Hi Tweakers,
Ik zoek aankoopadvies voor een ultrawide work/game monitor, deze wil ik eerder aanschaffen dan de desktop vanwege releasedatum AMD 7800X3D. Ik ga nl. alweer eerder aan het werk en merk dat het met alleen laptop niet zo productief gaat.
Ik zoek een?
Ultrawide monitor. Primair voor werk, maar wil ook onbezorgd ermee kunnen gamen.
Max ligt wel rond 1000eu
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen AOC (slechte ervaring met game monitor, waar ik geregeld last van oog-hoofdpijn kreeg).
LG lijkt me goed, maar ben niet heel bekend in deze markt.
Momenteel heb ik deze opties gevonden, waarbij mij de 950 beter voor Nvidia geschikt lijkt en de 850 beter voor een AMD setup?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel werk ik op een Dell XPS 15 9500 verschaft door een klant, door emigratie moet ik alles opnieuw aanschaffen. Maar dit is nog tijdelijk (max 2 maanden, dus niet erg relevant voor de criteria). Ik wil hem vooral toekomstbestendig voor mijn (werk)setup. Mijn wensenlijst:
Waarschijnlijk zal ik dus een KVM switch oid moeten gebruiken om makkelijk alles tussen Desktop en Laptop te kunnen switchen.
Alle tips en aandachtspunten zijn welkom, mis ik iets of zijn er andere opties beter geschikt/betaalbaar.
Bedankt!
Ik zoek aankoopadvies voor een ultrawide work/game monitor, deze wil ik eerder aanschaffen dan de desktop vanwege releasedatum AMD 7800X3D. Ik ga nl. alweer eerder aan het werk en merk dat het met alleen laptop niet zo productief gaat.
Ik zoek een?
Ultrawide monitor. Primair voor werk, maar wil ook onbezorgd ermee kunnen gamen.
- In eerste instantie voor werk (80-90%) van de tijd, ik doe low-code software ontwikkeling (Mendix) met name dus grote flow-chart achtige modellen. Overige 10-20% wil ik kunnen gamen op 1440p/144hz
- Gebruik ongeveer 32-40u per week
- Curved is een pre
- Geschikt voor monitor arm
- Mogelijk wil ik later een 2e monitor toevoegen (kleiner in vertical mode)
Max ligt wel rond 1000eu
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen AOC (slechte ervaring met game monitor, waar ik geregeld last van oog-hoofdpijn kreeg).
LG lijkt me goed, maar ben niet heel bekend in deze markt.
Momenteel heb ik deze opties gevonden, waarbij mij de 950 beter voor Nvidia geschikt lijkt en de 850 beter voor een AMD setup?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart | € 809,99 | € 809,99 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 34GP950G-B Zwart | € 1.091,58 | € 1.091,58 |
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel werk ik op een Dell XPS 15 9500 verschaft door een klant, door emigratie moet ik alles opnieuw aanschaffen. Maar dit is nog tijdelijk (max 2 maanden, dus niet erg relevant voor de criteria). Ik wil hem vooral toekomstbestendig voor mijn (werk)setup. Mijn wensenlijst:
- Desktop pc: AMD Ryzen 7 7800X3D icm AMD Radeon 7900 XT of XTX. Voor 75% van de tijd.
- Laptop: Lenovo Thinkpad X1 Extreme Gen5/Gen6 voor de rest (mobiliteit, werken op locatie)
Waarschijnlijk zal ik dus een KVM switch oid moeten gebruiken om makkelijk alles tussen Desktop en Laptop te kunnen switchen.
Alle tips en aandachtspunten zijn welkom, mis ik iets of zijn er andere opties beter geschikt/betaalbaar.
Bedankt!
[ Voor 2% gewijzigd door StephanBruijnis op 21-03-2023 10:10 . Reden: Verduidelijking van de tekst ]