MacOS + Ethernetadapter voor Chromecast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Heeft iemand al eens de Ethernetadapter voor Chromecast met Google TV geprobeerd i.c.m. met een Macbook? Ik heb 2 van die (originele) dingen liggen en ze allebei geprobeerd. Het lijkt er op dat ik (op MacOS althans) de ethernet niet kan gebruiken. De LED op de switch licht niet op, bij beide adapters, verschillende (kant-en-klaar) UTP kabels geprobeerd. Zelfs een andere switch werkt niet. Dus dat is allemaal uitgesloten.

Als ik de USB-C kabel in mijn Macbook steek zegt MacOS: "mag dit 'accessoire' verbinden met je USB-C?" -> Sure. Allow. Maar dan... Niks -O- Als dit niet werkt is 't wel een beetje een bummer.

Ik heb getracht te googlen en bingen en DuckDuckGo'en waarbij ik diverse variaties van keywords heb gebruikt maar ik word alleen maar doodgegooid met "USB C ethernet adapter kopuh kopuh" dan en áls ik dan wat vind gaat 't over Windows en dát lijkt te werken. Ik zou verwachten dat 't op MacOS ook zou werken (en zelfs ChatGPT zegt óók dat 't moet werken :+ ). Maar dat doet 't niet.

Ik zie onder "Network" ook geen extra NIC verschijnen.

Als 't niet werkt, jammer dan, dan gebruik ik wel mijn dongle'tje. Geen probleem. Maar 't zou leuk zijn als dit werkt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@RobIII Wil je die Chromecast als Ethernet adapter gebruiken of wil je de Chromecast aansluiten op je MacBook?

Dat laatste gaat sowieso niet werken. De USB-C / HDMI poort is bedoeld voor beeld output geen input.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Greatsword schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:06:
@RobIII Wil je die Chromecast als Ethernet adapter gebruiken of wil je de Chromecast aansluiten op je MacBook?
Ik wil de USB C adapter met ethernet aansluiting gebruiken als NIC. Toevallig is die adapter bedoeld voor een Chromecast, maar er komt geen Chromecast aan te pas.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 14:10
Ik gok dan gewoon dat de drivers missen? Je zou als je een windows laptopje hebt kunnen testen of dat wel werkt en welk type NIC herkend wordt.

Wil je MacBook wel laden? Je idee vind ik wel een mooie oplossing, gewoon 1 kabel op je bureau en voor de rest alles uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
gastje01 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:55:
Ik gok dan gewoon dat de drivers missen?
Daar kan ik dus niks over vinden en er zijn dus ook geen drivers te vinden.
Je zou als je een windows laptopje hebt kunnen testen of dat wel werkt en welk type NIC herkend wordt.
Die heb ik helaas niet.
Jep, hij begint wel gewoon netjes te laden. Hij vraagt ook of de "USB accessoire" mag verbinden, dus hij ziet wel iets, maar vervolgens gebeurt er niets.
Je idee vind ik wel een mooie oplossing, gewoon 1 kabel op je bureau en voor de rest alles uit het zicht.
Ja, dat was het idee. Hoewel 't maar 100mbit is, kan 't soms een uitkomst zijn op plekken waar de WiFi een beetje flaky is. Ik heb een 1Gb USB C Ethernet dongle en ook nog wel zo'n USB C vanalles-in-één ding waar gigabit ethernet op zit, dus het lukt tóch wel, maar ik zou 't leuk vinden als die Google adapter ook werkt.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ie niet onder Network verschijnt, kan het zijn dat je 'm handmatig moet toevegen via de + en dan de juiste interface. Anders kun je zou via System Information (Applications > Utilities > System Information) kijken onder USB welke product en vendor ID ie heeft, en dan bij de chipset fabrikant de drivers downloaden (ASIX, ralink, realtek etc.)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Here's the thing... Ik heb voor de onderstaande capture even de "Allow accessories to connect" op "Always ask" gezet (itt de default "Ask for new accessories"). Daarmee zie je dus dat MacOS de adapter ziet. Echter, die dialog waarmee ik 'm kan "allowen" verdwijnt vrijwel meteen weer. Ik heb daar wél op geklikt door de muis vantevoren goed te positioneren (en dat werkt in die zin dat MacOS het een volgende keer niet meer vraagt als MacOS op "Ask for new accessories" staat) maar het verandert niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WI2bA3r8st5xZ3Fbp9q16Zu7bMQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/nsPkIpfAGLAFdeCgk2mWOciv.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR4qnDn6-fNT2mF0RHtm7mmZT7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HrfcwmsLd8HbfH17vJvdDYe5.png?f=fotoalbum_large

Onder USB zie ik ook niets staan (noch onder Ethernet overigens)...
RobIII schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:56:
Echter, die dialog waarmee ik 'm kan "allowen" verdwijnt vrijwel meteen weer.
Ik denk dat ik er eens een rebootje tegenaan ga gooien, kijken wat dat doet...
Edit: Nope. Verdwijnt nog steeds meteen. En nog steeds niets onder USB.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 19-03-2023 16:11 ]

Over mij

Pagina: 1