Tegelwerk, niet tevreden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-11-2023
]

[ Voor 99% gewijzigd door Puck77 op 03-05-2023 21:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:52
Tja. Normaal gesproken denk ik bij dit soort topics waar maakt de ts zich druk om...

Maar zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik ben heel makkelijk maar zelfs ik zou zoiets niet accepteren.

Heb overigens 2 linkerhanden dus ben zelf ook benieuwd naar de reactie van de experts op dit forum.

Edit: die 4 tegels liggen lager omdat daar een douchecabine komt? If so, dan is het al een stuk minder erg. Die 1e foto kan ik alleen niet plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door wodkabuikje op 20-03-2023 20:42 . Reden: Beter gekeken ]

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Mwah. Ik durf het niet te zeggen. Als je foto's van 20 cm afstand maakt dan ziet alles er al snel matig uit. Met tegels in dit formaat en dan zulke uitsparingen en hoeken, dat is geen eenvoudig klusje. Je moet het uberhaupt eens vlak proberen te krijgen, succes. En veel corrigeren kan ook niet bij de voegen, want er zijn er zo weinig. Nu goed, het is mijn werk natuurlijk niet.

Dat die hoek niet recht is: tja, er zijn zo te zien tegels gelegd vanaf de wand tegenover richting douchecel, en de wand tegenover loopt zo te zien een fractie scheef af. Om dan goed aan te sluiten bij het stukje van de "douchecel" waar dat hoekje in de muur zit, moet je dus wel die tegel iets scheef laten lopen, anders krijg je daar een evidente knik, dat valt pas echt op.

Laat ik het zo zeggen, ik ben maar een amateur, maar er springt mij hier niet onmiddelijk in het oog dat je dit heel veel beter had kunnen doen. OK, die strookjes waar het 1 cm wegloopt is wel jammer idd, dat had beter moeten kunnen. Maar ja, dan zit je idd met de wandtegels erachter - had hij niet veel keus in.

Ik schat dat het begint bij een net niet helemaal strakke muur tegenover, en dat had misschien gekund door in de hoek van de douche te beginnen, maar dat is natuurlijk ook helemaal niet praktisch, want je wilt eerst de 'bak' maken en dan daar de tegels inleggen zodat het precies past. Andersom is ruk passen, zie dan maar eens die tegel met het grootste deel eruit ooit nog goed strak te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 20-03-2023 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
wodkabuikje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:39:

Edit: die 4 tegels liggen lager omdat daar een douchecabine komt? If so, dan is het al een stuk minder erg. Die 1e foto kan ik alleen niet plaatsen.
Met die eerste foto laat 'ie met een extra tegel er bovenop zien dat de voeg van onderin de foto niet uitlijnt met de voeg boven de goot.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
]

[ Voor 100% gewijzigd door Puck77 op 03-05-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Hahn schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:56:
Met die eerste foto laat 'ie met een extra tegel er bovenop zien dat de voeg van onderin de foto niet uitlijnt met de voeg boven de goot.
Klopt - want de wand is natuurlijk eerst gedaan, toen de vloer (want zo doe je dat), waar hij schat ik logischerwijs bij de muur tegenover is begonnen zodat je jezelf niet klem legt, en dan kom je uiteindelijk bij die douchewand net niet lekker uit. Damn. Maar ja. Wat ga je er dan idd nog aan doen?

Overigens, ik denk dat het aanbod om die strookjes achter de goot ff opnieuw te doen (wat relatief gezien meevalt) best een redelijk voorstel is. Je wilt die graag gelijk trekken zodat de grondtegels recht door lijken te lopen.

Dan zie je een "duidelijke" (1 cm) verspringing op de muur. Maar is dat echt zo storend? Ik durf te wedden dat 9 van de 10 mensen het niet eens opmerkt. Het gewoon laten als nu zou ik denk ik ook mee kunnen leven, valt het echt zo op?

[ Voor 30% gewijzigd door Wilke op 20-03-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
Wilke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Klopt - want de wand is natuurlijk eerst gedaan, toen de vloer (want zo doe je dat), waar hij schat ik logischerwijs bij de muur tegenover is begonnen zodat je jezelf niet klem legt, en dan kom je uiteindelijk bij die douchewand net niet lekker uit. Damn. Maar ja. Wat ga je er dan idd nog aan doen?
De wanden die je ziet zijn de enige die betegeld zijn, dus daar kan het niet mis gegaan zijn. Vandaar dat ik ook niet snap dat t er nu zo in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Puck77 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:01:
De wanden die je ziet zijn de enige die betegeld zijn, dus daar kan het niet mis gegaan zijn. Vandaar dat ik ook niet snap dat t er nu zo in ligt.
Ah ja, dan is het idd wel net jammer. Klopt mijn gok dat hij eerst de wand heeft gedaan, en toen vanaf de muur er tegenover richting deur gewerkt voor de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 22:25
Erg vervelend. Maar je kiest toch vaak een aannemer etc op basis van beoordelingen van vrienden/familie/reviews online. Was dat allemaal prima? En wat heb je ervoor betaald (hoef geen bedrag te weten). Klinkt misschien als een wat irrelevante vraag maar als dit de helft heeft gekost van een andere aannemer/ tegellegger, kan het natuurlijk zijn dat je ook minder kwaliteit krijgt. Ik zou mij bij dergelijke zaken ook nog zorgen maken hoe het eronder uitziet..

Ik vind dit overigens niet in de marge vallen. Zie erg veel foutjes. Wellicht second-opinion vragen aan een andere aannemer?

[ Voor 15% gewijzigd door juwlez op 20-03-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
Wilke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Ah ja, dan is het idd wel net jammer. Klopt mijn gok dat hij eerst de wand heeft gedaan, en toen vanaf de muur er tegenover richting deur gewerkt voor de vloer?
De wanden zijn idd eerst gedaan. Ik ben er niet bij geweest, dus weet niet aan welke kant hij begonnen is met de vloertegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
juwlez schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:06:
Erg vervelend. Maar je kiest toch vaak een aannemer etc op basis van beoordelingen van vrienden/familie/reviews online. Was dat allemaal prima? En wat heb je ervoor betaald (hoef geen bedrag te weten). Klinkt misschien als een wat irrelevante vraag maar als dit de helft heeft gekost van een andere aannemer/ tegellegger, kan het natuurlijk zijn dat je ook minder kwaliteit krijgt. Ik zou mij bij dergelijke zaken ook nog zorgen maken hoe het eronder uitziet..
De tegelzetter was bekend bij een vriend, die weleens met hem werkt, dus op basis daarvan met hem in zee gegaan. De prijs is wat je gemiddeld bij een tegelzetter mag verwachten, dus zeker geen beunhaas prijs.
Wat bedoel je met hoe het eronder uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 22:31

BrZ

Puck77 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:08:
[...]

De wanden zijn idd eerst gedaan. Ik ben er niet bij geweest, dus weet niet aan welke kant hij begonnen is met de vloertegels.
Blijkbaar aan de verkeerde kant :D Als je het strokend wil leggen richting twee muren moet je eigenlijk wel in de hoek beginnen. Als hij dat wel heeft gedaan heeft hij de eerste tegel al te klein gemaakt en is daarop doorgegaan.

Maar even los van je tegels, waar zijn je wateraansluitingen in de douche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 22:25
Puck77 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Wat bedoel je met hoe het eronder uitziet?
Ik weet niet of deze tegellegger ook de leidingen heeft vervangen etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck77
BrZ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:12:
[...]

Blijkbaar aan de verkeerde kant :D Als je het strokend wil leggen richting twee muren moet je eigenlijk wel in de hoek beginnen. Als hij dat wel heeft gedaan heeft hij de eerst tegel al te klein gemaakt en is daarop doorgegaan.

Maar even los van je tegels, waar zijn je wateraansluitingen in de douche?
Er komen inbouwkranen, dus er is op deze wanden alleen een watertoevoer voor de douchekop en handdouche te zien. De thermostaat zit op de koof er tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
juwlez schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:14:
[...]

Ik weet niet of deze tegellegger ook de leidingen heeft vervangen etc..
Nee, dat is een aparte installateur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:45

ErA

Dit ziet er slordig uit.. Wat heeft ie in bij die drain in de hoek gedaan? Die passstukje zit bijna in een hoek van 45 graden.

Komt hier nog een douchewand op de staan? Evt. .Inclusief dorpel? Hoe kom dit te staan. Dat zijn wel bepalende factoren die je als tegelzetter meeneemt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
ErA schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:15:
Dit ziet er slordig uit.. Wat heeft ie in bij die drain in de hoek gedaan? Die passstukje zit bijna in een hoek van 45 graden.

Komt hier nog een douchewand op de staan? Evt. .Inclusief dorpel? Hoe kom dit te staan. Dat zijn wel bepalende factoren die je als tegelzetter meeneemt namelijk.
Op de voeg rechts komt een douchewand, maar zonder dorpel. Deze wordt afgekit. Aan de voorzijde blijft de douche open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErA

ErA

Puck77 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:17:
[...]

Op de voeg rechts komt een douchewand, maar zonder dorpel. Deze wordt afgekit. Aan de voorzijde blijft de douche open.
Ok dat veranderd ietwat aan de situatie. Blijf ik een aantal dingen slordig vinden.

Zitten de tegels goed vast? klinken ze hol als je er met een sleutel overheen gaat?

Verder weet ik niet wat je rechten zijn in een situatie als deze. Ik zelf heb mijn complete nieuwe woning van a tot z verbouwd en heb ieder irritatiepuntje tot in idioot perfectionisme hersteld. Tot het verwijderen van een compleet betegelde badombouw, het opnieuw plaatsen van de wedi en opnieuw laten betegelen toe. Dit omdat ik geleerd heb dat ik er iedere dag moet naar kijken. Als ik het laat zitten, stoor ik me er iedere dag aan, als ik het herstel, voelt het iedere dag als een genot.

Iedereen zit op dat vlak anders in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
ErA schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Ok dat veranderd ietwat aan de situatie. Blijf ik een aantal dingen slordig vinden.

Zitten de tegels goed vast? klinken ze hol als je er met een sleutel overheen gaat?

Verder weet ik niet wat je rechten zijn in een situatie als deze. Ik zelf heb mijn complete nieuwe woning van a tot z verbouwd en heb ieder irritatiepuntje tot in idioot perfectionisme hersteld. Tot het verwijderen van een compleet betegelde badombouw, het opnieuw plaatsen van de wedi en opnieuw laten betegelen toe. Dit omdat ik geleerd heb dat ik er iedere dag moet naar kijken. Als ik het laat zitten, stoor ik me er iedere dag aan, als ik het herstel, voelt het iedere dag als een genot.

Iedereen zit op dat vlak anders in elkaar.
Goed vast zitten de tegels wel idd.
Ben zelf ook bang dat ik me eraan blijf storen, maar verwijderen (van een deel) brengt ook weer de nodige risico’s van beschadigen van de onderliggende leidingen etc met zich mee. Dus vind het lastig wat nu een goede keuze is.

Heb je de badombouw zelf weer opnieuw betegeld of was dit ook werk van een tegelzetter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:34
Een voeg kan een keer net niet helemaal lekker bij de ander uit komen van wand naar vloer.. zeker als je de vloer legt kan je er soms niet meer recht op kijken en zie je t pas een dag later.

Maar ik snap niet hoe het gebeurt kan zijn dat die douchehoek niet haaks is geworden... Dat merk jeet de tegels opmaat snijden als dan heb je ze gewoon niet recht gesneden. snap niet hoe dat gebeurt kan zijn.

Dat zou ik wel hersteld willen hebben. Al is dat wel echt een hoop werk. Zsm die tegels er uit halen, een dag later is de lijm vaak nog redelijk flexibel om er uit te halen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
Makrolon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:32:
Een voeg kan een keer net niet helemaal lekker bij de ander uit komen van wand naar vloer.. zeker als je de vloer legt kan je er soms niet meer recht op kijken en zie je t pas een dag later.

Maar ik snap niet hoe het gebeurt kan zijn dat die douchehoek niet haaks is geworden... Dat merk jeet de tegels opmaat snijden als dan heb je ze gewoon niet recht gesneden. snap niet hoe dat gebeurt kan zijn.

Dat zou ik wel hersteld willen hebben. Al is dat wel echt een hoop werk. Zsm die tegels er uit halen, een dag later is de lijm vaak nog redelijk flexibel om er uit te halen.
Tegels zijn ook nog eens in de cement gelegd, dus betekent dat het nog moeilijker zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
Makrolon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:32:

Zie mijn verklaring: begonnen bij muur er tegenover, wat logisch is want je wilt naar de deur toe werken - je moet niet over tegels lopen of leunen die je net hebt gelegd, je begint (dus) bij de hoek het verst van de deur in principe.

En dan heb je op dit punt aangekomen geen keus als je wilt dat het met de muurtegels nog enigszins recht uitkomt.

Denk dat je die niet haakse hoek compleet niet ziet als het douchewandje er eenmaal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
Wilke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Zie mijn verklaring: begonnen bij muur er tegenover, wat logisch is want je wilt naar de deur toe werken - je moet niet over tegels lopen of leunen die je net hebt gelegd, je begint (dus) bij de hoek het verst van de deur in principe.

En dan heb je op dit punt aangekomen geen keus als je wilt dat het met de muurtegels nog enigszins recht uitkomt.

Denk dat je die niet haakse hoek compleet niet ziet als het douchewandje er eenmaal in zit.
Neem aan dat iemand die dit professioneel doet ook gebruik maakt van een laser. Lijkt me dat t dan toch uit zou moeten kunnen komen.
De zaagtegels die schuin weg lopen blijven in het zicht. Daar komt geen douchewand op.

Ander puntje is het niet op tegels komen die net gelegd zijn. Dezelfde dag waren de tegels al gevoegd. Is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
[...]

Je begint altijd aan de drain met leggen, ook om te zien hoe je met hoogte uit gaat komen in de rest van de badkamer.
Het is flink scheef, dat zou mij echt storen.

En dit is mijn werk ;) zou mij echt nooit gebeuren dat zon douchehoek niet haaks word.

[ Voor 8% gewijzigd door Makrolon op 20-03-2023 21:49 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck77
]

[ Voor 99% gewijzigd door Puck77 op 03-05-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Puck77 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:41:
[...]

Tegels zijn ook nog eens in de cement gelegd, dus betekent dat het nog moeilijker zal zijn.
Is het niet gewoon in de tegellijm op cementbasis (poeder) gelegd?

Maar ja, die tegels er weer uit halen gaat wel wat voeten in de aarde hebben... Je beschadigd ook je kimband in de hoeken vd douchehoek waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
Makrolon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:54:
[...]

Is het niet gewoon in de tegellijm op cementbasis (poeder) gelegd?

Maar ja, die tegels er weer uit halen gaat wel wat voeten in de aarde hebben... Je beschadigd ook je kimband in de hoeken vd douchehoek waarschijnlijk
Het was een casco nieuwbouw badkamer. Moest ook nog een vloer in. Daar zijn meteen de tegels in gelegd. Vraag me nu ook af of dit wel zo gemoeten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Puck77 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:29:
[...]
Heb je de badombouw zelf weer opnieuw betegeld of was dit ook werk van een tegelzetter?
De tegels konden zonder schade verwijderd worden (lijm was nog niet droog). Ik heb vervolgens zelfs de facetranden voorbereid voor het opnieuw plaatsen (dit vond ik niet mooi gedaan). De tegelzetter heeft toen, betaald, opnieuw de boel geplaatst.

Wat ik hiermee met name wil aangeven is dat zaken waar ik me aan erger ik tijdens de verbouwing allemaal heb opgepakt. Tot het volledig opnieuw zelf leggen van 20m2 laminaat omwille van een miniscuul hoekje. Ik ken mezelf. Ik wordt daar gek van.

In jouw situatie zou ik dus behoorlijk wat energie stoppen in het dialoog met de tegelzetter om de situatie te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30
@Puck77
Een echt goede tegelzetter had dit nooit zo opgeleverd. Maar het valt ook weer niet in de categorie beenhazenwerk.
Belangrijke vraag voor jezelf, stel je voor dat hij zegt, het is gratis en je hoeft niks te betalen. Kan je dan met het resultaat leven? Is het antwoord ja, ga dan onderhandelen om de prijs.
Is het antwoord nee, laat hem er dan maar alles eruit halen. Want hier ga je je dan altijd aan ergeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck77
chrisborst schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:03:
@Puck77
Een echt goede tegelzetter had dit nooit zo opgeleverd. Maar het valt ook weer niet in de categorie beenhazenwerk.
Belangrijke vraag voor jezelf, stel je voor dat hij zegt, het is gratis en je hoeft niks te betalen. Kan je dan met het resultaat leven? Is het antwoord ja, ga dan onderhandelen om de prijs.
Is het antwoord nee, laat hem er dan maar alles eruit halen. Want hier ga je je dan altijd aan ergeren.
Hij heeft me inderdaad gevraagd of hetzelfde gaat om compensatie van de kosten. Heb aangeven dat dit het probleem voor mij niet oplost.
Ben wel bang voor het gedoe als alles eruit moet en of het redelijk is om dit te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-06 22:48
[...]

ik zou bij de drain begonnen zijn twee rijen tegels rechts leggen en dan van achteruit de linker rijen richting de deur opvullen.
Ik ben maar een amateur (met inmiddels 8 badkamers ervaring) maar ik zou dit zo niet achter willen laten, al helemaal nier als het voor mezelf zou zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Sorry maar ik vind dit niet acceptabel. Je huurt een professional in en de boel is schots en scheef. Hij had aan mij echt een lastige klant gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
De voegen zijn in ieder geval niet goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
mierenfokker schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:26:
De voegen zijn in ieder geval niet goed gedaan.
Bedoel je de voegen waar de 4 tegels bij elkaar komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Puck77 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:38:
[...]

Bedoel je de voegen waar de 4 tegels bij elkaar komen?
Bij de drain, bij de tegel met hoogteverschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:13
Is het gezichtsbedrog of ligt de tegel in de hoek (achter de drain) zo ver omhoog? Ook verder dan de rechterkant?

2 mm hoger aan de muurkant was genoeg om een afloop te creeren lijkt mij. Dit is echt cm's..op cm's..

(ik ben geen expert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
[

[ Voor 99% gewijzigd door Puck77 op 03-05-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Puck77 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:19:
[...]

Klopt... daar zit inderdaad een hoogteverschil in van meer dan een cm...[Afbeelding]
Dit hoekje ziet er ook niet uit.
Ik zou het er ook uit laten halen. Je zou zelfs je voeten er aan open kunnen halen.

Houd wel rekening mee dat de hoeken /randen nog gekit moeten worden, het er dan mogelijk iets beter uit ziet.

Er zijn wel richtlijnen vanuit woningborg bijvoorbeeld waaraan tegelwerk moet voldoen ( dit vertelde de keurmeester van Vereniging eigen Huis mij 6 jr geleden) maar volgens mij heb jij je badkamer casco laten opleveren en naderhand laten doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 21-03-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
Draakje5 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:30:
[...]

Dit hoekje ziet er ook niet uit.
Ik zou het er ook uit laten halen. Je zou zelfs je voeten er aan open kunnen halen.

Houd wel rekening mee dat de hoeken /randen nog gekit moeten worden, het er dan mogelijk iets beter uit ziet.

Er zijn wel richtlijnen vanuit woningborg bijvoorbeeld waaraan tegelwerk moet voldoen ( dit vertelde de keurmeester van Vereniging eigen Huis mij 6 jr geleden) maar volgens mij heb jij je badkamer casco laten opleveren en naderhand laten doen?
Door de randen die nog gekit moeten worden kan ik idd wel heen kijken en in dit hoekje zullen mijn voeten niet staan, maar het ziet er niet heel fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Het zijn gewoon allemaal van die slordigheidjes bij elkaar. Voegen die zichtbaar net niet aansluiten of in breedte variëren. Stukjes tegel waarvan je kunt zien dat die net niet even breed zijn en niet recht zijn geslepen. Het zal vast allemaal functioneren maar je wilt toch ook dat je badkamer er mooi uit ziet? Anders had je er wel de goedkoopste van de goedkoopste tegels in laten zetten met in de hoek een el cheapo douchecabine. Je hebt een professional ingehuurd en je zal er genoeg voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blyzka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-05 10:58
Simpel, laat de beste man het slopen en opnieuw in elkaar zetten zoals jij het wil, afspraken zijn afspraken toch?

In principe hoeft het niet meer te gaan kosten aangezien het werk is wat vanuit de aannemer niet goed gedaan is, tenzij je nieuw spul moet halen.

En wees vooral duidelijk dat je dus niet boos bent maar dat je het graag anders zou hebben gezien, want woede bij een aannemer/beunhaas helpt niet dan kiezen ze vaak het hazenpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Behoorlijk broddelwerk als je het mij vraagt. Die man heeft nog nooit een winkelhaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:38
Vraagje:

Hebben jullie van tevoren het lijnspel uitgedacht met elkaar?
Ik heb met mijn tegelzetter toen ze de badkamer kwamen doen een lijnspel uitgezet, zodat je wist wat je tegen ging komen?

Heeft deze tegelzetter ook de betonvloer gelegd? Ligt er vloerverwarming in?

Er was een keuze in mijn badkamer over 2 grote tegels naast elkaar en dan 2 kleine stukjes over 1 grote tegel en dan 2 wat grotere stukjes naast elkaar.

Tip voor iedereen:
Zorg dat je bij de tegelzetter bent en samen het lijnenspel bepaald.

[ Voor 19% gewijzigd door joke_name op 22-03-2023 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck77
joke_name schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:16:
Vraagje:

Hebben jullie van tevoren het lijnspel uitgedacht met elkaar?
Ik heb met mijn tegelzetter toen ze de badkamer kwamen doen een lijnspel uitgezet, zodat je wist wat je tegen ging komen?

Heeft deze tegelzetter ook de betonvloer gelegd? Ligt er vloerverwarming in?

Er was een keuze in mijn badkamer over 2 grote tegels naast elkaar en dan 2 kleine stukjes over 1 grote tegel en dan 2 wat grotere stukjes naast elkaar.

Tip voor iedereen:
Zorg dat je bij de tegelzetter bent en samen het lijnenspel bepaald.
De verdeling van de tegels, daar hebben we inderdaad van tevoren over gesproken.

De tegelzetter heeft inderdaad ook de betonvloer gelegd en helaas zit er elektrische vloerverwarming onder de tegels, waardoor het opnieuw doen van de vloer heel wat voeten in aarde zou gaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
De tegels liggen er in op een manier zoals ik ze ook zou leggen met alle bijbehorende foutjes in voegen en randen.

Ben alleen geen tegelzetter van beroep. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Puck77 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:19:
[...]Klopt... daar zit inderdaad een hoogteverschil in van meer dan een cm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBegzke3GO5AXke97M8Mlr8KoYU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7QyKRdaIJYhZs9XzUedM9aW2.jpg?f=user_large
Alleen dit ziet er al niet uit, hoef ik de rest niet eens te zien. Ik zou dit echt niet accepteren !

[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 24-03-2023 16:25 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 20:31
Eens met de consensus hier. Ik heb mijn douche zelf getegeld en dat ziet er netter uit dan dit (al is het niet perfect). Maar ben geen professional.
En laat m ook de rand rondom de goot goed van voegsel ontdoen. De foto hierboven lijkt alsof rechts bovenin de goot steeds meer voegsel in de voeg zit. Goot moet rondom gekit worden. Idem voor voegen tussen wand en vloer, daar lijkt ook voegsel oid tussen te zitten.

Ik vind gelijk voegen wel snel. Volgens mij wordt 24h als richtlijn aangehouden, of zelfs 48 (afh van ondergrond en zetmethode tegels). Lijm bindt af aan lucht geloof ik dus als je die voegen gelijk volpurt kan er geen/minder lucht bij.

[ Voor 22% gewijzigd door FitTiv op 25-03-2023 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:05
FitTiv schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 00:06:
Eens met de consensus hier. Ik heb mijn douche zelf getegeld en dat ziet er netter uit dan dit (al is het niet perfect). Maar ben geen professional.
En laat m ook de rand rondom de goot goed van voegsel ontdoen. De foto hierboven lijkt alsof rechts bovenin de goot steeds meer voegsel in de voeg zit. Goot moet rondom gekit worden. Idem voor voegen tussen wand en vloer, daar lijkt ook voegsel oid tussen te zitten.

Ik vind gelijk voegen wel snel. Volgens mij wordt 24h als richtlijn aangehouden, of zelfs 48 (afh van ondergrond en zetmethode tegels). Lijm bindt af aan lucht geloof ik dus als je die voegen gelijk volpurt kan er geen/minder lucht bij.
Dit inderdaad. Had nog nooit een tegel gelegd maar afgelopen zomer de hele badkamer gedaan hier met ongeveer dezelfde grootte tegels. Dat ziet er aanzienlijk strakker uit dan dit hier.

Voegen rondom het doucheputje moeten officieel met kit vanwege expansie, maar als het echt niet anders kan lukt het met voeg ook wel.

De kant en klare pastalijm moet uitdrogen en dus open voegen hebben om uit te harden. De poederlijm is een chemische reactie en heeft niet perse een open voeg nodig. Al zou ik wel wachten totdat die is uitgehard zodat je er 1) overheen kan lopen zonder risico dat de tegels scheef gaan liggen en 2) tussen e tegels goed schoon kan maken voordat je ze volstopt met voegmiddel, dan bind dat ook beter.

Ik vind de kleur van de voegen overigens ook niet mooi egaal. Mogelijk dat de mengverhouding niet helemaal uniform was of niet goed na is bevochtigd bij het invegen van de voegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 25-03-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
]

[ Voor 103% gewijzigd door Puck77 op 03-05-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Wow, mijn schoonvader die ook tegelzetter is heeft bij ons de badkamer en WC volledig betegeld maar als ik de foto's hier zo zie gaan mijn haren wel overeind staan. Ik had hem niet de WC laten doen als hij de badkamer zo had achtergelaten. Het is daarnaast bij ons ook nog eens vrij snel gedaan, maar dat ging niet ten kosten van de kwaliteit. Dat de naden niet volledig gelijk lopen is acceptabel maar die hoogteverschillen en de slechte afwerking van de afvoergoot bij de douche zou ik zeker niet accepteren. Ik snap de keuze van de schuine kanten ook niet zo goed hoe dat is afgewerkt. Meestal laat je toch alles in het midden gewoon goed doorlopen met hele tegels en ga je toch niet daar de schuine kanten plaatsen? Meestal doe je dat aan de buitenkant lijkt mij zodat de rest van de ruimte mooi strak en recht eruit ziet. Die voegen ook tussen de vloer en de muur gaan er niet uit zien. Je begint naar mijn weten altijd eerst met de vloer en dan pas met de muur zodat je een mooie strakke naad met de vloer zult hebben die je netjes kunt afkitten, maar het verschil is hier zo groot dat je straks 'n dikke plak met kit krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door blatenja op 26-03-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
blatenja schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:51:
Wow, mijn schoonvader die ook tegelzetter is heeft bij ons de badkamer en WC volledig betegeld maar als ik de foto's hier zo zie gaan mijn haren wel overeind staan. Ik had hem niet de WC laten doen als hij de badkamer zo had achtergelaten. Het is daarnaast bij ons ook nog eens vrij snel gedaan, maar dat ging niet ten kosten van de kwaliteit. Dat de naden niet volledig gelijk lopen is acceptabel maar die hoogteverschillen en de slechte afwerking van de afvoergoot bij de douche zou ik zeker niet accepteren. Ik snap de keuze van de schuine kanten ook niet zo goed hoe dat is afgewerkt. Meestal laat je toch alles in het midden gewoon goed doorlopen met hele tegels en ga je toch niet daar de schuine kanten plaatsen? Meestal doe je dat aan de buitenkant lijkt mij zodat de rest van de ruimte mooi strak en recht eruit ziet. Die voegen ook tussen de vloer en de muur gaan er niet uit zien. Je begint naar mijn weten altijd eerst met de vloer en dan pas met de muur zodat je een mooie strakke naad met de vloer zult hebben die je netjes kunt afkitten, maar het verschil is hier zo groot dat je straks 'n dikke plak met kit krijgt.
Wat bedoel je met de schuine kanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck77
Inmiddels een second opinion van een bekende gehad en een andere tegelzetter naar het werk laten kijken. Die geeft ook aan dat het niet netjes gebeurd is.
De hoogteverschillen schijnen discutabel te zijn, de afwerking rondom de douchehoek is echt niet goed gebeurd. Door het tegelwerk rondom de drain zal hier ook water gaan blijven staan.
De tweede tegelzetter gaf zonder dat ik er iets van gezegd had ook meteen aan dat lijn in de douchehoek afwijkt van de tegels daar buiten.
De eerste tegelzetter wil nog steeds niet meer doen, dan wat smokkelen met het randje achter de drain.
Nu dus de vraag hoe verder....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:54
Puck77 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:34:
Inmiddels een second opinion van een bekende gehad en een andere tegelzetter naar het werk laten kijken. Die geeft ook aan dat het niet netjes gebeurd is.
De hoogteverschillen schijnen discutabel te zijn, de afwerking rondom de douchehoek is echt niet goed gebeurd. Door het tegelwerk rondom de drain zal hier ook water gaan blijven staan.
De tweede tegelzetter gaf zonder dat ik er iets van gezegd had ook meteen aan dat lijn in de douchehoek afwijkt van de tegels daar buiten.
De eerste tegelzetter wil nog steeds niet meer doen, dan wat smokkelen met het randje achter de drain.
Nu dus de vraag hoe verder....???
Je moet de situatie nu juridiseren. Je bent informeel naar de tegelzetter geweest met de vraag om het op te lossen. Dat wil hij niet.

Stap 2 is dan, of je rechtsbijstandverzekeraar erbij te halen als je die hebt. Of zelf per aangetekende brief de tegelzetter in gebreke te stellen. In de brief vermeld je dan de punten die niet goed zijn en waarom deze niet goed zijn. Je geeft hem een redelijke termijn om de gebreken op te lossen (vaak 14 dagen). Voldoet hij daar niet aan dan kun je een andere tegelzetter vragen om de gebreken alsnog op te lossen. Die kosten houd je dan in van de factuur van de 1e tegelzetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 14:51

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Wellicht dat je met de BRL 1017 wat meer handvatten hebt dan alleen 'het ziet er niet zo netjes uit'. Meten, markeren, duidelijke foto's maken adv de richtlijn. Dan houd je het voor zowel jezelf als de tegelzetter overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 09:06
sjezus..wat een prutswerk. Zou voor mij maar 1 optie zijn, eruit ermee...hier irriteer je je elke dag aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 12:56
Vooral het hoogteverschil op blote voeten ga je elke dag voelen. Persoonlijk zou ik niet heel snel iemand terug laten komen, maar in dit geval zeker wel. Ik zou het juridisch aanpakken. Aannemers hebben toch echt een prestatieplicht.
Pagina: 1