I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Vraag
Alle reacties
Ja, die total consumption leest gewoon de meterstanden uit, als die het niet eens zouden zijn met elkaar dan heb je wel hele rare problemen.
Maar je bent dus aan het integreren en ofwel jouw script rond op de verkeerde plaatsen of momenten af, of de meter doet dat. Maar ja, verbruik berekenen door momentopnamen te integreren zou ik dus gewoon niet doen, al is 33% ernaast wel echt veel.
Maar je bent dus aan het integreren en ofwel jouw script rond op de verkeerde plaatsen of momenten af, of de meter doet dat. Maar ja, verbruik berekenen door momentopnamen te integreren zou ik dus gewoon niet doen, al is 33% ernaast wel echt veel.
[Voor 8% gewijzigd door Wilke op 18-03-2023 22:07]
Weet je zeker dat het 10 seconden is, en niet tienden van een minuut (6 seconden)?
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Je hebt geen zonnepanelen dus? Anders moet je sowieso all phases production er natuurlijk even van af halen.
Edit: theorie hierboven klinkt waarschijnlijk
Edit: theorie hierboven klinkt waarschijnlijk

[Voor 19% gewijzigd door Wilke op 18-03-2023 22:10]
Je meter saldeert levering en teruglevering over alle fasen, zodat er altijd maar één telwerk tegelijk oploopt. Zo te zien saldeer jij alléén levering (consumption) als je de stromen integreert. Ik vermoed dat dat het verschil is.
Als je dezelfde vergelijking doet met je teruggeleverde stroom en het teruglevertelwerk zou je die verloren kWh's weer terug moeten vinden dan.
Als je dezelfde vergelijking doet met je teruggeleverde stroom en het teruglevertelwerk zou je die verloren kWh's weer terug moeten vinden dan.
Tnx voor de reacties! Wat extra info: ik heb zonnepanelen op fase 1 (L1). Op die fase zit alleen de apparatuur in de meterkast aangesloten (NAS, router. Dat gebruikt continue 34W). De rest van het huis zit op fases 2 en 3.
Ik doe dezelfde berekening voor de productie, en ook die zit er 33% naast.
En het zijn echt bijna 10-seconden waarden, ik krijg iets van 8740 samples per 24u.
En het zijn echt bijna 10-seconden waarden, ik krijg iets van 8740 samples per 24u.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
1. Beide "meters" (toon en NAS) hebben de beschikking over dezelfde informatie vanuit de P1 van de slimme meter. Als er een afwijking zou zijn, dat zit dit in 1 van deze meters en niet in de slimme meter.
2. Een kWh berekenen aan de hand van kW is te kort door de bocht tenzij je een 100% constante belasting hebt in een periode. En bij zonnepanelen een 100% constante productie in een periode. Ook is de periode een belangrijke factor. Een afwijking in 1 uur zou minder moeten afwijken dan een periode van 24h.
De waardes die de toon, je NAS en de energie maatschappij weten zijn de waardes uit de slimme meter. Heb je een afwijking, dan hebben ze alle 3 dezelfde afwijking.
Op je vraag "Is mijn slimme meter niet nauwkeurig genoeg?"
Nee, je berekening is niet nauwkeurig genoeg.
2. Een kWh berekenen aan de hand van kW is te kort door de bocht tenzij je een 100% constante belasting hebt in een periode. En bij zonnepanelen een 100% constante productie in een periode. Ook is de periode een belangrijke factor. Een afwijking in 1 uur zou minder moeten afwijken dan een periode van 24h.
De waardes die de toon, je NAS en de energie maatschappij weten zijn de waardes uit de slimme meter. Heb je een afwijking, dan hebben ze alle 3 dezelfde afwijking.
Op je vraag "Is mijn slimme meter niet nauwkeurig genoeg?"
Nee, je berekening is niet nauwkeurig genoeg.
Volgens mij is die waarde in kW het gebruikte vermogen op het moment van de sample, niet het gemiddelde van de afgelopen 10 seconde.ajvdvegt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:45:
Ja, dan is dit dus precies het probleem.ajvdvegt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:45:
Tnx voor de reacties! Wat extra info: ik heb zonnepanelen op fase 1 (L1). Op die fase zit alleen de apparatuur in de meterkast aangesloten (NAS, router. Dat gebruikt continue 34W). De rest van het huis zit op fases 2 en 3.
Als je er één berekening van maakt over alle 6 de metingen (net zoals je slimme meter doet) zal het wel op het zelfde uitkomen (plusminus wat afrondingsverschil natuurlijk).
Zoek voor de grap maar een paar telegrammen op van een moment dat je zowel teruglevering als verbruik hebt. Dan staat L1 op een aantal ampere terug te leveren, L2 en L3 op een aantal ampere te verbruiken, maar ondertussen loopt er maar één telwerk op.
Ahh, dat zou wel het een en ander verklaren! Vrij nutteloze waarde dan, omdat je nooit precies weet wanneer het meetmoment zal zijnBrZ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:09:
[...]
Volgens mij is die waarde in kW het gebruikte vermogen op het moment van de sample, niet het gemiddelde van de afgelopen 10 seconde.

Thanks, zal ik even doen!mcDavid schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:53:
[...]
Zoek voor de grap maar een paar telegrammen op van een moment dat je zowel teruglevering als verbruik hebt. Dan staat L1 op een aantal ampere terug te leveren, L2 en L3 op een aantal ampere te verbruiken, maar ondertussen loopt er maar één telwerk op.
Helemaal niet nutteloos, maar gewoon niet bedoeld om te integreren.ajvdvegt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:34:
[...]
Ahh, dat zou wel het een en ander verklaren! Vrij nutteloze waarde dan, omdat je nooit precies weet wanneer het meetmoment zal zijn
Niet voor bedoelt en ook compleet niet nodig dus
Als je interesse hebt in je energie dan gewoon de tellers voor energie pakken 

op zich kan ik me voorstellen dat het leuk kan zijn om per fase, per stroomrichting een kWh counter bij te houden, maar als je op deze manier integreert moet je wel in gedachten houden dat dat altijd een benadering is en niet een exacte waarde.septillion schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:01:
Niet voor bedoelt en ook compleet niet nodig dusAls je interesse hebt in je energie dan gewoon de tellers voor energie pakken
Pagina: 1