Speaker front andere kleur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Beste Tweakers,

Binnenkort wordt ons AV meubel vervangen en de woonkamer een makeover. Ik wil de speakers een bijpassende kleur geven, het gaat om:

Front
2x B&W V202
1x B&W CC6 center
1X Jamo Sub 210

Achter
2x B&W V201

Alles is in het zwart. Maar ondanks dat zwart een hele normale kleur is wil ik ze toch de kleur beter laten passen bij het nieuwe AV meubel. De kasten zijn het probleem niet, die kunnen gewrapped worden. Zo blijft alles origineel.

Maar nu de fronten van alle speakers. Ik kan er niet zelf nieuw doek op spannen met mijn reuma handen/vingers.

Ik dacht om ze met textiel verf over te spuiten.
Kan dat? Zou het doek niet dicht gaan zitten wat een negatieve invloed heeft op het geluid?

Als ik het ga doen denk ik dat ik ze het beste neer kan leggen. Ik denk dat er dan 2 opties zijn: optie 1, van een wat grotere afstand spuiten zodat er een nevel van verf op komt of juist optie 2, dichtbij zodat de verf met meer druk door het doek heen gaat.

Misschien nog derde optie: een bak met een laag textielverf en de fronten daar een aantal keer kort in leggen en dan uitdruipen, even laten drogen en dat herhalen totdat ze mooi de gewenste kleur hebben.

Nogmaals, van nieuw doek voorzien is voor mij geen optie, om het te laten doen is waarschijnlijk erg duur en om de juiste kleur doek vrinden zal een lange zoektocht worden.

Zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben?

Graag jullie mening en advies.

Met vriendelijke groet,

Nossie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Ben er niet heel bekend mee, maar volgens mij moet dat toch geen problemen opleveren om de filters te spuiten met textiel verf?

Is het ook geen optie om de filters eraf te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Textielverf, is dat bijvoorbeeld van dat poeder waar je spijkerbroeken mee verft? Dat hecht goed aan katoen, maar niet aan kunststof stiksel. Luidsprekerdoek is kunststof, dus ik weet niet of dat goed gaat.

Als ik het goed zie, hebben de B&W V202 en V201 een houten frontje. Dat is niet moeilijk om te bespannen. Ik denk dat iemand die normaal kleding repareert, dit wel voor je kan doen voor niet al te veel. Je center CC6 heeft een plastic frontje en dat is moeilijker. Effen luidsprekerdoek kan je in allerlei kleuren krijgen. Als je houdt van vintage, kan je zoeken op luidsprekerdoek voor gitaarversterkers.

[ Voor 56% gewijzigd door TBTL op 20-03-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:12
Het av meubel wordt die gebouwd / gemaakt door een meubelmaker of is het gewoon in een winkel gekocht?

Indien door een meubelmaker, vraag die eens of die het kan doen.

Verder kun je ook eens googlen of er bedrijven bij je in de buurt zijn, die speakers repareren. Die verkopen vaak ook speakerdoek, maar als ze een fysieke winkel hebben, heb je misschien kans dat zij je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Goedemorgen,

@TBTL De frontjes zijn een dun plastic frame. Hout had idd geen probleem geweest. Mijn vrouw kan stofferen. Maar zo'n dun plastic frame doek verlijmen is niet haar ding.

@Colini We zijn er nog niet helemaal uit. Kant en klaar of op maat. Bij maatwerk zouden we idd de front speakers in het meubel laten verwerken. Met beugels aan de muur en los van het meubel eventueel afgewerkt met speaker doek. Dat is het meest ideale maar ook direct de duurste oplossing.

Vandaar dat ik alvast m'n opties aan het bekijken ben.

@TBTL Dank je voor de tip over de textielverf. Dat is geen optie dan. Gewoon een 'normale' spuitbus ook niet, dat is lak en dat wordt hard en ik denk dat dat niet ten goede komt aan het doorlaten van vooral het mid en hoog.

Nieuwe tips zijn welkom.

Gr.

Nossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Die textiel verf is er voor verschillende soorten materialen.Weet zo niet welke, maar ze zijn er wel.
Pagina: 1