Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:19
Beste Tweakers,

Na een heel langdradig verhaal waarin een aannemer onze gloednieuwe kookplaat beschadigd heeft, niet wou betalen blablabla uiteindelijk toch een bedrag vrij kunnen spelen voor het vervangen van de glasplaat.

Nu wou ik hier een afspraak voor maken, ik gaf aan dit specifieke bedrijf door dat het morgen wel kon want dan was ik toch thuis omdat de zonnepanelen geplaatst werden en hier begon het verhaal:

De medewerker in kwestie zei tegen mij het volgende: "Zonnepanelen? Je moet daarmee wel even na gaan of dat kan met je Bora kookplaat, het staat mij bij dat in het verleden een aantal keer is voorgekomen dat het spanningsverschil van de zonnepanelen voor kortsluiting zorgt bij/met de kookplaat."

Op de vraag of ze hier data/tips oid had kreeg ik geen passend antwoord, alleen om het na te vragen bij de installateur van de zonnepanelen.

Hij heeft hier echter nog nooit van gehoord, maar toch baart het me zorgen. Heeft iemand enig idee wat of hoe de oorzaak kan zijn en hoe dit eventueel te verhelpen is? Of wat de theorie erachter kan zijn? (dan kan ik dit met de installateur bespreken)

Ik kom zelf niet verder dan allebei aansluiten op een andere groep, maar wellicht is dat te kort door de bocht.

De zonnepanelen die ik krijg zijn 10 410WP panelen met microomvormers.
De kookplaat die ik heb is de Bora Pure 2fase perilex gevoed

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:45
Dit is onzin.

De zonnepanelen zorgen voor een hogere netspanning, maar wanneer deze spanning te hoog wordt schakelt de omvormer af en alle verkochte apparatuur moet gewoon tegen een hogere netspanning binnen deze marges kunnen. Als de Bora dat niet zou kunnen dan voldoet de kookplaat niet aan de nodige normen.

Niet alleen zonnepanelen op jouw eigen dak, maar ook zonnepanelen elders in de wijk zullen zorgen voor een hogere netspanning, dus als dit inderdaad een probleem met de Bora zou zijn dan hoef je zelf niet eens panelen te leggen om er last van te krijgen.

De zonnepanelen en kookplaat behoren sowieso te worden aangesloten op ieder een eigen groep natuurlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Wat is dit nou weer voor een broodje aap verhaal! :? :? :?

Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de Bora zo slecht is ontworpen dat deze niet tegen een netspanning van 253 volt kan.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

• mxmemx
ds23man schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:10:
Wat is dit nou weer voor een broodje aap verhaal! :? :? :?

Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de Bora zo slecht is ontworpen dat deze niet tegen een netspanning van 253 volt kan.
Ja ik schoot hem stiekem in de stress, maar voor de beeldvorming, Bora is "het" merk dus het zou gek als zij uitgerekent hier niet aan voldoen

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Als je een zonnepaneel met de hoek laat vallen middenin je kookplaat, dan kan er schade ontstaan. Maar dan moet je het "geluk" hebben een even capabele medewerker te treffen als die mens van Bora :+

Maar met de anderen: er zitten de nodige normen en beveiligingen in omvormers zodat er "niets" kan misgaan, en er is totaal geen link tussen zonnepanelen en kookplaten (ook je lampen, koelkast, televisie, ... zitten in het stopcontact en hebben evenweinig last van zonnepanelen bij jou of bij de buren).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mxmemx
Top, dan neem ik dit mee, mocht het dan wel gebeuren dan is het dus een garantie issue oid. Bedankt voor jullie input!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:38
Het is bijna 1 april...
Pagina: 1