Al lange tijd verbind ik al mijn USB apparaten via een USB 3 hub, op een USB switch en dan door naar mijn desktop/laptop (dit zodat ik makkelijk kan switchen). Dit gaat al 1-2 jaar goed, maar sinds een paar weken gebeuren er wat rare dingen:
Drivers? Niet logisch imo omdat het om zowel desktop als laptop gaat, en bovendien het gedrag steeds veranderd.
Kortom, wie kan mij helpen?
- Eerst begon mijn draadloze muis kuren te krijgen. Voornamelijk wanneer ik mijn laptop gebruikte. Af en toe haperen. Dat werd zo erg dat het onbruikbaar werd, dus stop ik nu de dongle maar steeds in de laptop. Dit gedrag begon kort geleden ook op mijn desktop, dus idem dito.
- Sinds enkele dagen pakt mijn desktop de USB apparaten niet goed. D.w.z. dan lijkt er niets aan gesloten. Ik heb de USB kabel tussen USB switch en desktop vervangen, dat leek eerst de boosdoener. Maar toen het gisteren weer begon, heb ik de kabel maar eens in een poort aan de voorkant gestopt, en toen leek het wel goed te werken.
- Sinds gisteravond vallen soms al mijn USB apparaten een paar seconden weg. Echt disconnect en gelijk weer connecten, wat dan een paar seconden duurt. Het lijkt random, soms een paar keer achter elkaar en dan weer een uur niet.
- Wanneer ik mijn headset, tobo en muis afzonder aansluit op mijn desktop, lijkt dit redelijk goed te gaan op sommige USB poorten, maar niet allemaal. Front poorten 50/50, een deel van die rechtstreeks op mijn moeder niet (onder niet, bovenaan wel).
Drivers? Niet logisch imo omdat het om zowel desktop als laptop gaat, en bovendien het gedrag steeds veranderd.
Kortom, wie kan mij helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door LankHoar op 21-03-2023 22:12 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!