Digid 1x inloggen en 2 verschillende sites bekijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:52
Ik heb met de digid app een vreemde zaak.
Ik log in bij een site vd gemeente en digid vraagt mijn code zoals gebruikelijk. Maar ga ik daarna naar bijvoorbeeld de Belastingdienst en ga daar inloggen met digid dan hoef ik mijn code niet in te vullen en logt hij gewoon gelijk in.

Ik moet beide keren wel de ‘inloggen’ knop drukken.
Maar dus maar 1 keer mijn digid ww
Dit is niet oke lijkt mij aangezien het 2 verschillende sites zijn.

Ik gebruik een iphone die up to date is, en de digid app ook.

Iemand hetzelfde kunnen reproduceren?
Of hoort dit zo?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:29
Verschillende sites maar met hetzelfde authenticatie mechanisme. Je drukt op inloggen bij de 2e site, daarna ziet hij dat je al een sessie hebt lopen dus hoef je niet nog een keer in te loggen. Werkt als ontworpen.

Dit is nou juist 1 van de voordelen van 1 centraal authenticatie systeem voor alle overheidsorganen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:56

hstoker

Yatta!

Dat heet DigiD eenmalig inloggen:

https://www.logius.nl/dom...n-digid-eenmalig-inloggen

Voor een vorige werkgever al eens meegeholpen om te implementeren :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:52
Oh dit dus
Bij DigiD Eenmalig Inloggen biedt Logius aan aangesloten afnemers zekerheid over de identiteit van een gebruiker, gedurende een sessie en gedurende een bepaalde periode nadat deze zich heeft geauthentiseerd bij DigiD, ook als gebruikers meerdere diensten van meerdere dienstaanbieders achter elkaar willen afnemen. DigiD Eenmalig Inloggen geeft als authenticatiebewijs voor de aangesloten Afnemers zogenaamde SAML statements uit die gebaseerd zijn op de eenmalige authenticatie van de Gebruiker bij DigiD die nodig is voor de eerste dienst die de Gebruiker wil afnemen.
oke helder dankjewel. @Craven @hstoker

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd