Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-03-2024
Hoi

Ik wil de system log uitlezen van mijn router (ICIDU N150, modelnr: NL-707517). Ik heb de system log inmiddels gevonden, maar ik kan helaas maar uitlezen tot iets meer dan 24 uur geleden (de oudste log is van 17 maart 18:45). Ik ben juist op zoek naar de data van overdag.

Is er een manier om verder terug te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Ik vermoed dat de oudere entries worden overschreven om geheugen te besparen, dus ik acht de kans bijzonder klein dat er een andere manier is zonder custom FW.

Mag ik vragen wat de reden is dat dit stuk e-waste van ruim 12 jaar oud (!!) nog niet is gerecycled? ICIDU was toen al geen merk van enkele betekenis (whitelabel troep van een of andere Chinese OEM)...

Snel weg doen. Niet meer over praten.

Edit: en checken of er geen malware op je apparaten staat omdat dit apparaat na 12 jaar geen updates zeker zo lek is als een mandje.

[ Voor 15% gewijzigd door kwibox op 18-03-2023 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:53

jurroen

Security en privacy geek

kwibox schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:06:
Mag ik vragen wat de reden is dat dit stuk e-waste van ruim 12 jaar oud (!!) nog niet is gerecycled? ICIDU was toen al geen merk van enkele betekenis (whitelabel troep van een of andere Chinese OEM)...
Ja, dit! Ik geloof dat het whitelabbeled was door BAS Group, de destijdse holding achter oa MyCom. Wat een ongelooflijke bagger - maar dat was intern ook wel bekend. Huilen om daaraan terug te denken.

* jurroen was destijds hoofd service bij een van de MyCom filialen

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
Dit is gewoon een TP-LINK WR741ND v1 router met andere branding. Je kunt 'm flashen naar dd-wrt of OpenWRT. Weet niet of recente versies erop willen, ding heeft weinig geheugen en weinig opslagruimte.