Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Ik ben hem hier op Tweakers zelf nog niet eerder tegengekomen.
Maar er is een (Github) site met veel van de verschillende Samsung SSD firmwares er op.
Zowel voor de "originele" SSD's maar ook voor bv de goedkopere PM9A1!!

Zie hier voor deze site

Ik was zelf met name opzoek naar de instructies om de upgrade uit te voeren met Linux,
in plaats met de vage tooltjes die her en der werden aangeboden.

Hopelijk ook voor andere bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hm, ik heb laatst een Windows bootable USB gemaakt om mijn wd ssd's te kunnen updaten. Erg omslachtig, maar ik vind zo'n repo toch gevaarlijk, stel dat je een verkeerde image plaatst, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
SVMartin schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:08:
Hm, ik heb laatst een Windows bootable USB gemaakt om mijn wd ssd's te kunnen updaten. Erg omslachtig, maar ik vind zo'n repo toch gevaarlijk, stel dat je een verkeerde image plaatst, wat dan?
Het betrof bij mij de Samsung PM9A1 die achteraf eigenlijk meer een OEM product is en daardoor eigenlijk niet gesupport. Ik had wat dat betreft dus ook geen keus dan via dit soort kanalen te zoeken naar een firmware. Je moet inderdaad wel goed opletten dat je de juiste hebt . En natuurlijk altijd eerst een backup O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 22:20
Heb zelf net een PM9A3 aangeschaft, en die staat daar ook bij. Heb alllen al de laatste firmware zag ik :)
Op de site van Samsung idd niets te vinden, erg vreemd eigenlijk want dit is een profi ssd die veel intensiever gebruikt kan en mag worden dan een consumenten SSD. Maar ja Samsung, hardware is altijd prima in orde maar software is en blijft een probleem 8)7