Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drt7g
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-03-2023
Mijn vraag
Beste allen

Ik maak videos met een Canon 600D en een 18-50 kitlens in de buitenruimte met alleen natuurlijk licht. Ik heb opgemerkt dat soms het beeld helemaal overbelicht terwijl er helemaal niet zoveel licht in de lens komt. Wat ik op de scherm zie is dan bijna helemaal wit, compleet overbelicht met nauwelijks beeld te zien. Maar wat nog gekker is, als ik nog niet op het record-knopje heb gedrukt en in plaats daarvan de foto shutter-knop half ingedrukt hou, waardoor de camera gaat focussen in de videostand, dan wordt het beeld plotsklaps compleet normaal. Dan zie ik alles op het scherm zoals je het zou verwachten. Laat ik de shutter-knop los, dan schiet het beeld weer compleet wit. Ik heb nog niet geprobeerd om te recorden met de shutter-knop half ingedrukt, ik weet niet of dat werkt. Maar er klopt hier duidelijk iets niet. 

Dit probleem heb ik tot nu toe twee keer meegemaakt. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Wat gaat hier fout? 

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik Google momenteel op Canon 600D Overexposure problem, maar tot nu toe niks gevonden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn je instellingen qua modus, exposure setting (!!!) ?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Dat het beeld normaal wordt als je de sluiter half indrukt is normaal. Dat heb ik ook met mijn camera. Dan gaat 'ie focussen en dan moet hij natuurlijk wel iets hebben om op te focussen.

Verder is het, zoals Boudewijn al zegt, handig om te weten met welke sluitertijd, diafragma en iso je fotografeert. Anders kunnen we niet echt meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Geef a.u.b. even aan wat voor instellingen je gebruikt. In de handleiding is vanaf p141 te lezen hoe het zou moeten werken: https://gdlp01.c-wss.com/...Instruction_Manual_NL.pdf maar gebruik je de automatische modus of een handmatige instelling? Het enige wat ik hier kan vinden is dat je het live view beeld moet laten stabiliseren voordat je verdergaat met filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:07
Is je opname ook compleet overbelicht is is het puur het schermpje? Zolang je niks doet staat je lens wide open, dus niet afgestopt. Zodra je wel iets gaat doen dan gaat de camera pas je lens bedienen (diafragma dichter zetten, focussen).

Je hebt het over het scherm, ik neem aan dat je live view bedoelt? Mogelijk heb je hier iets aan? https://www.canon.co.uk/s...faq/?itemid=tcm:14-589163 "Under low light or bright light conditions, the Live View image might not reflect the brightness of the captured image."

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock