Betonbanden stucen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:49
Ik ben deze saaie grijze betonbanden een beetje zat.
Ik ben daarom van plan om bovenop een hardhouten lat te maken en de voorkant te stucen en daarna wit te maken.
Vraag me nu alleen af of dat goed gaat met die mos aanslag. Die kan ik nu eenvoudig verwijderen met de hogedruk spuit maar gaat dat ook nog goed na het stucen?
En wat zou de beste aanpak zijn? Eerst voorstrijken, maar daarna? wat zou ik het beste kunnen gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnVWqeXDnOOucRmOoxR_M37XkW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5wN6MRc04tjY5KdhSaFqxGL.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:00

Wish

ingwell

Waarom stucken en niet gewoon wit schilderen met de juiste verf?

No drama

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-01 15:29
Ik zou die plank er op maken en met beton verf de pallisades in kleur maken.

Die mos is er zo af met een hogedruk spuit.

[ Voor 23% gewijzigd door basjuh op 21-03-2023 14:40 ]

Weet t soms wel beter

• remmuz
Wish schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:39:
Waarom stucken en niet gewoon wit schilderen met de juiste verf?
Dat hebben de buren gedaan en ziet er heel goedkoop uit. Vooral omdat je de ribbels nog ziet.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-01 18:27
zou beginnen met aan de aarde kant een DPC folie tegen de betonbanden aan te zetten.
Dan komt er geen water meer uit de grond in het beton.

Hogedrukspuit erover, en laten drogen.

Daarna zou je wel kunnen stucken.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 11:31
Zitten die ribbels ook aan de binnenkant? Anders is het een kwestie van omdraaien, schoonmaken, laten drogen en wit schilderen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• remmuz
ribbels zitten aan beide kanten. Ze zijn in een bed van cement gezet dus omdraaien is geen optie.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-01 21:01
@remmuz
Ik weet niet waarmee je zou willen "stucen" maar ik zou dit met cement doen. Feitelijk wil je enkel de ribbels opvullen. Daarna kan je mooi met betonverf het wit schilderen.

Wil je zeker weten dat het goed blijft zitten, kippengaas of een andere fijnmazig gaas erover spannen en goed vastmaken met schroeven en pluggen en daar tegenaan beton/cement bevestigen.

Wat wellicht ook gaaf zou kunnen staan, is cortenstaal. Mooie platte plaat kopen en dan met je houten lat afwerken.

• remmuz
chrisborst schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:27:
@remmuz

Wat wellicht ook gaaf zou kunnen staan, is cortenstaal. Mooie platte plaat kopen en dan met je houten lat afwerken.
Dat is een goed idee. Had ik nog niet aan gedacht!
Ik ga het thuis even in de groep gooien 😊

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 11:31
Cortenstaal is inderdaad een leuke optie. Mocht je het beslist mooi wit (of een andere kleur) willen dan kun je hier op maat HPL of Trespa platen bestellen: https://kunststofplatenshop.nl/

Die kun je met behulp van Kit/Lijm denk ik wel bevestigen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-01 23:31
Ik heb het met Knauf SM700 Pro gestuct. Betonklinkers ipv banden, maar same difference.

Dit is gewapende, witte, cementgebonden stuc.
Dus geschikt voor buiten, gaat scheuren tegen, en is al wit = snel klaar.

Ging erg lekker. Misschien dat het tegenwoordig in NL te koop is, dat was het toen niet, ik heb het van Amazon:
https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Na een jaar of 3 kreeg ik wel groene aanslag, maar elke lente even schoonmaken met de hogedrukspuit, gaat prima. Misschien dat ik het eens moet behandelen met het een of ander, nooit echt in verdiept.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Plaat ervoor, deklat erover. Dit ga je toch niet allemaal dicht lopen stucken? Ik zou het nog eerder helemaal vervangen dan.

cortenstaal is leuk als je van roest houdt en graag geld uitgeeft. HPL of trespa is m.i. slimmer en makkelijk schoon te spuiten.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1