Hallo allemaal! Het is weer eventjes geleden dat ik aan de slag ging met een nieuwe pc. De laatste heb ik ook met jullie hulp samengesteld en deze presteert eigenlijk nog steeds top. Toch is de tijd aangekomen voor een nieuwe machine en ik wil dan ook het maximale eruit halen. Daarnaast wil ik ook dat het er goed uitziet, aangezien ik een witte kantoor/hobby kamer heb wil ik een 'witte' pc bouwen. Ik heb een beetje gezocht en een ontzettend gave look gevonden. Nu is het weer even terug en zit ik in het orientatie proces, maar ik heb wel al wat samengesteld op basis van de gevonden build en wat initieel research.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end gaming, design (zware gelaagde photoshop en illustrator bestanden), wat videobewerking en programmeren (low code).
Wat mag het systeem gaan kosten?
3-5k
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur. Ik wil het nieuwste van het nieuwste en voor mijn huidige opzet heb ik een rtx4090 en een i9 13900k opgenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd intel processoren gehad. Eenmalig een uitstap naar AMD, slechte herinnering. Intel dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Efficiëntie. Dus het mag geld kosten als dat het systeem stabieler/zuiniger maakt. Maar niet om geld te besparen.
Ga je overklokken?
Niet in het begin, later wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van het samengestelde systeem? Sluit het aan? Zijn er betere alternatieven (gelet op de wensen)? Zoals gezegd is het even terug voor mij en ben ik nogal roestig op de inhoud. Ik ben mijzelf weer aan het inlezen, maar ik vind het altijd leuk om dat tegelijk met jullie advies te doen. Vaak geeft dat een duwtje in de goede richting
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end gaming, design (zware gelaagde photoshop en illustrator bestanden), wat videobewerking en programmeren (low code).
Wat mag het systeem gaan kosten?
3-5k
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur. Ik wil het nieuwste van het nieuwste en voor mijn huidige opzet heb ik een rtx4090 en een i9 13900k opgenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd intel processoren gehad. Eenmalig een uitstap naar AMD, slechte herinnering. Intel dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Efficiëntie. Dus het mag geld kosten als dat het systeem stabieler/zuiniger maakt. Maar niet om geld te besparen.
Ga je overklokken?
Niet in het begin, later wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van het samengestelde systeem? Sluit het aan? Zijn er betere alternatieven (gelet op de wensen)? Zoals gezegd is het even terug voor mij en ben ik nogal roestig op de inhoud. Ik ben mijzelf weer aan het inlezen, maar ik vind het altijd leuk om dat tegelijk met jullie advies te doen. Vaak geeft dat een duwtje in de goede richting
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-13900K Boxed | € 625,96 | € 625,96 |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME Z790-A WIFI | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X White OC Edition | € 2.299,- | € 2.299,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H9 Elite Wit | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Z73 RGB - White Edition | € 310,49 | € 310,49 |
| 1 | Ventilatoren | Lian Li UNI FAN SL120, 1-pack, Wit, 120mm | € 24,- | € 24,- |
| 3 | Ventilatoren | Lian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Wit, 120mm | € 79,90 | € 239,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B5600C36WK | € 160,60 | € 160,60 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX1000 V2 | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 171,97 | € 171,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.759,62 | ||