Ik heb een iPhone X met 256 GB schijfruimte die aardig vol begon te raken. Alle foto's van mijn iPhone heb ik ook geimporteerd op mijn Macbook Pro (via iPhoto's) en ik heb regelmatige back-ups, dus leek het mij handig om een deel van de foto's vanaf mijn telefoon te verwijderen. Tot mijn verbazing zie ik dat de foto's die ik verwijder op mijn iPhone ook verwijderd worden op mijn Macbook Pro, hoogstwaarschijnlijk omdat ik iCloud Photos gebruik. Gelukkig heb ik backups (zoals gemeld), maar om dit in de toekomst te voorkomen;
Kan ik iCloud Photo's gebruiken en daarvan slechts een deel synchroniseren met mijn iPhone (om schijfruimte te besparen)?
En is het mogelijk om foto's op de iPhone te verwijderen zonder dat deze uit mijn iCloud Photos gaan, en zonder dat ze via iCloud ook van mijn Macbook verwijderd worden?
Kan ik iCloud Photo's gebruiken en daarvan slechts een deel synchroniseren met mijn iPhone (om schijfruimte te besparen)?
En is het mogelijk om foto's op de iPhone te verwijderen zonder dat deze uit mijn iCloud Photos gaan, en zonder dat ze via iCloud ook van mijn Macbook verwijderd worden?