Chromecast in vakantiepark

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweg
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-01-2024
Goedemiddag,

Wellicht al eerder gevraagd op dit forum, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

In een Landal Park kan ik op de wifi als ik naar hun inlogpagina ga en dan een vinkje voor akkoord geef.
Mijn Chromecast kan hier niet mee verbinden, want die kan alleen met netwerken werken waar je een wachtwoord voor moet invoeren.
Een hotspot maken van mijn laptop of telefoon, dat wil Chromecast ook niet. Is niet beveiligd genoeg, lees ik hier en daar. Ik kan dus mijn Chromecast niet gebruiken.

Bestaat er iets van een travel router dat verbinding maakt met het Landal netwerk, zodat ik deze travel router (die wel goed beveiligd is) als hotspot voor mijn Chromecast kan gebruiken?

Groet,
jweg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Ja

https://gathering.tweaker...=19&keyword=travel+router

[ Voor 95% gewijzigd door lier op 20-03-2023 13:56 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-06 18:55
Zelf gebruik ik met tevredenheid een travelrouter van GL.iNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Wat voor Chromecast heb je? Ik heb sinds kort mijn oude Chromecast vervangen door een nieuw model, de Chromcast GoogleTV HD, deze werkt perfect via een telefoon hotspot, heb het onderweg al gebruikt met NLZiet. Mooie van deze nieuwe Chromecast is dat je een een “smarttv” menu op je tv krijgt.

Neem aan cat het dan ook wel werkt via een hotspot die je via je laptop maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Stokertje op 20-03-2023 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:09
Wij gebruiken altijd een GL.iNet GL-AR300M16-Ext mini-router hiervoor. Hierop configureert je 1 maal de wifi van het park/hotel waar je zit en deze geeft het signaal door via een eigen wifi netwerk. Dit eigen wifi netwerk heeft dezelfde SiD naam en wachtwoord als thuis zodat elk apparaat, waaronder je Chromecast, gelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 13:19

Ursamajor

Astrofotograaf

Mijn chromecast tv gebruik ik probleemloos bij landal, alleen het casten zelf werkt niet omdat er een poort dicht staat. Maar omdat er een afstandsbediening bij zit, kunnen we wel alles via de tv bedienen. Dat werkt verder super.

Een niet-tv variant zou met een extra router moeten werken. Dus mocht je iets moeten aanschaffen (zoals ik), voor 4 tientjes heb je een chromecast tv.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat ik vaak doe is met mijn telefoon het Mac-adres van m'n chromecast fake-en, daar door de inlogpagina klikken. Dan heeft de chromecast ook meteen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Of gebruik een firetv, is ook android maar net wat uitgebreider.
toevellig vorige week op captive portal wifi gebruikt, kreeg gewoon browser popup en kon inloggen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 17:40
Heb Chromecast wel kunnen gebruiken door mijn telefoon als hotspot te maken. Daarna nooit meer geprobeerd want ik was mijn Chromecast vergeten :( en ze konden hem zogenaamd niet vinden. Hij zat aan de tv mensen!

Anyway, bij mij werkte de hotspot functie wel gewoon.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweg
wodkabuikje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:40:
Heb Chromecast wel kunnen gebruiken door mijn telefoon als hotspot te maken. Daarna nooit meer geprobeerd want ik was mijn Chromecast vergeten :( en ze konden hem zogenaamd niet vinden. Hij zat aan de tv mensen!

Anyway, bij mij werkte de hotspot functie wel gewoon.
Wanneer was dit? Mij is het namelijk nooit gelukt en via Google lees ik ook dat het niet kan. Kan te maken hebben met updates van dat ding en dat de beveiliging dan beter is geworden of zo.
Ik ga de nieuwe Chromecast eens uitproberen. Maak ik thuis een hotspot van mijn telefoon en dan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 17:40
In de coronatijd toen we verplicht 😉 NL moesten ontdekken. Mei 2021 bij Centerparcs. Welke Chromecast versie weet ik niet want die is daar gebleven 😔

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Een Chromecast v3 werkt prima met een telefoon-hotspot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweg
Het lukte mij niet bij Landal iig. Kreeg steeds geen verbinding en na zoeken op Google las ik ook dat het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
De uitdaging die ik had bij die setup is dat de telefoon die hotspot speelde, daarna niet meer bij de chromecast kon. Ik had dus 3 devices nodig:
1 telefoon als hotspot
1 chromecast
1 telefoon als client die ook naar de hotspot connect

Omdat ik toch de chromecast in het huisje vooral gebruikte om zaken af te spelen als nlziet, youtube & netflix heb ik nu dus een device gekozen die dit zelf kan, zonder casting. Je plugt hem dus in, connect naar wifi netwerk, accepteert de captive portal en start vanuit daar de streaming apps op met bijgeleverde afstandsbediening.

In mijn geval de amazon firetv maar dat kan dus ook de "google chromecast met google tv" zijn.
Van de google chromecast google tv weet ik alleen niet of die met captive portals werkt, van de firetv weet ik dit wel

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Schaamteloze bump, maar van alle jaarlijkse vakantie-topics over fatsoenlijk netwerken op vakantie, was dit zo ongeveer het enige soort van toepasselijke topic dat nog open is.

De situatie: Ik zit op Centerparcs (Eemhof) en heb mij van te voren ingelezen op travel routers. Daar kwam uit dat ik voor de TP-Link TP WR802N ben gegaan, omdat die prima met de plaatselijke captive portal zou moeten werken, aldus meerdere ervaringen hier en elders.

Zou een kwestie moeten zijn van het dingetje instellen als WISP, vervolgens verbinding maken met het KPN-netwerk, je eigen WAN instellen en dan met een client (iPhone) verbinding maken met je eigen WAN. Die zou dan de captive portal moeten krijgen en zo is de travel router aangemeld en verbonden met internet.

Dat laatste wil dus niet…

De travel router krijgt wel keurig de (dynamische) DHCP-gegevens (en DNS-servers) van het KPN-netwerk (zelfde gegevens en rangeals een ander op dat netwerk aangemeld apparaat), maar vervolgens op een van de clients internet krijgen, lukt niet. Zelfs als ik het MAC van een van de clients die al direct is aangemeld op het KPN-netwerk spoof.

Het stomme is dat ik vanaf de travel router zelf ook nergens heen kan pingen; niet naar 8.8.8.8 of kpn.com, maar ook niet naar de gateway of DNS-servers van het KPN-netwerk.

Ik heb ook geprobeerd de travel router als range extender in te stellen, maar ook daar krijg ik geen respons op pings of verbinden vanaf een client.

Omdat de meterkast hier toevallig open staat, kon ik bij de router en die heb ik al een paar keer een stopcontact-reset gegeven. Ik heb de travel router ook al via een LAN-poort van de router geprobeerd te verbinden, maar die leveren ook niks op qua internet (modus access point gekozen).

Ik lees hier en daar dat het mensen wel lukt, maar die mededelingen zijn dan dat het gelukt is, zonder er bij te vertellen hoe het gelukt is.

Gaat om een TP-Link TP WR802N, v4 mer de laatste firmware (22…). Doel is om onder andere een Chromecast aan te kunnen sluiten en om gewoon een eigen WAN te kunnen draaien, omdat het kan.

Iemand suggesties? Was niet van plan om me enorm te frusten, want vakantie. Ook dat lukt onderhand niet echt meer :+
Pagina: 1