Osram Lightify Flex RGBW werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-07 08:41
Mijn vraag:
Ik heb via marktplaats een nieuwe Lightify Flex RGBW led strip gekocht.
Ik dacht hiermee een complete set te hebben maar ik begin daar nu over te twijfelen.

Is dit een complete set?
Ik kan namelijk geen qr code vinden waarmee je de gateway moet toevoegen.
Er zit een adapter bij, die gaat naar de controller en daarna naar de led strip.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Osram Lightify Flex RGBW.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op internet gezocht, ik vind de handleiding niet duidelijk maar ik denk dat ik eruit haal dat ik naast deze set nog een gateway nodig heb.

Heb ik nog iets extra's nodig om de app te kunnen gebruiken (er zit ook geen afstandsbediening bij, dat hoeft van mij ook niet want ik wil het graag via de app doen)?
Als het antwoord ja is wat is dan de meest goedkope optie?

Deze set heb ik:
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/osram1.png
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/osram2.png

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 21-03-2023 18:29 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:52

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Snelle zoektocht leert dat het een Zigbee device is. Dus ja, je zal een domotica controller (/hub/gateway) moeten hebben met Zigbee die hem ondersteund, bijvoorbeeld die van Osram zelf. Ken hem niet zo goed dus geen idee of die af hangt van de cloud.

De volledig open source en cloudloze oplossing zou bijvoorbeeld Zigbee2MQTT zijn, zie hem daar als supported device. Maar dat is wel stuk steilere leercurve dan een controller met app (maar in combinatie met Home Assistant wel veeeeeel flexibeler). Dat moet je wel willen.

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 21-03-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-07 08:41
Ik zoek eigenlijk echt iets simpels, puur alleen aan/ uit via een app, dimmen en misschien af en toe een ander kleurtje. Ik heb nu in ieder geval duidelijkheid dat deze set zo niet stand alone gaat werken :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl