Eufycam S330 vs Eufycam 2 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
Dag, ik heb gebruik gemaakt van een Eufycam 2 Pro. Naar volle tevredenheid. Helaas is deze defect geraakt door corrosieschade, eigenlijk al vlak na aankoop. Klepje van de usb poort zat goed dicht en is meerdere keren gecontroleerd om juist dit soort schades te voorkomen.

Ik heb nu Eufycam S330 gekocht. Helaas mist deze allerlei bewegingen, waar de Eufycam 2 Pro deze wel registreerde. Ervaart iemand hetzelfde? Het schijnt dat de S330 tot 7/8 meter beweging kan detecteren en de Eufycam 2 Pro tot ongeveer 10 meter. Nu heb ik juist die 2 meter extra nodig... support ticket ingediend bij Eufy en die geven aan 10 meter.

Iemand tips of dezelfde ervaringen?

Detectie staat op hoogste niveau, geen activiteitenzones..

Alle reacties

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-11 23:22
Weetniet of het je helpt, maar ik heb op onze Eufy camera’s de bewegingsdetectie uitgezet en laat deze triggeren via onderstaande PIR sensor. Scheelde ons een hoop onnodige triggers doordat we de sensor zo konden plaatsen dat de mensen die over de straat/stoep liepen niet een opname triggerden, maar alleen de mensen die onze oprit oplopen.

Verder is het een PIR sensor, niet afhankelijk van AI maar van warmte, dat alleen al is een reden voor minder valse triggers. Het is wel zo dat het een unit voor binnen is, je moet hem dus droog plaatsen, zit hier onder een kunststof afdakje op een kort paaltje tussen de planten in de tuin. Voor die paar tientjes misschien de moeite waard om te proberen?

Je kan hiermee de detectie verplaatsen naar de plek waar je het nodig hebt. (En richten zoals je het beste uitkomt)

https://nl.eufy.com/products/t8910021

• turkeyhakan
Stokertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:44:
Weetniet of het je helpt, maar ik heb op onze Eufy camera’s de bewegingsdetectie uitgezet en laat deze triggeren via onderstaande PIR sensor. Scheelde ons een hoop onnodige triggers doordat we de sensor zo konden plaatsen dat de mensen die over de straat/stoep liepen niet een opname triggerden, maar alleen de mensen die onze oprit oplopen.

Verder is het een PIR sensor, niet afhankelijk van AI maar van warmte, dat alleen al is een reden voor minder valse triggers. Het is wel zo dat het een unit voor binnen is, je moet hem dus droog plaatsen, zit hier onder een kunststof afdakje op een kort paaltje tussen de planten in de tuin. Voor die paar tientjes misschien de moeite waard om te proberen?

Je kan hiermee de detectie verplaatsen naar de plek waar je het nodig hebt. (En richten zoals je het beste uitkomt)

Dank voor je reactie! Ik heb de betreffende sensor inderdaad al gezien maar dat is voor mij helaas geen optie..

• Stokertje
Ben wel nieuwsgierig waarom dit geen optie is/kan zijn?

• turkeyhakan
Stokertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:47:
Ben wel nieuwsgierig waarom dit geen optie is/kan zijn?
De sensor mag niet nat worden. Ik heb wel een afdak, maar het dak is van soort plastic/kunststof en daar wil ik niet in boren.

• Stokertje
Daar is toch wel wat op te verzinnen? Het voetje is zelfs voorzien van een plakstrip, dus als je een goed glad oppervlak hebt kan je hem ergens opplakken. (Glas bijvoorbeeld) Stukje hout ergens tussen klemmen en vervolgens de sensor op dit hout vastschroeven.

Een vogelhuisje wat je ergens ophangt maar de voorkant eruit haalt zodat de sensor vrij zicht heeft.

Het mooie is ook dat je de sensor ergens anders kan plaatsen dan je camera waardoor je de detectie kan afstemmen op jouw wensen, hier staat de sensor aan het begin van de oprit, werkt als het ware als een soort lichtsluis, alleen personen die de oprit oplopen worden gedetecteerd.

• Stokertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_u41qkSIWPLyjqIBeuwMy-xzQR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTGjOtKmWWDLEllOu4AB2LW3.jpg?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
@Stokertje dit geeft helaas geen antwoord op mijn vraag. Aangezien de EufyCam 2 Pro meer dan voldoende was voor mijn doeleinden. Mijn vraag is dus eigenlijk waarom de EufyCam S330 minder ver ziet. Een set met een Homebase S380 + 2 camera's is niet goedkoop. Je zou verwachten dat hij identiek, zo niet beter zou moeten presteren.

• Stokertje
Nee, dat is waar, ik denk meestal nogal in oplossingen 😉

Als de camera positie/richting/hoogte/hoek gelijk is aan de vorige camera dan is er weinig aan te doen lijkt me, dan is het een product eigenschap en kan je alleen maar hopen dat een firmware update het nog verbeterd.

• turkeyhakan
Stokertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:16:
Nee, dat is waar, ik denk meestal nogal in oplossingen 😉

Als de camera positie/richting/hoogte/hoek gelijk is aan de vorige camera dan is er weinig aan te doen lijkt me, dan is het een product eigenschap en kan je alleen maar hopen dat een firmware update het nog verbeterd.
Een nieuwe Eufycam 2 Pro kopen was veel goedkoper geweest namelijk. Ik hoop idd ook op een nieuwe FW.

• turkeyhakan
Probleem opgelost: camera bijgesteld en de camera werkt exact zoals de 2 Pro.

• Leojooo
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-06-2023
Wat heb je nu gedaan?

• turkeyhakan
Camera bijgesteld (hoger). Stond te laag.

• Rene L
  • Laatst online: 19-09 20:09
Stokertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:44:

Ik zit met een probleem dat mijn camera's van eufy te laat inschakelen. Afgelopen week had ik een inbreker aan mijn deur waarbij de camera's te laat is ingeschakeld. Ik zag dit bericht voorbij komen kan je de PIR sensor ook als extra gebruiken dus als deze sensor afgaat dat de camera's gaan opnemen en de huidige bewegingsensor van de camera ook blijft gebruiken? En kan je dit dan per camera instellen ?

Alvast bedankt

• turkeyhakan
Rene L schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:05:
[...]

kan je de PIR sensor ook als extra gebruiken dus als deze sensor afgaat dat de camera's gaan opnemen en de huidige bewegingsensor van de camera ook blijft gebruiken? En kan je dit dan per camera instellen ?
Ja zeker! Je kunt een automatisering instellen dat zodra er beweging wordt gedetecteerd via een of meerdere PIR's, je camera en-/of deurbel gaat opnemen. Dit is individueel in te stellen inderdaad. In dit opzicht heeft Eufy het heel goed voor elkaar.

• Rene L
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:46:
[...]

Ja zeker! Je kunt een automatisering instellen dat zodra er beweging wordt gedetecteerd via een of meerdere PIR's, je camera en-/of deurbel gaat opnemen. Dit is individueel in te stellen inderdaad. In dit opzicht heeft Eufy het heel goed voor elkaar.
Nog één vraagje ik heb hem nu ingesteld alleen neemt ie standaard op de camera en deurbel maar 6 seconde op enige idee hoe je dit langer kan instellen?

• turkeyhakan
Rene L schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:32:
[...]

Nog één vraagje ik heb hem nu ingesteld alleen neemt ie standaard op de camera en deurbel maar 6 seconde op enige idee hoe je dit langer kan instellen?
6 seconden? Heb je toevallig clip vroegtijdig beëndigen aan staan zodra er geen beweging meer wordt gedetecteerd? Kijk eens onder bewegingsdetectie en kies voor aangepaste detectie met maximaal aantal minuten, zo laag mogelijke interval en het vinkje clip stoppen na geen beweging uit.

Je batterij gaat dan wel veel sneller leeg, ter info

[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 11-03-2024 05:46 ]

• Rene L
turkeyhakan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 05:45:
[...]

6 seconden? Heb je toevallig clip vroegtijdig beëndigen aan staan zodra er geen beweging meer wordt gedetecteerd? Kijk eens onder bewegingsdetectie en kies voor aangepaste detectie met maximaal aantal minuten, zo laag mogelijke interval en het vinkje clip stoppen na geen beweging uit.

Je batterij gaat dan wel veel sneller leeg, ter info
Thanks dat is hem, ik had de optie clip vroegtijdig beëindigen aanstaan
Pagina: 1