Coolblue zonnepanelen - verkeerde geplaatst??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuusAnna90
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-04-2023
Hi, ik kan nergens eenzelfde situatie vinden en weet niet goed wat ik ermee moet doen..

Wij hebben in mei 2022 zonnepanelen besteld bij Coolblue (13x rec 405aa) die bijna 2 maanden geleden (jan 2023) geplaatst zijn. Opleverrapport gehad, app in gebruik genomen en alles werkt naar behoren en tevredenheid. Alleen de factuur hadden we nog niet ontvangen, maar ik nam aan dat die nog wel zou verschijnen binnenkort.

Nu krijg ik net een telefoontje van een planner, wanneer het uitkomt dat ze de panelen van ons dak kunnen komen omruilen? Ik heb hier helemaal niets over gehoord dus reageer verbaasd, en de beste man zegt dat hij oodracht heeft gekregen maar het verder ook niet weet. Ik heb niets gepland en de klantenservice gebeld, maar behalve “huh dat heb ik nog nooit gehoord, vreemd zeg” kreeg ik geen antwoord. Hij zag wel dat ik door die collega gebeld was (dus het was geen oplichter die mijn panelen wilde komen ophalen wat ik ook begon te denken haha).

Nu in afwachting tot het ‘verhelderende’ telefoontje wat ‘binnenkort’ komt, maar ik vraag me af wat mijn rechten zijn? Ik heb een opleverrapport gekregen. En ik wil eigenlijk liever niet dat ze de panelen komen ruilen, weer gaan boren in ons (niet al te nieuwe) dak en er iets anders op leggen waarvan ik nog maar moet zien of het ook zo feilloos werkt. Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt of tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Even afwachten op de juiste collega en in overleg gaan waarom ze dit willen?

Kan het zijn dat er nu 13x 300 op je dak ligt? ;)
Heb je foto's gemaakt van het label van de panelen?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Welke panelen staan er op de offerte die je getekend hebt?

Dat lijkt me leidend.

Edit: na 3/4 jaar wachten is de kans groot dat je andere (meer Wp) panelen gekregen hebt.
Maar dat is hun probleem.

[ Voor 42% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-03-2023 17:01 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Raar dat er niet meteen een rekening komt.

Waarom denk je dat er geboord moet worden in een nieuw dak? Wat voor plaatsing is het? In-dak, schuin dak of plat dak? Welke dakbedekking?

Maak eens een scherpe close-up foto van het dak, misschien kan iemand zien of het de goede panelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:14
Laat ze eerst maar eens met een goede reden komen…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SuusAnna90 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:41:
Nu in afwachting tot het ‘verhelderende’ telefoontje wat ‘binnenkort’ komt, maar ik vraag me af wat mijn rechten zijn?
Zou gewoon even afwachten, want wat valt er nu te zeggen? Behalve dat e.e.a. gewoon afgerond is en ze echt niet je dak op kunnen zonder jouw toestemming. Dat heet diefstal (ja, kort door de bocht) ;) Ik gok dat het allemaal een misverstand is, en dat lijkt ook overeen te komen met het ontbreken vd factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
De redenen kunnen wij natuurlijk enkel naar gissen, maar ik verwacht dat het qua vervangen geen boeiende werkzaamheden zijn. Normaliter wordt er een frame op het dak gemaakt en daar de panelen op gemonteerd, als je de panelen vervangt dan hoeft er verder niet zoveel meer te gebeuren.

Maar ben wel benieuwd naar de reden, zoiets zullen ze ongetwijfeld niet zomaar doen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuusAnna90
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-04-2023
Thanks voor de reacties so far, ik wacht eerst maar even de reden af en zal die er dan bij zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
Ik vermoed dat ze lagere wp panelen hebben geplaatst, en daarom zelf het boetekleed al aandoen en dus willen omwisselen.
Zij hebben geen zin in gedoe over de offerte en mindere panelen en dan weer overeenkomen.

Want als het betere panelen zijn dan zullen ze wel opbellen met de vraag of de betere kunnen blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:14
Of er zijn twee leveringen door elkaar gehaald en nu zijn bij twee huizen de panelen niet meer geschikt voor de geplaatste omvormer.

Potver. Zit ik toch te gissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59
Als het slechtere panelen zijn dan is het voordeliger @SuusAnna90 een stevige vergoeding te betalen... Het wisselen van panelen door een team, naar @SuusAnna90 toe rijden... ernstig kostbaar.

Even afwachten ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
Ronald schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:22:
Als het slechtere panelen zijn dan is het voordeliger @SuusAnna90 een stevige vergoeding te betalen... Het wisselen van panelen door een team, naar @SuusAnna90 toe rijden... ernstig kostbaar.

Even afwachten ;-)
Zeker, voordelig voor Coolblue.

Maar communicatie is blijkbaar het duurste bij Coolblue (en velen anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Taart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 07:00
Ik heb niet helemaal dezelfde ervaring, maar bij mij is na 2 maanden ook nog geen factuur binnen. Ook heb ik nog steeds geen inloggegevens van de app. Ik bel ongeveer iedere 2 weken waarbij ik teruggebeld zou worden, maar dit gebeurd niet.

Verder is de installatie gewoon top en netjes gedaan, niets aan op aan te merken (aardige lui ook die monteurs). Wel lekker goedkope installatie zo.
Pagina: 1