GetYourGuide zaait paniek

Pagina: 1
Acties:
  • 1.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpellens
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-03-2023
Voor mijn trip naar Portugal, heb ik maar liefst 5 excursies via GetYourGuide geboekt.

De eerste 4 gingen prima, netjes geboekt + bevestiging.

De dagen daarna werd er zelfs door de organisatie die 2 van de door mij gekozen 4 excursies verzorgt zelfs contact met me opgenomen. Er wordt een pick up plaats en tijd neergezet. Ik heb daarvan gewoon een email gekregen in mijn Outlook. Het verzoek van de organisator was dat ik terugmail en bevestig. Dus ik klik op beantwoorden en stuur een bericht terug. Een paar uur later kwam ik ineens tot bezinning, hoezo pick up plaats? GEWOON BIJ HOTEL OPHALEN. Dus ik ga naar de app van GetYourGuide en daar staat zo'n knop met "contact met aanbieder" ik klik erop en wordt omgeleid naar mijn Gmail....eeeh oke? Nou ja, ik typ de mail daar en verstuur.

Er volgt stilte. Geen respons niks. Ik vind het verdacht, dus stuur een mail via de app van GetYourGuide door op "contact" te klikken met de vraag waarom de aanbieder geen antwoord geeft op mijn mail. Een dag verstrijkt, NIETS.

Nou ja, geduld is een schone zaak.

Vandaag de 5de excursie geboekt, 120 EUR armer...maar goed. Ik ga naar mijn email, en zie GEEN BEVESTIGING. NIETS.

Ineens beginnen er alarmbellen te rinkelen. Gaat dit wel goed? Boeking staat bevestigt in app, ik zie ook vouchers en betaalbewijs, maar er komt geen emailbevestiging binnen. Ik kijk in de spam. Niets. Nee, Outlook zit niet vol en trouwens op mijn GMAIL heb ik ook geen reactie van de aanbieder gehad. Beide mails werken prima. Ik heb getyourguide niet gbelokkeerd. Wat is er hier aan de hand?

Mailen naar getyourguide is dus zinloos, want krijg ik dan antwoord?

Ik kom in contact met een meid via de whatsapp van getyourguide. Zij checkt en ziet dat de aanbieder van 2 van de door mij gekozen 4 excursies gewoon een antwoord naar mij heeft verstuurd. Ook ziet ze dat de bevestiging van excursie 5 naar mij is gestuurd. Mijn emailadres klopt, maar heb niks ontvangen. Ze verstuurt het weer. Nope niets. En weer, NOPE NIETS.

DIT IS NIET GOED. Hoe kan dit? Wat als de aanbieders mij per email proberen te bereiken? Dan krijg ik die berichten dus niet. Dit is schandalig. Het ligt niet aan mij, maar aan GetYourGuide, hebben ze soms mijn email geblokkeerd? Dat kan eigenlijk niet, want ze kunnen mijn verstuurde emails gewoon zien, maar wat zelf naar mij gaat komt niet bij mij aan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:13
Op dit moment zaai je zelf paniek. Kan het zijn dat de mails in een spammap terecht komen? Heb je al een alternatief email adres geprobeerd?

Je zult dit toch echt zelf met GetYourGuide moeten oplossen; die kunnen net iets meer betekenen dan wij Tweakers. Hoe hoog is de druk? Wanneer ga je naar Portugal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpellens
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-03-2023
Josk79 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 02:14:
Op dit moment zaai je zelf paniek. Kan het zijn dat de mails in een spammap terecht komen? Heb je al een alternatief email adres geprobeerd?

Je zult dit toch echt zelf met GetYourGuide moeten oplossen; die kunnen net iets meer betekenen dan wij Tweakers. Hoe hoog is de druk? Wanneer ga je naar Portugal?
Nee, niet in spam. Ik heb ze ook niet geblokkeerd.

Ik vraag dit aan jullie omdat jullie meer kennis hebben. Kan het zo zijn dat zij mijn emails wel kunnen ontvangen, maar ergens een blokkade hebben waardoor ze geen mails naar mij kunnen sturen? Of dat hun mails mij niet bereiken?

Ik zie net op hun website dat ik de tickets ook naar mezelf kan mailen. Dus ik mailde het eerst naar mijn eigen outlook, daarna naar mijn moeder. Bij mijn moeder direct binnen op haar outlook, bij mij niets. Nog eens geprobeerd weer niets.

Hoe kan dit? Het komt er namelijk op neer dat zij wel mails versturen, dat geloof ik best, maar ze komen niet bij mij aan. Emailadres die ik al jaren gebruik, 100 keer gecontroleerd, die klopt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

carpellens schreef op zondag 19 maart 2023 @ 02:00:
zo'n knop met "contact met aanbieder" ik klik erop en wordt omgeleid naar mijn Gmail....eeeh oke? Nou ja, ik typ de mail daar en verstuur.
Dat zal gewoon een mailto: link zijn geweest, die wordt geopend in je standaard mailclient. Dat is geen omleiden ofzo, dat is echt een absolute basisfunctie van je webbrowser en je OS. Je zult dus zelf ooit een keer (bewust of onbewust) gekozen hebben om hier Gmail voor te gebruiken.
Er volgt stilte. Geen respons niks. Ik vind het verdacht, dus stuur een mail via de app van GetYourGuide door op "contact" te klikken met de vraag waarom de aanbieder geen antwoord geeft op mijn mail. Een dag verstrijkt, NIETS.
Op het moment kampt vrijwel ieder bedrijf met een klantenservice met dit probleem. Support reps zijn niet aan te slepen, en mensen beginnen massaal geld uit te geven, dus volkomen normaal dat je na een dag nog een antwoord hebt. Heel veel bedrijven hanteren gewoon een week als gemiddelde.
[...]

Hoe kan ik dit oplossen?
Als ze zowel via Outlook als via Gmail geen mail naar je kunnen versturen kun je stellen dat het aan hun kant zit. Het enige dat je nog kunt proberen is de informatie via WhatsApp verkrijgen, of gewoon even bellen.

Als budgetpartij zullen ze niet de grootste marges hebben, dus grote kans dat ze zelf ook met een budgethost werken en hun mailadres niet vanaf een uniek IP-adres mailt. Dat is heel normaal, het overgrote meerendeel van het internet werkt zo.
Als vanaf datzelfde adres recent veel spam is verstuurd zal Outlook of Gmail hun mailtjes niet eens naar spam sturen, maar meteen verwijderen. Jij kunt hier niks aan doen, dat is hun probleem.

Je eerste stap is dus om ze hiervan op de hoogte te stellen, en ze te laten weten dat je met twee grote (en vrij standaard) aanbieders geen mail van ze kunt ontvangen. Mochten ze daar niks mee kunnen dan kun je via WhatsApp verzoeken om de aankopen ongedaan te maken. WhatsApp telt voor in ieder geval Nederlands recht gewoon als schriftelijke communicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 10:22
Allereerst:

Haal even adem. Kalm aan. De wereld vergaat niet en ook dit zal wel weer opgelost worden. De paniek komt van jezelf - niet de aanbieder.

Je hebt het eerst over gmail, daarna outlook. Bedoel je hiermee dat je je gmail adres met her Outlook programma hebt gekoppeld, of heb je een 2e @outlook emailadres waar je ze OOK nirt ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
carpellens schreef op zondag 19 maart 2023 @ 02:26:
[...]

Ik zie net op hun website dat ik de tickets ook naar mezelf kan mailen. Dus ik mailde het eerst naar mijn eigen outlook, daarna naar mijn moeder. Bij mijn moeder direct binnen op haar outlook, bij mij niets. Nog eens geprobeerd weer niets.
Begrijp ik het goed dat jij en je moeder allebei een outlook account hebben?
Bij je moeder komt de mail dus wel aan en bij jou niet?
Laat je moeder die email eens doorsturen naar jouw adres? Wat gebeurd er dan? Komt die dan wel binnen of niet?

Maak eens een nieuw outlook account aan en stuur de mail naar dat adres. Komt die wel aan, dan zit het toch ergen in je standaard outlook adres...of in je outlook settings.

In outlook zijn er settings waarmee je je ongewenste mail meteen naar de prullenbak kan doen verdwijnen, Zoek eens in je prullenbak of daar de mail bij zit. Je kan ook verwijderde mail uit de prullenbak weer herstellen door op de herstel knop te klikken.

Dan nog, gebruik je outlook als client op je pc of controleer je mail via de webinterface. Controleer indien van toepassing beiden.

Ben benieuwd of dit iets voor je kan betekenen..

[ Voor 4% gewijzigd door RCBL op 19-03-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

/trollll

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.