Online database benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik wil voor onze wedstrijdsecretaris een online applicatie maken zodat hij taken toe kan kennen aan wedstrijden. Ik heb dit eerder al eens gemaakt, maar dan via een lokaal access bestand. De code ben ik helaas kwijtgeraakt, maar hobbyen is leuk dus ik ga het opnieuw maken.

Ik heb al een mysql database gemaakt bij antagonsit, waar onze webste ook draait. Aan de database heb ik 2 gebruikers toegevoegd. 1 om alleen te lezen, deze wil ik grbruiken om data op de website te tonen en 1 gebruiker die gebruikt gaat worden daar de wedstrijdsecretaris.
Ik heb redelijk wat ervaring met angular en daarin ga ik de applicatie ook maken. De tabellen en dergelijke maken moet ook geen probleem zijn.

Mijn vraag is hoe kan ik de database ontsluiten vanuit de applicatie. Lokaal tijdens het ontwikkelen en daarna op de website. Voor de wedstrijdsecretaris zal er een inlogscherm moeten komen, maar hoe benader ik de database?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:27
Via de website een beheeromgeving (inlog) aanmaken met API calls naar een back end die (via sql) op de database inlogt en aanpassingen maakt. Let hierbij wel goed op je security: zorg dat de back end bestanden niet te downloaden zijn, dat je (via php sessions, of session keys) controle behoudt dat alleen mensen die ingelogd zijn de backend calls kunnen maken en (belangrijkste) dat de sleutels of wachtwoorden van de database niet uit lekken.

zorg er in ieder geval voor dat je frontend nooit en te nimmer direct met sql naar de database gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
En als je persoonsgegevens hierin verwerkt, overweeg het dan niet te maken, maar een standaardoplossing te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Er worden wel namen vastgelegd, maar voor de rest voornamelijk wedstrijdgegevens.