Behuizingen: filteren op ITX en microATX moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNick.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 10:53
Het filteren op deze twee populaire form factors gaat niet heel soepel. Er is wel de optie om te kiezen voor 'alleen' ITX en 'alleen' microATX, maar het probleem is dat dit het ook is. Als je filtert op 'alleen microATX', krijg je ook geen behuizingen te zien krijgt die zowel ITX als microATX ondersteunen. En dat is raar, want microATX is groter dan ITX dus wat maakt het uit dat een microATX-behuizing ook plek heeft voor ITX?

Dus eigenlijk moeten de opties bij "Alleen geschikt voor" zijn:
- Geen voorkeur
- ITX
- microATX en kleiner,

waarbij die laatste optie dan ook ITX, DTX, en Mini-DTX bevat. Maar natuurlijk alleen in combinatie met microATX.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1e/Comparison_ATX_%C2%B5ATX_DTX_ITX_mini-DTX.svg/1200px-Comparison_ATX_%C2%B5ATX_DTX_ITX_mini-DTX.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNick.
Overigens is filteren op microATX nu mogelijk met bijv.:
- Alleen geschikt voor: geen ITX
- Form Factor: of geen ATX en EATX
- Voeding: ATX

Maar dit is natuurlijk behoorlijk omslachtig en sowieso niet optimaal, want zo blijven behuizingen voor ITX + mini-DTX er soms in staan, en kan het zijn dat je microATX behuizingen met SFX-voedingen mist (hoewel dat er vermoedelijk weinig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNick.
@Glaanie wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@DrNick. Ik kijk hier later naar, er was een hele goede reden destijds om het te doen, maar geen idee meer wat ... Ik kom erop terug!

Sowieso zie ik dat er meerdere topics onbeantwoord zijn gebleven in de afgelopen weken, we hebben dus wat in te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@DrNick. Kostte even wat moeite, maar ik heb het voor mekaar om de filter voor alleen microATX, om te bouwen naar microATX en kleiner. Volgens mij klopt'ie helemaal zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNick.
Glaanie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:46:
@DrNick. Kostte even wat moeite, maar ik heb het voor mekaar om de filter voor alleen microATX, om te bouwen naar microATX en kleiner. Volgens mij klopt'ie helemaal zo :)
Fantastisch, lijkt inderdaad goed te werken. Bedankt voor de snelle service!
Pagina: 1