Zolder ventileren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarshalSmit
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 07:53
Hi beste mensen van Tweakers!

Sinds maart vorig jaar heeft de gemeente hier een renovatie uitgevoerd waarbij ook het dak geïsoleerd is.
Tijdens het renoveren is er een Velux dakraam & een klein dakraam uitgegaan en een klein dakraam van 42cmx56cm voor in de plaats gekomen.

Sinds dit is uitgevoerd merk ik dat het bijna onmogelijk is om de zolder nu goed te ventileren.
Merk zelf dat de lucht droog is en muffe geuren blijven nu ook hangen. Dit is voornamelijk als er geen frisse lucht door het raam komt.
Raam staat standaard open als ik thuis ben.
Ook staat er nu bijna 24/7 een luchtreiniger aan maar weet ook niet of dit het gewenste effect heeft.

Zat zelf te kijken hoe veel het gaat kosten om een dakraam te plaatsen alleen wil ik graag eerst weten wat voor opties er zijn.
Weet iemand hier toevallig of er ook andere opties zijn voor het ventileren van de zolder in plaats van een dakraam vervangen? Of eventueel een andere manier om de luchtkwalitiet te verbeteren?

Zie op sommige huizen een zilveren ventilatiepijp, kom er alleen niet achter hoe dit systeem precies heet. Durf ook niet te zeggen of dit het ook daadwerkelijk is.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herrfunkel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-07 17:04
Je huurt een woning neem ik aan? Een dakdoorvoer plaatsen met ventilatiebox (wtw) lijkt me niet echt mogelijk dan.
Een ventilatierooster of een beluchting-stand van je raam zijn in de meeste woningen goede opties om frisse lucht binnen te krijgen.

Uitgaande van dat je huurt (bij de gemeente?): Kun je je probleem niet gewoon aankaarten bij de woco waar je van huurt, ipv zelf iets te willen verbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Heb je zo'n klein Ubbink raampje? Die kan je op een kier zetten als dat helpt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk07MxBhEkGjBV0KDqejHoIk5Yw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B3fYQNpblZ7A10Nz6oqjiqhP.png?f=user_large