Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbiebos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-11-2024
Bedankt voor het toevoegen :) Ik kijk hier al langer rond maar nu weer als lid.

Ik ben op zoek naar wat tips/mogelijkheden die er zijn rondom een monitor als TV gebruiken. Ik heb zelf nooit een TV gehad, heb allemaal gedateerde, wat oudere spullen, maar vind het wel een leuke sport om met zo min mogelijk geld uiteindelijk toch een leuke set te bouwen. Ik moet alleen dus nog flink wat kennis opdoen, en besef dat ik waarschijnlijk nog moet investeren :)

Ik heb een (vrij oude) AOC i2269vw, maar hij werkt nog helemaal prima, en 2 Logitech Z200. Die gebruik ik op dit moment als TV, met een Chromecast (ook nog de eerste versie) daarop aangesloten. Daarnaast heb ik een digitale ontvanger van Ziggo (Humax 5500c) , maar zonder afstandsbediening die ik ook niet meer gratis van Ziggo kan halen. Zit eraan te denken om deze nog ergens een keer in een aanbieding op de kop te tikken, voor wat bewegingsvrijheid (scherm is natuurlijk vrij klein): https://www.kabeldirect.n...dK6WakLmZJC5kpTelT1YwtzJY.

Ik ben met verschillende dingen aan het puzzelen, het feit dat ik telkens naar m'n scherm moet lopen, Chromecast en alles moet aanzetten, om TV te kijken.

Voor mijn digitale ontvanger heb ik op dit moment ook geen afstandsbediening, dus kan ik al helemaal geen TV kijken. Alleen m'n Chromecast werkt via de telefoon.

Ik ben dus zoekende of ik een afstandsbediening voor zowel die digitale ontvanger, en iets rondom m'n monitor kan fabriceren met een smart hub oid waardoor ik een soort van afstandsbediening heb voor m'n monitor, ook om te schakelen van HDMI 1 en HDMI 2. Ik kan een hele simpele Grundig Universal Remote kopen van een paar cent voor m'n digitale ontvanger, maar zie ook recensies dat dat vaak goedkoop = duurkoop is.

Heel misschien dat één van de 3 zelfs bij elkaar in een afstandsbediening past, maar uiteindelijk ben ik qua budget toch meer student dan dat ik heel geavanceerd spul kan veroorloven.

Ik twijfel ook een beetje of het veel scheelt is als ik een Chromecast HD met eigen afstandsbediening haal via MP oid, omdat de eerste generatie Chromecast geen Google TV heeft e.d, streamen van bepaalde websites niet lukt e.d.

En oja, nog vraagje, ik kan mijn speakers niet meer bedienen met de draaiknoppen daaraan gekoppeld, alleen nog met het geluid van m'n Chromecast. Ook m'n monitor kan het geluid niet meer wijzigen. Is dat altijd als je je Chromecast aansluit, of kan ik daar nog dingen aan puzzelen?

Ben benieuwd, hebben jullie tips, aanbevelingen? Ik kan alles leren :*)

Alvast dankjewel!

[ Voor 5% gewijzigd door debbiebos op 20-03-2023 21:39 . Reden: vraag vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Een PC aansluiten op je monitor is de beste en in de meeste gevallen ook de goedkoopste oplossing. Een draadloze muis en/of keyboard kan dienen als afstandsbediening. Ikzelf gebruik daar bij voorkeur een laptop met kapot scherm voor, omdat je die voor weinig of zelfs gratis op de kop kan tikken en omdat er in de regel wifi op een laptop zit.. Werkt prima en behalve alles wat je met een recente browser (gratis) kan bekijken, zoals Youtube en NPO Start kijk ik met SMPlayer naar IPTV, waarvan je duizenden gratis zenders kan vinden op bijv. Github of de kanalenlijst van de Transponder. Dit soort m3u8 lijsten kan je ook met VLC afspelen, maar ik geef de voorkeur aan SMPlayer onder Windows (waarbij Windows 7 mijn voorkeur heeft aangezien je die niet meer tot in den treure hoeft te updaten).
Zie overigens dat jouw monitor geen VGA heeft, dus dan zal je met een HDMI kabel of met DVI aan de slag moeten (DVI zit soms wel op een grafische kaart in het geval van een vaste PC of op een dockingstation in het geval van een laptop). De audio moet in ieder geval wel met een gewone mini jack aangesloten worden op je Logitech setje voor het beste geluid.
Lees nu dat je misschien zelfs geen DVI hebt, maar wel Display Port. In dat geval kan je op zoek naar een videokaart of laptop met zo'n uitgang.
Je Humax en/of Chromecast kunnen dan alsnog aan een HDMI ingang blijven hangen.

[ Voor 26% gewijzigd door soedesh op 23-03-2023 01:55 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 08:35
Kringloopwinkels hebben vaak bakken vol met afstandsbedieningen...