Internet denkt dat ik in een ander land zit?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennito
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-03 15:44
Hoi,

Ik heb een heel apart probleem. Ik ben afgelopen december verhuisd naar een nieuwe woning in dezelfde stad. Ik heb mijn modem en provider gewoon meeverhuisd. Dit is het ding: Wanneer ik nu browse op het web, krijg ik altijd als eerst resultaten uit Duitsland. Dit is het geval bij bijvoorbeeld startpage en wikipedia. Maar ook op een site als de site van Valorant, word ik automatisch doorgestuurd naar de Duitse pagina. Met steam liep ik hier ook tegenaan, waardoor ik een vpn moest gebruiken om uberhaupt ideal te kunnen gebruiken om een spelletje aan te schaffen.

Op zich is dit best wel irritant. Ik heb de KPN hierover gebeld en hun legden mij uit dat ik mijn proxy uit moet zetten--Ik heb geen eens een proxy aan staan! Vervolgens verwezen hun mij door naar tweakers...

Ik heb dit probleem op al mijn apparaten. Als ik mijn laptop mee neem naar mijn werk, krijg ik wel gewoon de juiste resultaten, dus het ligt niet aan mijn systeem. Wat ook gek is, is dat ik wanneer ik mijn ip adres in voer om te kijken welke locatie hier aan gekoppeld zit, hij wel gewoon wordt herkend als een Nederlands adres.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik hier aan kan doen? KPN was niet echt behulpzaam tijdens de 2 keren dat ik belde...

Gr,
Dennito

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zult een IP adres hebben dat KPN recentelijk van een Duitse partij heeft gekocht.
Afwachten tot de geo-ip databases deze verandering doorhebben.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
dennito schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:09:
Vervolgens verwezen hun mij door naar tweakers...
Zo he, dat hebben ze goed bedacht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Modem een half uur of meer uitzetten in de hoop dat je een ander ip-adres krijgt toegewezen. Meest eenvoudige optie om te proberen (trek bijv. de stekker 's nachts een keer).

[ Voor 10% gewijzigd door eric.1 op 18-03-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:44
eric.1 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:49:
Modem een half uur of meer uitzetten in de hoop dat je een ander ip-adres krijgt toegewezen. Meest eenvoudige optie om te proberen (trek bijv. de stekker 's nachts een keer).
Gaat op een KPN verbinding niet werken, aangezien niet een IP willekeurig door de DHCP server toegewezen krijgt.
bij kpn heb je een Semi vast ip

IP veranderd alleen bij verhuizingen. omzettingen van koper na glasvezel en bepaalde abboment wijzingen.
hier kan je je weinig aan doen alleen wachten tot de Geo databases worden bijgewerkt dat IP blok nu toebehoord aan NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Kijk eens op https://whatismyipaddress.com/nl/mijn-ip waar zegt die dat je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:23

Remi

Moo!

Juup schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:41:
Je zult een IP adres hebben dat KPN recentelijk van een Duitse partij heeft gekocht.
Afwachten tot de geo-ip databases deze verandering doorhebben.
Vermoedelijk is dit de oorzaak. Heb het ook eens meegemaakt met het verhuizen van een router van A naar B. Door de geo databases van oa Google dacht mijn apparatuur enkele maanden dat ik nog in A zat. Doe je niks aan behalve afwachten als het je IP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennito
ISP: KPN CM

Plaats: Zoetermeer

Regio: Zuid-Holland

Land: Netherlands
Remi schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:22:
[...]

Vermoedelijk is dit de oorzaak. Heb het ook eens meegemaakt met het verhuizen van een router van A naar B. Door de geo databases van oa Google dacht mijn apparatuur enkele maanden dat ik nog in A zat. Doe je niks aan behalve afwachten als het je IP is.
Tsja, is het dan echt een kwestie van geduld hebben? Het is namelijk al sinds december zo! Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ergens ook wel lekker, google/wiki kan je makkelijk naar NL gaan, en dan zie je door Duits gelijk wat reclame is. (ik ben heel blij dat ik overal online in NL of ENG communiceer, door mn echte locatie Frankrijk komt alles wat ik niet wil zien in het Frans :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Enige poging die je zou kunnen wagen is een nieuw modem van KPN dan heb je een ander mac en krijg een ander ip en hopelijk een echte NL ip.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
dennito schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:54:
[...]

ISP: KPN CM

Plaats: Zoetermeer

Regio: Zuid-Holland

Land: Netherlands

[...]

Tsja, is het dan echt een kwestie van geduld hebben? Het is namelijk al sinds december zo! Erg irritant.
Dan ligt het dus niet aan je IP, deze is Nederlands. Ik zou de browsercache eens opschonen, of een andere browser dan nu pakken, Firefox, Chrome, Edge.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 18-03-2023 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

pennywiser schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Dan ligt het dus niet aan je IP, deze is Nederlands. Ik zou de browsercache eens opschonen, of een andere browser dan nu pakken, Firefox, Chrome, Edge.
Dat heeft weinig nut? ts vermeld het volgende
Ik heb dit probleem op al mijn apparaten. Als ik mijn laptop mee neem naar mijn werk, krijg ik wel gewoon de juiste resultaten, dus het ligt niet aan mijn systeem

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:23

Remi

Moo!

pennywiser schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Dat is alleen de officiële registratie en wil niks zeggen over wat databases van derden hebben vastgelegd.

Check je IP hier eens om te kijken wat er terug komt.

https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennito
Excuses voor de late reactie
Remi schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:52:
[...]

Dat is alleen de officiële registratie en wil niks zeggen over wat databases van derden hebben vastgelegd.

Check je IP hier eens om te kijken wat er terug komt.

https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address
NL
Zuid Holland

Wellicht dat ik de tip gebruik om een nieuwe modem aan te vragen. Ga ik iig over nadenken. Thx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:48
dennito schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:06:
Excuses voor de late reactie

[...]

NL
Zuid Holland

Wellicht dat ik de tip gebruik om een nieuwe modem aan te vragen. Ga ik iig over nadenken. Thx.
Nieuw modem gaat niet helpen. KPN werkt met een IP-adres op basis van de op dat geldende achterliggende techniek. Pas bij een techniekwissel(koper naar glas of andersom) of een acces-migratie verandert het IP. Een modemwissel zal nooit helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennito
mad-dog schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:23:
[...]

Nieuw modem gaat niet helpen. KPN werkt met een IP-adres op basis van de op dat geldende achterliggende techniek. Pas bij een techniekwissel(koper naar glas of andersom) of een acces-migratie verandert het IP. Een modemwissel zal nooit helpen
Okay, duidelijk. Dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

nelizmastr

Goed wies kapot

jopoh schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Gaat op een KPN verbinding niet werken, aangezien niet een IP willekeurig door de HDCP server toegewezen krijgt.
Weet je zeker dat HDCP IP adressen kan uitdelen? ;)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1