Keukenkraan maakt veel herrie bij het open draaien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik de keuken kraan open draai (koud water) dan maakt deze veel herrie, een soort van hard gezoem! Als ik de kraan helemaal open draai word het minder maar is het zeker niet weg. Bij andere kranen in het huis heb ik er geen last van. Wat zou dit kunnen zijn en is dit op te lossen?

Bvd

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Vuil/kalk in het filter. Eventjes demonteren en schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Heb je dit geluid altijd al gehad of is het recent ontstaan?

Bij nieuwbouw zie ik wel eens flexibele leidingen zo in de muur worden gestuuct zonder extra mantel waardoor je het stromingsgeluid van water hoorbaar is door de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:36

Fanta

FordPerformance™️

Chatslet schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:33:
Vuil/kalk in het filter. Eventjes demonteren en schoonmaken.
Filter? Waar zit dat precies in een kraan?

Als je de perlator bedoelt, die veroorzaakt geen gefluit. Eerder een binnenwerk, maar voordat daar een advies over gegeven kan worden is het wel handig om eerst te weten wat voor kraan er staat. Eenhendel, tweegreeps (keramische binnenwerken of niet?), thermostatisch, etc.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
@Fanta Nee, niet de perlator. Tussen de kraan en de aansluiting op de waterleiding. Bij de wat geavanceerdere keukenkranen krijg je daar ipv een rubber ringetje een rubber ringetje met een gaasje bij zoals je die ook bij een thermostatische kraan voor bad/douche krijgt. Binnenwerk zou inderdaad ook lawaai kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
com2,1ghz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:11:
Heb je dit geluid altijd al gehad of is het recent ontstaan?

Bij nieuwbouw zie ik wel eens flexibele leidingen zo in de muur worden gestuuct zonder extra mantel waardoor je het stromingsgeluid van water hoorbaar is door de woning.
Hoi, dank voor je antwoord
Het is nieuwbouw 2021 opgeleverd… ik heb dit pas gekocht in oktober 2022 en die tijd heb ik het altijd gehad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een appartement, als de buren gaan douche (die kraan is tegen de muur van mijn gang gemonteerd) dan hoor ik dat ook duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fanta schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Filter? Waar zit dat precies in een kraan?

Als je de perlator bedoelt, die veroorzaakt geen gefluit. Eerder een binnenwerk, maar voordat daar een advies over gegeven kan worden is het wel handig om eerst te weten wat voor kraan er staat. Eenhendel, tweegreeps (keramische binnenwerken of niet?), thermostatisch, etc.
Het is een kraan waar je met 1 hendel warm en koud regelt….
Pagina: 1