Recent heb ik bij oom Ali de Sonoff ZBMINIL2 Extreme gekocht. Dit is een Zigbee smart switch en een opvolger van de Sonof ZBMini. :strip_exif()/f/image/ZaeaYrx5rqMxHitha7ZdSIDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor al mijn Zigbee apparaten gebruik ik een Philips Hue bridge. De bridge werkt prima met de Sonoff Mini maar hij lijkt de ZBMINIL2 Extreme niet te vinden.
Als ik kijk bij Ali dan zie ik de Hue bridge er ook niet tussen staan als een support apparaat.
Ik vermoed dan ook dat ik moet overstappen naar een andere bridge om het allemaal werkend te krijgen.
Mijn vraag
- Is er iemand die Sonoff ZBMINIL2 Extreme werkend heeft gekregen met een Hue Bridge?
- Indien over te stappen naar een andere bridge is het dan verstandig om te kiezen voor een Sonoff Bridge of juist een CC2652RB zigbe2mqtt stick die universeel zou moeten zijn
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Home assistant
- Hue bridge
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb 3 van de ZBMINIL2 dus een andere geprobeert.
- 5 min van de stroom en opnieuw proberen
- Reset knop/pairing mode
- Youtube en Forums
...
:strip_exif()/f/image/ZaeaYrx5rqMxHitha7ZdSIDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor al mijn Zigbee apparaten gebruik ik een Philips Hue bridge. De bridge werkt prima met de Sonoff Mini maar hij lijkt de ZBMINIL2 Extreme niet te vinden.
Als ik kijk bij Ali dan zie ik de Hue bridge er ook niet tussen staan als een support apparaat.
Ik vermoed dan ook dat ik moet overstappen naar een andere bridge om het allemaal werkend te krijgen.
Mijn vraag
- Is er iemand die Sonoff ZBMINIL2 Extreme werkend heeft gekregen met een Hue Bridge?
- Indien over te stappen naar een andere bridge is het dan verstandig om te kiezen voor een Sonoff Bridge of juist een CC2652RB zigbe2mqtt stick die universeel zou moeten zijn
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Home assistant
- Hue bridge
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb 3 van de ZBMINIL2 dus een andere geprobeert.
- 5 min van de stroom en opnieuw proberen
- Reset knop/pairing mode
- Youtube en Forums
...