Verwijderen foto's op iPhone i.c.m. iCloud foto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFR90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-09 10:23
Ik heb een iPhone X met 256 GB schijfruimte die aardig vol begon te raken. Alle foto's van mijn iPhone heb ik ook geimporteerd op mijn Macbook Pro (via iPhoto's) en ik heb regelmatige back-ups, dus leek het mij handig om een deel van de foto's vanaf mijn telefoon te verwijderen. Tot mijn verbazing zie ik dat de foto's die ik verwijder op mijn iPhone ook verwijderd worden op mijn Macbook Pro, hoogstwaarschijnlijk omdat ik iCloud Photos gebruik. Gelukkig heb ik backups (zoals gemeld), maar om dit in de toekomst te voorkomen;

Kan ik iCloud Photo's gebruiken en daarvan slechts een deel synchroniseren met mijn iPhone (om schijfruimte te besparen)?

En is het mogelijk om foto's op de iPhone te verwijderen zonder dat deze uit mijn iCloud Photos gaan, en zonder dat ze via iCloud ook van mijn Macbook verwijderd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MFR90 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:54:
Kan ik iCloud Photo's gebruiken en daarvan slechts een deel synchroniseren met mijn iPhone (om schijfruimte te besparen)?

En is het mogelijk om foto's op de iPhone te verwijderen zonder dat deze uit mijn iCloud Photos gaan, en zonder dat ze via iCloud ook van mijn Macbook verwijderd worden?
Eigenlijk is het antwoord voor alle twee nee maar wel met een hele belangrijke kanttekening en dat is de instelling “optimaliseer opslag”, daarmee houd het toestel alleen nog thumbnails vast en gaan foto’s in de volledige resolutie naar iCloud.

Je vind het onder Instellingen > Apple ID > iCloud > foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYVr898TLaaL3GX3M2-u5NvIoa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGnraUvvs8VAp4DQ4hIpG6hy.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk precies wat jij nodig hebt schat ik zo in.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 19-03-2023 19:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans