Ik kon dit nergens op het web vinden, en ik heb er een aangeschaft. Is dit mogelijk?
Vraag
Beste antwoord (via gametastic_nl op 22-03-2023 18:40)
Een Ender draait standaard op Marlin, dat kun je goed in combinatie met Octoprint op een Raspberry-Pi gebruiken, wil je overgaan op Klipper dan gebruik je de Raspberry of een willekeurige computer/laptop die je eventueel nog over hebt hiervoor, die wordt dan als server ingesteld met Moonraker als besturing, klipper zet je dan op je printer Mainboard,
Octoprint kun je uiteraard blijven gebruiken, maar is eigenlijk niet meer nodig, want je regelt dan gewoon alles vanuit het Mainsail of Fluid interface op je computer.
Octoprint kun je uiteraard blijven gebruiken, maar is eigenlijk niet meer nodig, want je regelt dan gewoon alles vanuit het Mainsail of Fluid interface op je computer.
Alle reacties
Octoprint draai je op een Raspberry Pi (of vergelijkbaar) die je verbindt met de printer.
Zou met de Ender 5 s1 moeten werken.
Omdat het een USB poort als uitgang heeft en de ender 3 een micro usb 2a. En ook had ik gelezen dat voor octoprint gcode reading gebruikt word, en ik weet dat ender 5 S1 klippr gebruikt.Jesse- schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:17:
Octoprint draai je op een Raspberry Pi (of vergelijkbaar) die je verbindt met de printer.
Kan dit nogsteeds?
Een Ender printer draait standaard niet op Klipper. Maar Octoprint kan ook prima met Klipper overweg.
Aha oke! Superbedankt!Jesse- schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:58:
Een Ender printer draait standaard niet op Klipper. Maar Octoprint kan ook prima met Klipper overweg.
Een Ender draait standaard op Marlin, dat kun je goed in combinatie met Octoprint op een Raspberry-Pi gebruiken, wil je overgaan op Klipper dan gebruik je de Raspberry of een willekeurige computer/laptop die je eventueel nog over hebt hiervoor, die wordt dan als server ingesteld met Moonraker als besturing, klipper zet je dan op je printer Mainboard,
Aha dat is mooi, ik had op reddit gelezen (I know niet het meest betrouwbaar) dat sommige mensen wat issues hadden met Octoprint en ender 5 s1. Maar hoe ik jou hier hoor moet dat makkelijk kunnen. En anders switch ik gewoon naar klipperHardy8 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:55:
Pagina: 1