Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik hoef niet de laatste spellen op 4k in de beste resolutie te kunnen spelen ik heb 2x 1080p schermen staan. Ik heb nog een Nvidia 970 liggen die mijn spellen perfect draait, al wil ik wel de ruimte houden om die te kunnen upgraden de komende jaren. Ik wil vooral (weer) vlot video kunnen verwerken en compileren. RGB is geen must. Het zit toch in een dichte kast onder het bureau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800~€900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aan de hand van de laatste BBG heb ik dit samengesteld. Ik twijvel vooral nog over het moederbord (en dan bijpassend geheugen) en de voedingscapaciteit.
- 1TB m.2 is voor windows en applicaties
- 2TB m.2 is voor "mijn documenten" etc, opslag van beeldmateriaal.
- Het geselecteerde geheugen is voor het MSI moederbord uitgezocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het systeem is AMD minded omdat alle laatste BBG daarnaartoe neigen. Ben tot nu toe altijd van de Intel systemen geweest en dat kan nog zeker een optie zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter. Ik wil daarom ook wanneer het budget het weer toe laat de HHD's gaan vervangen door (sata) ssd's.
Ook wil ik mijn geluid set kunnen aansluiten (5.1 set, maar ik gebruik de achterste speakers op dit moment niet). Aansluiting gaat via 2 of 3 3,5mm stekkers.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan, geen ervaring mee
Wat verwacht je van ons?
Mijn grootste vraagtekens heb ik bij:
- Het moederbord, de Gigabyte is helemaal zonder m.2. koelers, zijn die koelers belangrijk? Of kan je gewoon een losse koeler gebruiken zoals ik ook geselecteerd heb.
- Is de voeding toereikend voor wat ik er op wil aansluiten?
- Het wordt mij niet duidelijk of/en wat voor invloed het aansluiten van m.2 ssd's op het moederbord voor invloed heeft op de beschikbare PCIe aansluitingen.
Ik hoef niet de laatste spellen op 4k in de beste resolutie te kunnen spelen ik heb 2x 1080p schermen staan. Ik heb nog een Nvidia 970 liggen die mijn spellen perfect draait, al wil ik wel de ruimte houden om die te kunnen upgraden de komende jaren. Ik wil vooral (weer) vlot video kunnen verwerken en compileren. RGB is geen must. Het zit toch in een dichte kast onder het bureau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800~€900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
- 1x DVD brander
- 3x HDD opslag
- Fractal Design Define R5 Zwart
- 1x PCIe USB uitbereidingskaart
- 1x PCIe m.2 uitbereidingskaart (met 1TB)
- logitech 530
Aan de hand van de laatste BBG heb ik dit samengesteld. Ik twijvel vooral nog over het moederbord (en dan bijpassend geheugen) en de voedingscapaciteit.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B | € 62,15 | € 62,15 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/32 | € 82,79 | € 82,79 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 550W FM | € 83,89 | € 83,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Overclocking | Delock 18283 Heat Sink 70 mm for M.2 module black | € 9,99 | € 9,99 |
| Totaal | € 864,52 | |||
- 1TB m.2 is voor windows en applicaties
- 2TB m.2 is voor "mijn documenten" etc, opslag van beeldmateriaal.
- Het geselecteerde geheugen is voor het MSI moederbord uitgezocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het systeem is AMD minded omdat alle laatste BBG daarnaartoe neigen. Ben tot nu toe altijd van de Intel systemen geweest en dat kan nog zeker een optie zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter. Ik wil daarom ook wanneer het budget het weer toe laat de HHD's gaan vervangen door (sata) ssd's.
Ook wil ik mijn geluid set kunnen aansluiten (5.1 set, maar ik gebruik de achterste speakers op dit moment niet). Aansluiting gaat via 2 of 3 3,5mm stekkers.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan, geen ervaring mee
Wat verwacht je van ons?
Mijn grootste vraagtekens heb ik bij:
- Het moederbord, de Gigabyte is helemaal zonder m.2. koelers, zijn die koelers belangrijk? Of kan je gewoon een losse koeler gebruiken zoals ik ook geselecteerd heb.
- Is de voeding toereikend voor wat ik er op wil aansluiten?
- Het wordt mij niet duidelijk of/en wat voor invloed het aansluiten van m.2 ssd's op het moederbord voor invloed heeft op de beschikbare PCIe aansluitingen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.