ook prima moeten werken.

En C ofc gewoon kijken hoe het draait.

Dus wmb kan het eigenlijk niet mis gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakwortel op 21-03-2023 21:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
Je kan gewoon een spel met lage fps op een hoge hz monitor spelen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
Je hebt twee opties die beide waarschijnlijk prima werken:
Optie A, freesync/gsync, daarmee past de monitor zijn refreshrate aan, aan de fps die de gpu daadwerkelijk haalt. Als de range van je fps variatie niet te groot is dan werkt dit best wel goed.

Optie B, vanuit je drivers/monitor settings de monitor forceren naar 75hz, en dan ook je max fps op 75fps instellen (ingame of via drivers). Dit zou ook prima moeten werken.

En C ofc gewoon kijken hoe het draait.

Dus wmb kan het eigenlijk niet mis gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakwortel op 21-03-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:10
Dat klinkt goed. Dan ga ik dat denk doen. Als een game hogere snelheid heeft dan is het alleen maar mooi meegenomen.

In gewoon dagelijks werk zal je de hoge Hz niet merken kijkt mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
gupfishy schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:10:
Dat klinkt goed. Dan ga ik dat denk doen. Als een game hogere snelheid heeft dan is het alleen maar mooi meegenomen.

Alles is toch net vloeiender op 144hz dan op 60hz, geen reden om het niet ook te gebruiken voor dagelijkse dingen lijkt me. Maar mocht je willen wisselen, ik gebruik displayfusion, daarmee kan je profielen aanmaken voor display settings (mijn toepassing is 1 PC, twee plekken met display) en die met een sneltoets wisselen, dus daarmee zou je ook je refresh rate kunnen aanpassen zonder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 04:31

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

gupfishy schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:10:

Ik heb precies de omgekeerde mening hierin, ik vind JUIST met dagelijkse dingen (zelfs al is het een beetje scrollen) dat die 144Hz veel prettiger werkt. Gelukkig zijn ook alle animaties in Windows, bijvoorbeeld, geschikt voor hoge refreshrates.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1