Toon posts:

WinME probleem na wisselen mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaande topic ook in het Windows forum gezet, maar daar krijg ik geen reactie... Misschien heb ik hier meer geluk.

Ik heb m'n oude KX mobo vervangen door een ECS K7S5A. Uiteraard heb ik geen zin om een 'clean install' van ME te doen... Daarom heb ik in de veilige modus, in windows apparaatbeheer alle systeem devices verwijderd en opnieuw geboot. Alle devices worden dan na het booten netjes opnieuw geinstalleerd. Er is alleen 1 probleempje: het device 'ACPI IRQ holder for PCI IRQ steering' wordt wel 6 x geinstalleerd . Booten naar safe mode en dan allemaal weghalen helpt niet. Eentje laten staan en dan opnieuw booten ook niet, er komen er weer 5 bij! Sandra meldt wel dat er een zootje (stuk of 4) zijn 'gedisabled', maar ik wil er liever helemaal vanaf! Wie o wie heeft de gouden tip? En niet zoiets van: 'HD formateren en windows opnieuw isntalleren' graag!

Verwijderd

Clean install is de beste optie. Lijkt me ook wel logisch als je compleet nieuw moederbord erin knalt.

Verwijderd

Installeer de drivers van je moederbord? Kan misschien eens helpen. Meestal krijg je er een CD bij.

Maar toch.. Clean install is echt het beste. Je hebt voor Windows immers een compleet nieuw systeem.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb 'n BP6 Dual door 'n 7-DXR vervangen op verschillende HD & partities stonden win98 winME W2K die hadden allemaal problemen en blue screens en w2k start niet meer op

dus clean instal is het beste of wil je door blijven klooien

je kan ook proberen over je uode intall te installeren dat kan misschien ook wel helpen maar 'n clean install is beter.

gebruik nu w2k omdat ik van 128MB naar 768MB ben gegaan en loop stabiel.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Je hebt 6 PCI apparaten en dus wordt er 6 keer een ACPI IRQ holder for PCI steering geinstallerd. Je probleem is dus geen probleem.

Als je ze echt weg wil hebben (wat dus alleen nut voor jou heeft, niet voor je pc), moet je ACPI uitschakelen.

Was getekend, enz. | specs

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Toen ik van m'n good ol' AOpen AX-6BC (BX-chip) naar m'n huidige Asus CUSL2-c (815EP-chip) ging heb heb ik niet eens een clean install gedaan. Ik draai nog steeds met dezelfde ME-install van bijna een jaar geleden, zonder problemen. >:) :)

The ramblings of an idiot

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb ook zo vaak geen zin mijn windows opnieuw te installeren :)

Maar goed, zoals al eerder gezegt is hierboven is een clean installhet beste. Er blijven nmlk altijd wel wat restjes info achter vanje vorige mobo en dat gaat op een gegeven moment problemen geven.

Signature

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Je kunt ook ff windows opnieuw isntalleren vanuit windows, dan zoekt ie opnieuw naar hardware

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Het beste is een clean install.

Waarom : je moederbord heeft vast een andere chipset etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 13:46 schreef Kris2904 het volgende:
Je hebt 6 PCI apparaten en dus wordt er 6 keer een ACPI IRQ holder for PCI steering geinstallerd. Je probleem is dus geen probleem.
Weet je, dat dacht ik in eerste instantie ook! Maar waarom rapporteert Sandra dan dat de devices zijn uitgeschakeld??? Laat ik het anders eens zo vragen: wat zijn de IRQ holder devices die jullie in jullie systemen tegenkomen? 6 keer aan? of 1 keer? uitgeschakeld door windows?

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Ik zie er bij mij geen een staan, maar ik gebruik dan ook nog een trustworthy BH6 ;) Ach, ik zou er eerlijk gezegd niet mee zitten. Zolang het geen crashes of een traag systeem veroorzaakt, gewoon lekker laten zitten :) Bij de volgende install zie je wel weer of ze terug komen of niet..

Was getekend, enz. | specs

Pagina: 1