Instellen gedeelde agenda Android en iOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bronkhorst
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02 02:43
Mijn vraag
Is het mogelijk om één gedeelde kalender in te stellen voor enerzijds de telefoon van mijn partner (iOS) en anderzijds mijn telefoon (Android) waarbij we beide afspraken en dergelijke kunnen aanmaken en in wijzigen? (Eigen agenda gebruiken om in de gedeelde kalender te plannen; zie verdere uitleg)

Relevante software en hardware die ik gebruik
OnePlus 8T en iPhone 13

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot nu toe heb ik een gedeelde kalender in Google Calendar ingesteld. Hierin kunnen we onze eigen afspraken inplannen die zichtbaar worden voor ons allebei.
Mijn partner werkt liever met de agenda app van Apple zelf. Maar voor de gedeelde kalender dient ze dus Google Calendar te gebruiken. Het lukt me nu niet om de kalenders te synchroniseren waarbij ze met haar agenda app van Apple afspraken kan inplannen en daarna in de gedeelde kalender terechtkomen.

Heb hier en daar wat rondgeneusd, maar de topics verschillen licht van mijn probleem helaas.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja... aangezien het hier over specifieke software van Google en Apple gaat, denk ik niet dat er een simpele oplossing is. Vooral niet omdat je partner niet (meer) met Google wil werken.

Voor hulp met het synchroniseren van de Google kalender met de software van Apple zou je hier eens naar kunnen kijken: https://support.google.co...n&co=GENIE.Platform%3DiOS
Of omgekeerd: https://www.chriswrites.c...loud-calendar-on-android/

Alle andere oplossingen zullen waarschijnlijk botsen vanwege 'third party'

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36
Wat gaat er niet goed op de iPhone? Ik kan gewoon Google calendars in de native app openen namelijk. Ook de family en andere shared dingen

https://support.google.co...n&co=GENIE.Platform%3DiOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bronkhorst
Jester-NL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:04:
Tja... aangezien het hier over specifieke software van Google en Apple gaat, denk ik niet dat er een simpele oplossing is. Vooral niet omdat je partner niet (meer) met Google wil werken.

Voor hulp met het synchroniseren van de Google kalender met de software van Apple zou je hier eens naar kunnen kijken: https://support.google.co...n&co=GENIE.Platform%3DiOS
Of omgekeerd: https://www.chriswrites.c...loud-calendar-on-android/

Alle andere oplossingen zullen waarschijnlijk botsen vanwege 'third party'
Hier vreesde ik dus voor :-( en hier kwam ik van andere bronnen dus ook op uit.
Ik krijg dan enkel een read-only versie van de Apple agenda in de gedeelde kalender.
Toch bedankt!
Archie_T schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:42:
Wat gaat er niet goed op de iPhone? Ik kan gewoon Google calendars in de native app openen namelijk.
Wat bedoel je precies hiermee?
Het is de bedoeling dat mijn partner vanuit de Apple agenda afspraken kan plannen die dan in de gedeelde kalender worden aangemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Bronkhorst op 22-03-2023 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Wat ik bedoel is dat je een Google account toevoegt op je iOS calendar en dat je dan afspraken kan maken in je gedeelde agenda. Ik snap niet helemaal waar het je niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bronkhorst
@Archie_T Dat zou ik dus graag willen doen. Vanuit iOS calendar afspraken maken in de gedeelde agenda.
Maar het lukt mij dus enkel om een read-only versie in de iOS calendar te zetten.
Ik zal nog eens kijken op de bovenvermelde links. Misschien lees ik erover heen?

Edit: Of kan ik een read-only versie van de iOS calendar in de gedeelde Google Calendar zetten? 🤔

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Bronkhorst op 22-03-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29

Croga

The Unreasonable Man

Houdt er rekening mee dat wanneer je de Google calendar toevoegd aan de Apple calendar app, je bij iedere afspraak expliciet moet aangeven dat ie in de Google calendar terecht moet komen.
Apple weigert om een andere default in te stellen dan de Apple agenda. Je moet dus echt iedere keer goed opletten waar je de afspraak aan maakt.

Voor mij indertijd reden geweest om de Apple app te verbergen (verwijderen is niet mogelijk) en standaard de Outlook app te gebruiken (wij gebruiken Office365 als standaard agenda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bronkhorst
@Croga Bedankt voor je reply!
Het probleem bij mij is dus dat de gedeelde kalender niet beschikbaar is bij de Apple calendar app.
Dan zal ik toch eens kijken om hem daarbij toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er is een enigszins verborgen instelling, waarmee je kunt aangeven welke 'other' (i.e. gedeelde) kalenders je kunt syncen met je iPhone/iPad/iCal. Je kunt deze vinden via https://www.google.com/calendar/syncselect Dit staat ook zo beschreven in Add Google Calendar events to Apple Calendar, maar is wat lastig te vinden.
Croga schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:00:
Houdt er rekening mee dat wanneer je de Google calendar toevoegd aan de Apple calendar app, je bij iedere afspraak expliciet moet aangeven dat ie in de Google calendar terecht moet komen.
Apple weigert om een andere default in te stellen dan de Apple agenda. Je moet dus echt iedere keer goed opletten waar je de afspraak aan maakt.
Je kunt de default kalender instellen via Settings > Calendar > Default Calendar. Dit werkt ook voor Google, Exchange etc. Zie verder Set up multiple calendars on iPhone.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bronkhorst
@Daedalus Net dus even gekeken.
De gedeelde kalender staat onder "My calendars" en dus niet onder "Shared calendars". Overigens staat het vinkje om te syncen wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
ik lees nog allemaal dingen tussendoor die waarschijnlijk al het antwoord geven maar voor de zekerheid:
Op de iPhone:
Settings - Calendar - Gmail Calendar account, daar staat in ieder geval Calendars aan. Mocht je nog geen account hier hebben is dat een mooi moment om het google account toe te voegen ;)
Stapje terug, fetch new data staat op Push en fetch schema op every 15 minutes.
Weer terug naar settings - Calendar. onderaan staat de optie "Default Calendar" Daar kan je kiezen wat je default agenda is (verraad de naam al een beetje).

Dit waren alle stappen die ik heb doorlopen om een google Calendar te kunnen gebruiken op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mr. Bronkhorst schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:47:
@Daedalus Net dus even gekeken.
De gedeelde kalender staat onder "My calendars" en dus niet onder "Shared calendars". Overigens staat het vinkje om te syncen wel aan.
Is dat zowel bij jouw als je partners' Google account? V.z.i.w. is een Google account de eigenaar, en staat het onder 'My calendars', en voor iedereen waarmee de kalender is gedeeld staat het onder 'Other calendars' (op calendar.google.com).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1