Macbook Pro geeft aan dat batterij niet herkent wordt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 21:27
Ik zit hier met een Macbook pro 2020 waarvan de laptop aangeeft dat de batterij niet herkent wordt. Was volledig nieuw toestel dus niks refurbished of dergelijke. Hij was ermee naar de winkel gegaan en daar gaven ze aan dat de reparatie zo duur was als een nieuw toestel en vandaar dat ik zelf de batterij al eens vervangen.

Ik heb de batterij vervangen door een batterij van Fixjeiphone.nl maar hij heeft nog steeds de fout dat die geen batterij herkent. Het probleem zat dus niet in de batterij maar in iets anders (iets van MB neem ik aan?). Is er iemand die hier kennis van heeft en dit kan bekijken en oplossen of in kan ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50
Om welke MacBook Pro versie gaat het? De guide hier: https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/143618 laat zien dat het best een complexe reparatie is om deze batterij te vervangen. Gefeliciteerd als dat netjes gelukt is, maar er is ook best een risico op additionele schade als je dit zelf gaat doen. Het zou een moederbord issue kunnen zijn, maar er kan ook schade zijn ontstaan aan een kabel tijdens je reparatie. Daar valt zo weinig over te zeggen. Zelf zou ik er mee naar een Apple store gaan, maar omdat je hem zelf hebt gerepareerd gok ik dat je daar dan niet zonder een fikse rekening een oplossing gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Bedankt maar bij apple store gaven ze gewoon aan een nieuwe te moeten kopen.
De vervanging van de batterij was redelijk simpel aangezien ik op regelamatige basis iwatches/iphones/ipads repareer (alleja, enkel onderdelen uitwisselen, scherm, batterij, laadpoort, volledig moederbord omzetten)

Het exacte type is een a2338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50
Dank, dan is het dus deze: https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/143286
Niet heel anders dan de andere guide, maar dat is ook niet heel belangrijk. Ervaring met het repareren van Apple devices helpt, maar het garandeerd natuurlijk niets. Zoals ik al aangaf zijn er een paar opties die fout gegaan kunnen zijn maar een probleem met het moederbord is helaas ook een reële optie, zeker gezien het feit dat de foutmelding hetzelfde is gebleven.

Ik kan je er verder niet mee helpen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Top, dan houd het op. Zal voor prullenbak worden dan.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
pvpke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:39:
Ik zit hier met een Macbook pro 2020 waarvan de laptop aangeeft dat de batterij niet herkent wordt. Was volledig nieuw toestel dus niks refurbished of dergelijke. Hij was ermee naar de winkel gegaan en daar gaven ze aan dat de reparatie zo duur was als een nieuw toestel en vandaar dat ik zelf de batterij al eens vervangen.
Waar is hij gekocht en wat waren de kosten dan?
pvpke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:30:
Bedankt maar bij apple store gaven ze gewoon aan een nieuwe te moeten kopen.
Een nieuwe wat? Als je op de website van Apple kijkt en dit model sellecteert kom ik op een schatting van 289,- uit.

https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair

Je laat jezelf wat mij betreft wel heel makkelijk afwimpelen om er vervolgens zelf maar mee aan de slag te gaan met niet originele onderdelen.

https://www.fixje.nl/macbook-pro-m1-a2338-batterij-2020/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

pvpke schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:27:
Top, dan houd het op. Zal voor prullenbak worden dan.

Mvg
Zoiets levert voor onderdelen ook nog best wat op. Of wellicht voor aan het netstroom. Zou hem niet zonder meer in de prullenbak gooien als ik jou was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 17:49
Bij stap 9-12 van de ifixit guide zie je de datakabel van het moederbord naar batterij. Zit die ook weer aangesloten, of is die beschadigd?

Dat kan ook een oorzaak zijn van het niet herkennen van de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Greatsword schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Je laat jezelf wat mij betreft wel heel makkelijk afwimpelen om er vervolgens zelf maar mee aan de slag te gaan met niet originele onderdelen.
Dat niet alleen, een apparaat van nog geen 3 jaar oud en een dergelijke prijs mag niet zonder meer worden geweigerd voor reparatie onder garantie. Het consumentenrecht is daar duidelijk over. Je mag verwachten een conform en deugdelijk product te krijgen voor dat bedrag en dat hij langer dan 3 jaar mee gaat.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1