[iPad] Vaak geen geluid met verbonden bluetooth koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Mijn vraag
Het verbinden van mij bluetooth hoofdtelefoon aan mijn iPad gaat helaas niet soepel.
Ik heb regelmatig dat wanneer ik mijn bluetooth oortjes aan zet dat deze prima lijkt te verbinden, het koptelefoon logo verschijnt bovenin het scherm met batterij icoon, de volume controls werken gewoon maar er komt geen enkel geluid doorheen.

En het maakt dan niet uit of ik de youtube, Netflix of HBO max app pak, nergens geluid. :'(

Het lijkt trouwens vaker fout dan goed te gaan maar dat kan er ook aan liggen dat die keren dat ik geen geluid heb me beter bij staan want het is zo gruwelijk irritant.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad Air 2, IOS 15.7.1
Anker Soundbuds Slim+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het wisselt heel erg hoeveel moeite ik erin moet steken om het weer aan de praat te krijgen.
De ene keer is koptelefoon uit en weer aan en eventueel de bluetooth op de iPad ook even uitzetten voldoende.

Als dat niet werkt herstart ik de iPad.

Zojuist bood dat ook geen soelaas en heb ik daarna ook nog de bluetooth headset laten vergeten en opnieuw aangemeld, ook dat werkte niet. ;(

Daarna headset weer uit, iPad bluetooth weer uit, alles weer aan en het werkte eindelijk.

In elke troubleshoot stap verbind de headset zich dus wel gewoon netjes; koptelefoon logo bovenin, in het bluetooth menu op de ipad staat ook netjes ‘verbonden’, het ledje op de headset geeft ook de verbonden status, maar of er geluid ook doorheen komt is dus maar afwachten.

Dit was tot nu toe de meeste moeite die ik erin heb moeten steken om het weer werkend te krijgen maar het is elke keer dat het zich voor doet super irritant.
Dus als iemand een oorzaak weet en hoe dit op te lossen graag.

Een foolproof manier om als het zich voordoet het met een vaste handeling weer werkend te krijgen zou ook al veel schelen.
Want de trail & error die ik er nu steeds insteek en niet wetend of het de oplossing is is erg frustrerend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Werkt de hoofdtelefoon wel goed op andere apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
@RepareerDroid
Dat is wel een goed punt, maar Ik gebruik deze hoofdtelefoon eigenlijk alleen op de iPad.