Tuinlampen smart maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04 10:19

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Wij hebben 7 led lampen (10w p.s.) in de tuin hangen die allemaal verbonden zijn via 1 grondkabel. Zijn dus 220v lampen waarvan de kabel centraal uitkomt in de veranda.
In eerste instantie wilde ik hier een kaku inbouwdimmer op zetten en dan met een afstandbediening dimmen. Helaas is ons huis zo goed geisoleerd dat dit niet gaat werken vanuit binnen.

Daarom is het plan nu om een Zigbee inbouwdimmer te plaatsen met een control hub en dan via de app. We hebben internet in de garage en tuin dus dat moet lukken.
Ik twijfel alleen over de soort hub. Ben wel gecharmeerd van de Ikea Dirigera, maar daar zijn geen inbouwdimmers voor. Philips Hue lijkt me ook wel wat, maar mogelijk zijn er nog andere alternatieven?

Kaku valt wat mij betreft af, vind ik echt te prijzig. Kortom, wie heeft goede tips?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-04 10:34

3raser

⚜️ Premium member

Heb je wel wifi in de tuin? Dan zou je ook nog aan iets van Shelly kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ja zowel wifi als utp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 18:42
Wat voor soort lampen dan? Heb geen schakeldraad in de tuin. Daarom heb ik verlichting met GU10 fittingen gekocht.

Dus gewoon IKEA smart led lampjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Reguliere dimbare ledlampen, geen smart. Vandaar dat ik naar een systeem zoek met inbouwdimmer zodat ik alles in 1x kan dimmen.

Zijn 2 gu10 lampen per behuizing, in totaal dus 14.

[ Voor 17% gewijzigd door koekjah op 20-03-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:33
Je kan hier eens beginnen: https://www.robbshop.nl/slimme-verlichting/slimme-dimmers
Daar staan opties voor Hue, Zigbee, Z-wave en andere systemen tussen. Pick your poison ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 12:58
De ikea lampen ( g10) Zijn ongevier 10 euro per lamp, dus 140 euro lampen, 60 euro dirigea en je bent draadloos aan het dimmen, zonder moeilijke configuratie. Licht sensor eraan en ze gaan ook nog aan als er beweging is :-)

Runs everything...

Pagina: 1