Toon posts:

Binnendeur + kozijn plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• G-Fox1990
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-03 00:01
Hallo Tweakers en Tweaksters,

Over een paar weken ga ik in m'n nieuwe woning lekker klussen, en één van de projectjes gaat zijn een relatief geluidsdichte aanbouw maken voor muziek/audio producties. Momenteel zit er geen deur tussen de aanbouw en de woonkamer, en die wil ik er graag gaan inzetten.

Nu heb ik niet 2 linkerhanden, maar omdat ik in principe nog nooit een deur + kozijn geplaatst heb lijkt het mij slimmer om iemand daar voor in de hand te nemen. hebben jullie hier misschien ervaringen mee? Is het gewoon een kwestie van een advertentie op ''Werkspot'' zetten en hopen dat het dan goed komt?

Het gaat uiteindelijk niet om een doos-in-doos constructie maar gewoon een massieve deur plaatsen. Compleet geluidsdicht gaat dit uiteraard niet zijn maar dat is ook niet het doel.
Oftewel, iemand hier voor inhuren of gewoon zelf doen? En nog tips wat betreft deuren en waar/wanneer te kopen? Het is allemaal al duur zat natuurlijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het niet aandurft, iemand inhuren. En dan meteen je planning bijstellen. Reken op 3 maanden wachttijd bij een gemiddelde klusbedrijf. Werkspot heeft geen zin momenteel.
De vraag is of ze überhaupt zin hebben in een dergelijk klein klusje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

The Eagle schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:57:
Als je het niet aandurft, iemand inhuren. En dan meteen je planning bijstellen. Reken op 3 maanden wachttijd bij een gemiddelde klusbedrijf. Werkspot heeft geen zin momenteel.
De vraag is of ze überhaupt zin hebben in een dergelijk klein klusje.
Dit ligt een beetje aan de regio.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:49
Timmerman inhuren. Of gewoon een kant en klare deur bij de bouwmarkt kopen en die erin schroeven.

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-03 21:14
G-Fox1990 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:50:
Hallo Tweakers en Tweaksters,

Over een paar weken ga ik in m'n nieuwe woning lekker klussen, en één van de projectjes gaat zijn een relatief geluidsdichte aanbouw maken voor muziek/audio producties. Momenteel zit er geen deur tussen de aanbouw en de woonkamer, en die wil ik er graag gaan inzetten.

Nu heb ik niet 2 linkerhanden, maar omdat ik in principe nog nooit een deur + kozijn geplaatst heb lijkt het mij slimmer om iemand daar voor in de hand te nemen. hebben jullie hier misschien ervaringen mee? Is het gewoon een kwestie van een advertentie op ''Werkspot'' zetten en hopen dat het dan goed komt?

Het gaat uiteindelijk niet om een doos-in-doos constructie maar gewoon een massieve deur plaatsen. Compleet geluidsdicht gaat dit uiteraard niet zijn maar dat is ook niet het doel.
Oftewel, iemand hier voor inhuren of gewoon zelf doen? En nog tips wat betreft deuren en waar/wanneer te kopen? Het is allemaal al duur zat natuurlijk.
Deur afhangen is niet heel moeilijk maar heeft wel wat handigheid nodig. Dus even los van WIE het gaat doen, hier is ook ik het heb gedaan (geluidsarm kantoor in huis).

Kozijn:
1. Een (houten!) kozijn monteren in de muuropening. Zorgen dat het kozijn de vloerdorpel niet raakt.
2. Zorgen dat de vloer in de gang en in de ruimte elkaar niet direct raken
3. Een drempel monteren die "zweeft". Voor mij betekende dat vastgemaakt aan één zijde, en een antislip strip aan de andere zijde. Dus geen direct contact nog steeds tussen beide zijden.

Deur:
4. Volspaan deur afhangen
5. Valdorpel monteren
6. evt kierrubbers monteren (maar alleen als je ruimte actief geventileerd wordt! anders wordt het erg luchtdicht)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03
Mocht je het zelf willen gaan doen, dan kan je ter voorbereiding wat filmpjes kijken op Youtube.
Ook handig om beslagen ten ijs te komen als je iemand inhuurt.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:55
bij bv jongeneel of bouwmaat een volspaan deur kozijn combinatie bestellen. Dan zit de deur al in het kozijn afgehangen. Dan is het nog een kwesti van t kozijn haaks en waterpas plaatsen en de deur over de scharnieren schuiven. Appeltje eitje
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee