System BMC generic F/W crash or BMC in recovery mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydriver
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-08 08:24
Hallo, ik heb een vraag over een derdehands server die ik heb gekocht. Puur voor wat testwerk waar ik een unit met 2 CPU’s en voldoende RAM voor nodig had.
Het gaat om een HP ML150, generatie 6.

Ik heb er nu op SATA1 een SSD op aangesloten en hierop een testversie van Windows Server 2019 geïnstalleerd.

Het probleem is de fans. Zodra ik de server aanzet begint alles op 100% te blazen, en dat geeft een rotherrie. Terwijl het volgende scherm getoond wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uWuJarnijbmKB4swl2owd7Dzk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2bdPcWjuX67DMX6OuAvAHBY.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dan op F1 druk start deze wel door.
Enig idee hoe dit op te lossen is?

Beste antwoord (via floppydriver op 31-03-2023 22:36)

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 07:01
Begin eens met het vervangen van je cmos batterij en reflash/update alle firmware van je mobo (wrs bios en bmc/ilo). Deze kan je vinden op de website van HP (net als de instructies). Flashen kan via een usb drive of via de ilo interface geloof ik.

Website is niet de meest handige in gebruik maar ik weet uit eigen ervaring dat ze er opstaan (gevalletje heb 'm zelf ook).

[ Voor 9% gewijzigd door kwibox op 19-03-2023 23:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op zich staan er in de melding zelf al stappen om het probleem mee op te lossen, hoe ver ben je daarmee weten te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydriver
Ik heb gecontroleerd dat recovery jumper pins 2 en 3 verbonden zijn.
Hoe ik een BMC generic F/W moet re-flashen weet ik niet. Wat is dat, en waar kan ik bestanden hiervoor vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik de melding zo zie, moet je juist pin 1 en 2 verbinden voor normaal gebruik, en pin 2 en 3 verbinden voor recovery mode. Mocht het nodig zijn om nieuwe firmware op de BMC te zetten, kan iemand met iets meer ervaring met HP server er hopelijk meer over vertellen dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydriver
Opstarten met pin 1+2 of 2+3 geeft helaas hetzelfde effect.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 07:01
Begin eens met het vervangen van je cmos batterij en reflash/update alle firmware van je mobo (wrs bios en bmc/ilo). Deze kan je vinden op de website van HP (net als de instructies). Flashen kan via een usb drive of via de ilo interface geloof ik.

Website is niet de meest handige in gebruik maar ik weet uit eigen ervaring dat ze er opstaan (gevalletje heb 'm zelf ook).

[ Voor 9% gewijzigd door kwibox op 19-03-2023 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20
Google: ML150 G6 BMC
BMC/iLO (Lights-Out 100 Remote Management) flashen?

HPE: Unable to fix bmc 601 error [ML150G6]
you may try to reset the BMC Controller (iLO) using the BMC Reset/Recovery Jumpers, see Maintenance Guide:
HP ProLiant ML150 G6 Server Maintenance and Service Guide

Afterwards, try to install the BMC Firmware, available here:

Online Firmware Flash Component for Windows - HP ProLiant G6/G7 Lights-Out 100 Remote Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydriver
Opgelost door middel van: https://support.hpe.com/c...stallation%20Instructions
Dank voor jullie hulp!
Pagina: 1