We zijn sinds een paar maanden blije eigenaars van een hoekwoning uit bouwjaar 1999/2000.
Er is alleen wel een irritatiepunt, en dat is dat in de badkamer, er al bij een klein beetje wind een irritante ruis/fluittoon uit de afzuigingrozet komt. Beneden bij het keukenrozet is dit niet/nauwelijks te horen, maar die ligt een stuk verderweg.
De badkamer ligt direct onder de MV box, die afvoert via een dakdoorvoer.
De MV box kent geen verschillende standen, en staat altijd aan. Het rozet is een vierkant rooster. Door het verlaagde plafond past er geen standaard rond (instelbaar) rozet.
Als ik het rooster wegneem suist het nogsteeds, maar wel ietsje minder.
Voor de duidelijkheid, als het windstil is, is de ruis er niet. Het is dus niet dat de MV te veel afzuigt voor het kleine oppervlak van de rozet-doorvoer.
Wie heeft een idee hoe ik dit hinderlijke geruis kan verminderen?
Foto's hieronder:
:strip_exif()/f/image/F8saRc6DLJDQa3tLaZAEeFWa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LrnApbNlDHdC0XevMgivrtEu.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is alleen wel een irritatiepunt, en dat is dat in de badkamer, er al bij een klein beetje wind een irritante ruis/fluittoon uit de afzuigingrozet komt. Beneden bij het keukenrozet is dit niet/nauwelijks te horen, maar die ligt een stuk verderweg.
De badkamer ligt direct onder de MV box, die afvoert via een dakdoorvoer.
De MV box kent geen verschillende standen, en staat altijd aan. Het rozet is een vierkant rooster. Door het verlaagde plafond past er geen standaard rond (instelbaar) rozet.
Als ik het rooster wegneem suist het nogsteeds, maar wel ietsje minder.
Voor de duidelijkheid, als het windstil is, is de ruis er niet. Het is dus niet dat de MV te veel afzuigt voor het kleine oppervlak van de rozet-doorvoer.
Wie heeft een idee hoe ik dit hinderlijke geruis kan verminderen?
Foto's hieronder:
:strip_exif()/f/image/F8saRc6DLJDQa3tLaZAEeFWa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LrnApbNlDHdC0XevMgivrtEu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Robonus op 21-03-2023 15:55 ]