Heeft iemand al eens de Ethernetadapter voor Chromecast met Google TV geprobeerd i.c.m. met een Macbook? Ik heb 2 van die (originele) dingen liggen en ze allebei geprobeerd. Het lijkt er op dat ik (op MacOS althans) de ethernet niet kan gebruiken. De LED op de switch licht niet op, bij beide adapters, verschillende (kant-en-klaar) UTP kabels geprobeerd. Zelfs een andere switch werkt niet. Dus dat is allemaal uitgesloten.
Als ik de USB-C kabel in mijn Macbook steek zegt MacOS: "mag dit 'accessoire' verbinden met je USB-C?" -> Sure. Allow. Maar dan... Niks
Als dit niet werkt is 't wel een beetje een bummer.
Ik heb getracht te googlen en bingen en DuckDuckGo'en waarbij ik diverse variaties van keywords heb gebruikt maar ik word alleen maar doodgegooid met "USB C ethernet adapter kopuh kopuh" dan en áls ik dan wat vind gaat 't over Windows en dát lijkt te werken. Ik zou verwachten dat 't op MacOS ook zou werken (en zelfs ChatGPT zegt óók dat 't moet werken
). Maar dat doet 't niet.
Ik zie onder "Network" ook geen extra NIC verschijnen.
Als 't niet werkt, jammer dan, dan gebruik ik wel mijn dongle'tje. Geen probleem. Maar 't zou leuk zijn als dit werkt.
Als ik de USB-C kabel in mijn Macbook steek zegt MacOS: "mag dit 'accessoire' verbinden met je USB-C?" -> Sure. Allow. Maar dan... Niks

Ik heb getracht te googlen en bingen en DuckDuckGo'en waarbij ik diverse variaties van keywords heb gebruikt maar ik word alleen maar doodgegooid met "USB C ethernet adapter kopuh kopuh" dan en áls ik dan wat vind gaat 't over Windows en dát lijkt te werken. Ik zou verwachten dat 't op MacOS ook zou werken (en zelfs ChatGPT zegt óók dat 't moet werken
Ik zie onder "Network" ook geen extra NIC verschijnen.
Als 't niet werkt, jammer dan, dan gebruik ik wel mijn dongle'tje. Geen probleem. Maar 't zou leuk zijn als dit werkt.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij