Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Vraag
Alle reacties
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Eerst schuren, dan egaal maken, dan voorstrijken, dan behangen?
Dat denk ik wel. Je hebt Muurglad of Superieure Egaliseerpasta van Alabastine, daarmee kan je de boel egaliseren.MrVegeta schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:46:
[...]
Eerst schuren, dan egaal maken, dan voorstrijken, dan behangen?
Hier zou ik dus ook met een schuurmachine los gaan. er zijn speciale apparaten voor muur/plafond toepassingen.
Je wil niet dat je nieuwe behangetje los komt te hangen doordat de onderlaag los laat. Dat lost voorstrijkmiddel niet op.MrVegeta schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:49:
De reden voor het schuren is dat de oude lijm niet hecht?
Duur alternatief... PVC wandtegels:
https://www.wandpanelenonline.nl/betonlook-pvc-wandtegels/
Kitten en plakken
Gezien de hoeveelheid losse " schilfers" op je muur zou ik dat doen ja. Of alles met handje en plamuurmes eraf steken is ook een optie.MrVegeta schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:49:
De reden voor het schuren is dat de oude lijm niet hecht?
Ook mijn ervaring in een huis van 1905... putjes maken niet uit (glasvlies is sterk genoeg) maar elke oneffenheid zie je.consolefreak schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:50:
je zegt glasvezel behang, maar er zijn meerdere soort die er onder zitten. Waar praat je over? Mijn ervaring bij glasweefsel behang is dat élke oneffenheid je gaat zien in het resultaat. Key is dus een strakke vlakke ondergrond.
Hier zou ik dus ook met een schuurmachine los gaan. er zijn speciale apparaten voor muur/plafond toepassingen.
wat ik zou doen (amateur hier)
1) Muur schuren, om lijmresten te verwijderen + glad te krijgen. Je moet er gewoon met je hand overheen kunnen wrijven zonder je hand open te halen
2) Voorstrijk, dit soort muren zijn vaak erg poreus
3) Glasvlies behangen
4) eventueel overschilderen. Heb ik thuis ook gedaan, wordt het echt mooi van. Moet je wel het fijne glasvlies hebben, niet van dat glasvlies waar je het patroon nog op ziet....
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Ik zou als extra stap tussen 2 en 3 ook nog even met spatel over muren heen gaan na voorstrijken. Er wil nog wel stof of ander pluises op de muur achterblijven na het voor strijken. Deze haal je dan weg. Anders zie je echt weer terug komen op je behang.
door te kloppen op de muur kun je (hopelijk niet) holle stukken ontdekken.
En dat zit dan gewoon los.
Met een plamuurmes haal je dan eenvoudig de hele muur kaal.
Echt no way! Renovlies, daar zie je ook bijna alles doorheen. Net een heel huis mee gedaan.Galaxis schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:47:
Egaal maken niet nodig. Gaatjes opvullen is genoeg als je glasvlies / renovlies behang gebruikt. Dat is vrij dik behang en kan kleine oneffenheden vaak wel opvangen.
ook bij reno moet je piekfijn egaliseren.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
En daarna met het plamuurmes er achteraan racen.
Werkte goed maar geen garantie!