Tool om SQL server tabel te editeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:33
Hoi,

Wij maken op het werk vaak gebruik van configuratie tabellen in SQL server.
Tot nu toe passen we die manueel aan via de management studio of met een script.

Dit is natuurlijk niet ideaal dus was ik op zoek naar een tool om dit wat mooier weer te geven, filteren, forms maken om rijen toe te voegen,..

Helaas kan ik niet meteen iets (gratis) vinden dat ik hiervoor zou kunnen gebruiken. Voor Excel en PowerBI had ik wel al betalende addons gevonden..

Enige tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is er dan precies niet ideaal? Als je het nu met een script kan is het toch juist ideaal?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MSSQL Master Data Services hebben wij wel eens gebruikt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:30
MySQL Workbench gebruiken wij vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik gebruik https://dbeaver.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:27
SSMS is toch perfect daarvoor? Heel veel beter ga je het niet krijgen hoor...
Wat mis je dan precies als je aangeeft de managament studio te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:33
Bedankt voor de tips al!
Wat ik mis is vooral de mogelijkheid om te sorteren, filteren, dropdown met mogelijke waarden (nice to have),..

Als ik in SSMS edit table open en dan naar SQL pane ga kan ik al iets meer maar ik vind het toch niet zo gebruiksvriendelijk.

In de toekomst zouden ook enkele tabellen toegankelijk en aanpasbaar moeten zijn voor niet IT-collega's maar dan moeten we al eerder een frontend webinterface hierop maken zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:44
SSMS = low level in de database roeren.

Wil je het mooier, luxer dan kom je al heel snel op een frontend uit ja. Dan kan je ook betere feedback geven, sessie management, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:43

OB1

Je zou eens TablePlus kunnen proberen. Daarin kun je zelf SQL-queries schrijven, maar ook redelijk makkelijk filters op laten bouwen.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kijk eens of HeidiSQL iets voor je is
https://www.heidisql.com/

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54

BCC

Het ligt er aan wat je wilt doen precies, maar waarschijnlijk wil je een applicatie voor je database hebben met wat business logica? Dan moet je iets in Ruby on Rails / Elixir Phoenix in elkaar (laten) zetten denk ik.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

gvrsnor schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:15:
Bedankt voor de tips al!
Wat ik mis is vooral de mogelijkheid om te sorteren, filteren, dropdown met mogelijke waarden (nice to have),..

Als ik in SSMS edit table open en dan naar SQL pane ga kan ik al iets meer maar ik vind het toch niet zo gebruiksvriendelijk.

In de toekomst zouden ook enkele tabellen toegankelijk en aanpasbaar moeten zijn voor niet IT-collega's maar dan moeten we al eerder een frontend webinterface hierop maken zeker..
Klinkt alsof je dus gewoon de inhoud van de database wilt aanpassen op de manier zoals dit in Access zou kunnen met formulieren, en niet zoals dit in een willekeurige SQL tool (DBeaver, HeidiSQL, DataGrip, Management Studio etc) kan.

Heb je Access al geprobeerd? Die kun je ook met een SQL Server instance verbinden, en dan heb je wel de mogelijkheid om formulieren te gebruiken die je zelf instelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ooit eens sqlyog gebruikt en dat werkte perfect.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1