Aansluiting HDMI, USB in tafel voor 4K monitor 10-15 meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag open staan voor een probleem op kantoor.

We hebben een 85" monitor (en videoconference camera) aan de muur hangen in de vergaderruimtes.
Op dit moment worden die aangesloten met een lange HDMI en USB kabel. Dit spektakel loopt over de vloer en is een potentieel stuikelblok.

Het idee is om aansluitingen te maken in de tafel en die naar de TV te leiden.

Nu kom ik met het eerste probleem en dat is een aansluitblok en de lengte van de kabels. Uit mijn ervaring is een USB kabel van 10 meter (wat we toch wel nodig gaan hebben) op het randje, zeker als er op de tafel ook nog een kabel aan gepatched gaat worden.

Draadloos is ook geen optie. De camera gebruikt USB (Logitech group camera). Draadloos connecten naar de TV geeft zeer matig beeld, onscherp, blokkerig en max 1080p. Niet geschikt voor videoconferencing.

Zijn er apparaten die ik aan de tafelzijde kan laten installeren en aan de TV zijde die deze lengte wel kunnen overbruggen en waar mensen met hun eigen laptop kunnen inpluggen en zo via HDMI en USB kunnen aanhaken om het systeem?

Ik kan het wiel wel opnieuw willen uitvinden, maar ik denk dat hier kant en klare oplossingen voor bestaan, maar ik heb even dat zetje in de goede richting nodig.

Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
KVM-extender?

Zoiets (is maar een voorbeeldje): https://www.dustinhome.nl...-kvm-extender-over-ip-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Dit heb ik ook bekeken, maar de USB aansluiting verwijst puur naar toetsenbord en muis. Het videosignaal van de camera kan wel eens te veel van het goede zijn. Dat is een volwaardig USB2 signaal. Deze kastjes zijn zover ik kan zien USB1.1 .

Daarnaast is dit max 1080P en de TV die er hangen zijn 4K.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 21-03-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:13
Ik ken de techniek niet, maar andersom gedacht kun je ook onder de tafel een kleine pc hangen die alles doet en dan alleen HDMI naar de tv leiden.
Oeps, nu vergeet ik het USB signaal terug van de camera die bij de tv hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32

sapphire

Die-hard pruts0r

HDMI 15m is wel te doen toch?

USB kan volgens de specs onversterkt tot 5m, met actieve versterker kun je een stuk verder.

Moet het USB3 zijn of mag 2 ook? USB3 is namelijk een stuk lastiger.

Hier op werk hebben/hadden we kabels van Startech van tussen de 5 en 10m en die werken goed met een Logitech Rally :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom niet de PC bij de beeldschermen en naar ik verwacht ook de Logitech Group camera monteren en dan alleen peripherals verbinden met lange(re) kabels? Dat moet echt wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:56:
Waarom niet de PC bij de beeldschermen en naar ik verwacht ook de Logitech Group camera monteren en dan alleen peripherals verbinden met lange(re) kabels? Dat moet echt wel goed gaan.
Zo had ik het ook ingericht, maar hier willen ze vanaf. Ze willen dat mensen hun eigen laptop meenemen en aansluiten aan de tafel en dat dan alles werkt.

Gebruikers blijken niet echt goed in staat te zijn op op iets anders in te loggen dan op hun eigen systeem. Op een dedicated computer kunnen ze hun bestandjes niet meer terugvinden. Ik heb ook geprobeerd om dat te verdedigen, maar zodra mensen hun documentjes niet meer kunnen vinden bij de laatste geopende in excel zijn ze het blijkbaar 'kwijt'.

Affijn deze oplossing moet er dus komen, het is helaas niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Fairy schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:03:
[...]

Zo had ik het ook ingericht, maar hier willen ze vanaf. Ze willen dat mensen hun eigen laptop meenemen en aansluiten aan de tafel en dat dan alles werkt.

Gebruikers blijken niet echt goed in staat te zijn op op iets anders in te loggen dan op hun eigen systeem. Op een dedicated computer kunnen ze hun bestandjes niet meer terugvinden. Ik heb ook geprobeerd om dat te verdedigen, maar zodra mensen hun documentjes niet meer kunnen vinden bij de laatste geopende in excel zijn ze het blijkbaar 'kwijt'.

Affijn deze oplossing moet er dus komen, het is helaas niets anders.
Ouch. Ik zou niet zo snel opgeven eerlijk gezegd (al weet ik niet hoe de discussies verlopen zijn), want laptops aansluiten geeft altijd een sub-par ervaring. Kabels gaan stuk. Zut werkt niet.

Waarom niet draadloos presentatiesysteem met dedicated hardware?
Een Teams room / Zoom room systeem op dedicated PC. Of Intel Unite bijvoorbeeld.

Wij spelen draadloos videos af op de zoom room hardware vanaf een laptop in de kamer. Dus zeggen dat de kwaliteit niet goed is, lijkt me voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

Wat @Hann1BaL zegt.
En met een fatsoenlijk Teams roomsysteem heb je op de tafel zelf ook gewoon nog een touchscreen bedienpost staan met HDMI ingestion. Kun je daar ook nog je laptop aan hangen als je een scherm wilt delen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Fairy schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Dit heb ik ook bekeken, maar de USB aansluiting verwijst puur naar toetsenbord en muis. Het videosignaal van de camera kan wel eens te veel van het goede zijn. Dat is een volwaardig USB2 signaal. Deze kastjes zijn zover ik kan zien USB1.1 .

Daarnaast is dit max 1080P en de TV die er hangen zijn 4K.
Wat had je gemist aan:
Zoiets (is maar een voorbeeldje):
Ik geef je notabene de term waar je op kunt zoeken.

Maar succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik heb die kastjes bekeken maar van wat ik tegenkom zijn ze allemaal hetzelfde. 1 concept maar met een ander merk erop. Ik ben dan ook nog steeds zoekende naar de juiste oplossing. In ieder geval bedankt voor je input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Zou eens kijken naar https://www.logitech.com/...olutions.html#marketoform

Wij hebben sinds een half jaar die Logitech Meetup op werk, wat een verademing is dat geen gedoe meer met kabels en elke keer dat het weer net niet goed werkt (al heeft die als backup wel een dedicated kabel).
De Meetup zit gekoppeld aan de meeting room, zodra die geinvite is is de Logitech ook geinvite zeg maar, dus die joined dan automatisch de meeting.

Mijn ervaring is enkel met Teams, weet niet hoe goed het werkt met Zoom, Hangouts of dergelijke meeting tools

[ Voor 35% gewijzigd door Turismo op 21-03-2023 11:34 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hann1BaL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Ouch. Ik zou niet zo snel opgeven eerlijk gezegd (al weet ik niet hoe de discussies verlopen zijn), want laptops aansluiten geeft altijd een sub-par ervaring. Kabels gaan stuk. Zut werkt niet.

Waarom niet draadloos presentatiesysteem met dedicated hardware?
Een Teams room / Zoom room systeem op dedicated PC. Of Intel Unite bijvoorbeeld.

Wij spelen draadloos videos af op de zoom room hardware vanaf een laptop in de kamer. Dus zeggen dat de kwaliteit niet goed is, lijkt me voorbarig.
Ik herken het dikgedrukte stuk goed, hier ook al meerdere kapotte kabels maar ik herken de ervaring van @Fairy ook. Wij hebben een beamer met een mini-PC er aan en een draadloos toetsenbord en muis er bij maar daarop inloggen en een bestand uit de Onedrive openen is voor veel gebruikers al een onmogelijke opgave. Meestal word het geschoven op 'tijdsdruk/stress' waardoor normaal nadenken een flinke uitdaging word.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik heb intussen een leverancier gevonden met actieve USB3 kabels van 15 meter. Dat gaan we proberen.

Ik zet dan een HP USB-C dock op de tafel waar men op kan inpluggen. We zullen zien hoe lang die dock het volhoud. Zodra het nodig is kan ik deze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Ik zou inderdaad een actieve usb kabel gebruiken in combinatie met een usb docking station. dus eentje die een encoded video stream over usb stuurt ipv alternate mode displayport/hdmi. niet fantastisch voor films/games maar prima voor presentaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Fairy schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:36:
Ik heb intussen een leverancier gevonden met actieve USB3 kabels van 15 meter. Dat gaan we proberen.

HP Ik zet dan een USB-C dock op de tafel waar men op kan inpluggen. We zullen zien hoe lang die dock het volhoud. Zodra het nodig is kan ik deze vervangen.
We gaan voor je duimen :)
Veel van ons snappen dat je soms oplossingen moet uitrollen omdat het de eis is, maar niet omdat het het beste idee is.
Klinkt als een goede oplossing, gezien wat je wilt bereiken.

Zelf ben ik blij dat we nergens meer kabels en zut op tafels in de meeting rooms hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Fairy schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:36:

Ik zet dan een HP USB-C dock op de tafel waar men op kan inpluggen. We zullen zien hoe lang die dock het volhoud. Zodra het nodig is kan ik deze vervangen.
Niet toevallig een HP G5 Essential dock?

Daarbij hebben wij de 'bug' dat zodra je een laptop aansluit deze de audio uitvoer automagisch op de hoofdtelefoonnuitgang van het dock zet ipv de geluidskaart/vergadersysteem.
Twee keer klikken maar wellicht handig omdat erbij te vermelden.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Niet toevallig een HP G5 Essential dock?

Daarbij hebben wij de 'bug' dat zodra je een laptop aansluit deze de audio uitvoer automagisch op de hoofdtelefoonnuitgang van het dock zet ipv de geluidskaart/vergadersysteem.
Twee keer klikken maar wellicht handig omdat erbij te vermelden.
Hoi,

Het is niet de essential, maar de wat dikkere versie. Ik heb hier overigens diverse merken en soorten docks liggen op de afdeling, dus dat moet denk ik wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Logitech Swytch zou misschien ook nog een uitkomst zijn: https://www.logitech.com/...ns/swytch.952-000009.html

Kost c. 1000 euro.

Je kan daar dan nog aparte kabels voor kopen (standaard kabel is 5 meter tussen de hub en extender, maar je kan dan ook nog wat langere kabels doen tussen de tv en camera, en de hub).

Cabling
Logitech Strong USB 10m
Logitech Strong USB 25m

zelfs een 45 meter...

https://www.logitech.com/...usb-cable.939-001802.html

Zijn optische kabels.

[ Voor 23% gewijzigd door Bolletje op 22-03-2023 10:05 ]

Pagina: 1