• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-03 19:50
Hallo,

Ik zit met een situatie. Ik ben momenteel bijna 2,5 jaar in dienst als docent, terwijl ik nog bezig ben met afstuderen als docent. In principe moet ik eind dit schooljaar een vast contract krijgen als ik mijn diploma zou halen, maar dat gaat helaas niet lukken. De school wil mij graag behouden en ik wil graag blijven. Is er een mogelijkheid om toch te blijven, of zijn ze uiteindelijk toch gedwongen om mij los te laten?

Ik moet trouwens nog ongeveer tot eind 2023/ begin 2024 en mijn contract loopt af in juli 2023.

Ik hoor het graag beste Tweakers!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Beetje weinig info.
Is dit zij-instroom? PABO? Deeltijdopleiding? Leraar Aardrijkskunde tweedegraads?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:00
(jarig!)
Ik neem aan dat dit gaat over het VO waarin je tijdelijk benoembaar bent: https://www.onderwijsinsp...-het-voortgezet-onderwijs

Er zijn uitzonderingen... Maar kan HR dit niet uitzoeken voor je?

Probleem is dat ze nu waarschijnlijk de plicht hebben om een vast contract aan te bieden, maar dat ze dat niet kunnen aangezien je niet bevoegd bent?

[Voor 22% gewijzigd door President op 19-03-2023 00:42]

• Techkeizer
True schreef op zondag 19 maart 2023 @ 00:33:
Beetje weinig info.
Is dit zij-instroom? PABO? Deeltijdopleiding? Leraar Aardrijkskunde tweedegraads?
Excuses, het gaat om een mbo-school. Docent opleiding tweedegraads.

• Techkeizer
President schreef op zondag 19 maart 2023 @ 00:39:
Ik neem aan dat dit gaat over het VO waarin je tijdelijk benoembaar bent: https://www.onderwijsinsp...-het-voortgezet-onderwijs

Er zijn uitzonderingen... Maar kan HR dit niet uitzoeken voor je?

Probleem is dat ze nu waarschijnlijk de plicht hebben om een vast contract aan te bieden, maar dat ze dat niet kunnen aangezien je niet bevoegd bent?
waarschijnlijk zijn ze ermee bezig, maar het is nog onduidelijk momenteel.

Precies, maar dat is dus een no-go voor ze en dat begrijp ik wel. Zou er eventueel een andere functie mogelijk zijn en dat ik dan toch kan blijven lesgeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:00
(jarig!)
Techkeizer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 00:48:
[...]
waarschijnlijk zijn ze ermee bezig, maar het is nog onduidelijk momenteel.

Precies, maar dat is dus een no-go voor ze en dat begrijp ik wel. Zou er eventueel een andere functie mogelijk zijn en dat ik dan toch kan blijven lesgeven?
Die specifieke kennis heb ik niet. Ik heb mij ooit eens ingelezen in de stap van het PO naar het VO of MBO te maken om wiskunde/rekenen te geven, maar ben afgehaakt oo de studie verplichting en alles wat daar omheen hangt. Vroeger kon een school iederen als onderwijsassistent aanstellen, tegenwoordig is daar volgens mij een mbo opleiding voor verplicht (in het VO of MBO heeft dit weer een andere naam. Leraar ondersteuners of klassenassistent. Ook als gastdocent mag je maar een beperkt aantal uren draaien

Je zou het bij de bond kunnen navragen?! Uiteindelijk willen ze in het VO ook personeel, dus neem aan dag ze je daar in wel willen helpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dus je bent nog niet bevoegd, maar wel benoembaar. Die situatie mag maximaal twee jaar bestaan, maar mag onder voorwaarden verlengd worden: School moet dat netjes melden bij de inspectie. Dit is niet uitzonderlijk overigens, gebeurt vaak. Vast contract kan je pas krijgen als je bevoegd bent.

[Voor 14% gewijzigd door teacher op 19-03-2023 01:00]

Wise enough to play the fool

• Techkeizer
President schreef op zondag 19 maart 2023 @ 00:55:
[...]

Die specifieke kennis heb ik niet. Ik heb mij ooit eens ingelezen in de stap van het PO naar het VO of MBO te maken om wiskunde/rekenen te geven, maar ben afgehaakt oo de studie verplichting en alles wat daar omheen hangt. Vroeger kon een school iederen als onderwijsassistent aanstellen, tegenwoordig is daar volgens mij een mbo opleiding voor verplicht (in het VO of MBO heeft dit weer een andere naam. Leraar ondersteuners of klassenassistent. Ook als gastdocent mag je maar een beperkt aantal uren draaien

Je zou het bij de bond kunnen navragen?! Uiteindelijk willen ze in het VO ook personeel, dus neem aan dag ze je daar in wel willen helpen
bedankt voor je reactie, ik hoop dat het positief uitpakt🙏🏼

• Techkeizer
teacher schreef op zondag 19 maart 2023 @ 00:58:
Dus je bent nog niet bevoegd, maar wel benoembaar. Die situatie mag maximaal twee jaar bestaan, maar mag onder voorwaarden verlengd worden: School moet dat netjes melden bij de inspectie. Dit is niet uitzonderlijk overigens, gebeurt vaak. Vast contract kan je pas krijgen als je bevoegd bent.
Dus het is mogelijk, terwijl je al twee contractverlengingen hebt gekregen?
Ik hoop echt dat het mogelijk is, je hebt me wel een beetje hoop gegeven hier!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee