Hoi,
Ben op zoek naar wat advies, geen type/merken, over laten plaatsen in zonnepanelen & warmtepomp.
Beide in 1 keer doen is een aardige investering.
Gelijk zonnepanelen om zo ook genoeg stroom op te weken om de benodigde stroom van de warmtepomp heel laag te krijgen.
Wel ingelezen, maar mis hierin gewoon nog kennis voor de afweging.
Wat is handig om te doen, volledig warmtepomp of hybride of gewoon niet.
Beredenering vanuit mij,
Energie kosten gaan omlaag door deze investering.
Of ik het nou betaal aan de energiemaatschappij en dus weg is of in iets investeer wat van onszelf is en waarde heeft. Enige is dat dit gelijk een goed bedrag is
Thuissituatie.
Het is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze in wel/niet doen. Om een gedegen keuze te maken ben ik op zoek naar adviezen van mede tweakers die hier meer ervaring in hebben.
Dank alvast!
Ben op zoek naar wat advies, geen type/merken, over laten plaatsen in zonnepanelen & warmtepomp.
Beide in 1 keer doen is een aardige investering.
Gelijk zonnepanelen om zo ook genoeg stroom op te weken om de benodigde stroom van de warmtepomp heel laag te krijgen.
Wel ingelezen, maar mis hierin gewoon nog kennis voor de afweging.
Wat is handig om te doen, volledig warmtepomp of hybride of gewoon niet.
Beredenering vanuit mij,
Energie kosten gaan omlaag door deze investering.
Of ik het nou betaal aan de energiemaatschappij en dus weg is of in iets investeer wat van onszelf is en waarde heeft. Enige is dat dit gelijk een goed bedrag is

Thuissituatie.
- 4 personen
- Vloerverwarming begaande grond
- Radiatoren midden & zolder (worden bijna niet gebruikt, alleen kantoor)
- Koken elektrisch
- 4500Kwh jaarlijks
- 1500M jaarlijks
- Dubbel glas(geen HR++), isolatie dak en spouwmuur
- Hybride, vermindering gas maar nog steeds gas met de hoge € per M. Onder de 7C heb je gas nodig om te verwarmen!?
- Volledig, geen gas meer maar wel hogere investering. Maar lees verschillende plekken dat je dan H++ nodig hebt en het anders geen zin heeft.
- Niet doen, prijzen gaan inmiddels weer zakken, maar dat kan snel weer anders zijn.
Het is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze in wel/niet doen. Om een gedegen keuze te maken ben ik op zoek naar adviezen van mede tweakers die hier meer ervaring in hebben.
Dank alvast!
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3