Kodi IPTV Manager (Gratis lineair TV kijken) probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-05 21:36
Ik woon in België, en een manier om gratis (legaal) lineaire TV te kunnen kijken in 1 app is het volgende:
  • Installeer Kodi
  • Installeer de Kodi AddOn's van de 3 vlaamse TV apps (VRT MAX, VTM GO, GoPlay)
  • Installeer de IPTV Manager AddOn
Het resultaat zou er dan zo moeten uitzien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kilhNcKCFU67PHBiTbMmDiistL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OzXDsL2g1zb65nQrGRdxFent.jpg?f=user_large

Echter op mijn nieuwe, vers geinstalleerde Nokia Streaming Box 8010 (Android 11) met de laatste versies van Kodi en AddOn's blijft de TV Gids leeg.

Ik volgde exact de installatieprocedure: https://github.com/add-on...manager/wiki/Installation

Het gaat volgens mij mis bij de stap "Configureer IPTV Simple automatisch" (IPTV Manager gebruikt onderliggend de AddOn IPTV Simple, en deze moet geconfigureerd worden door deze stap)

Als ik kijk bij de settings IPTV Simple zie ik dat de in te vullen URI's leeg zijn.

Hierbij de logging bij het uitvoeren van de stap "Configureer IPTV Simple automatisch"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzeAATB7_Ao8fYJxoppSEcYQyKA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4U82vGuc9KTet46gygOSBtzN.jpg?f=user_large

(sorry voor de foto, kon niet direct de logfile overhalen)

Mijn vragen:
  • Heeft iemand al succesvol deze setup werkende gekregen op Android 11?
  • Kan iemand de configuratie posten van IPTV Simple zodat ik deze manueel kan invullen?
  • Iemand een idee hoe ik het kan fixen? (heb al een issue gepost op Github maar daar is weinig respons)
Bedankt!

Beste antwoord (via Jim80 op 29-03-2023 18:51)

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:50
Ik stootte op hetzelfde probleem op Android 12 op een gloednieuwe Chromecast met Google TV (CCWGTV).

Bij mij bleek de fout te zijn dat IPTV manager zijn settings wegschreef naar "settings.xml", terwijl IPTV Simple Client het bestand "instance-settings-1.xml" gebruikte. Op Android 12 geraakt Kodi niet aan de bestanden onder /Android/Data/, dus moest ik een andere weg weten te vinden.

Ik heb dit als volgt opgelost voor de CCWGTV, waarschijnlijk kan je het gelijkaardig oplossen voor je Nokia Android box:
  1. Verbinden met ADB via Wifi, guide op deze reddit thread gevolgd: link
  2. Via ADB Shell het bestand
    code:
    1

instance-settings-1.xml
    verwijderd in de config folder van IPTV Simple Client. Het bestand vind je in de folder
    code:
    1

/sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/addon_data/pvr.iptvsimple/
  3. Via ADB Shell in diezelfde folder het bestand
    code:
    1

settings.xml
    gekopieerd als nieuw bestand
    code:
    1

instance-settings-1.xml
  4. ADB connectie gesloten, IPTV Manager en IPTV client uitgeschakeld, Kodi herstart en addons opnieuw ingeschakeld
De filepaths heb ik in mijn PowerShell history kunnen terugvinden en hierboven toegevoegd, maar de exacte ADB shell commando's werden niet bijgehouden en weet ik dus niet meer vanbuiten. Met wat Googlen zou die echter eenvoudig moeten terugvinden.

Tot slot voeg ik nog even de correcte / nieuwe versie van het "instance-settings-1.xml" toe, mocht je er iets mee zijn: https://pastebin.com/Xv8vcbrW

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• AdFundum14
Ik stootte op hetzelfde probleem op Android 12 op een gloednieuwe Chromecast met Google TV (CCWGTV).

Bij mij bleek de fout te zijn dat IPTV manager zijn settings wegschreef naar "settings.xml", terwijl IPTV Simple Client het bestand "instance-settings-1.xml" gebruikte. Op Android 12 geraakt Kodi niet aan de bestanden onder /Android/Data/, dus moest ik een andere weg weten te vinden.

Ik heb dit als volgt opgelost voor de CCWGTV, waarschijnlijk kan je het gelijkaardig oplossen voor je Nokia Android box:
  1. Verbinden met ADB via Wifi, guide op deze reddit thread gevolgd: link
  2. Via ADB Shell het bestand
    code:
    1

instance-settings-1.xml
    verwijderd in de config folder van IPTV Simple Client. Het bestand vind je in de folder
    code:
    1

/sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/addon_data/pvr.iptvsimple/
  3. Via ADB Shell in diezelfde folder het bestand
    code:
    1

settings.xml
    gekopieerd als nieuw bestand
    code:
    1

instance-settings-1.xml
  4. ADB connectie gesloten, IPTV Manager en IPTV client uitgeschakeld, Kodi herstart en addons opnieuw ingeschakeld
De filepaths heb ik in mijn PowerShell history kunnen terugvinden en hierboven toegevoegd, maar de exacte ADB shell commando's werden niet bijgehouden en weet ik dus niet meer vanbuiten. Met wat Googlen zou die echter eenvoudig moeten terugvinden.

Tot slot voeg ik nog even de correcte / nieuwe versie van het "instance-settings-1.xml" toe, mocht je er iets mee zijn: https://pastebin.com/Xv8vcbrW

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-05 21:36
Bedankt! Is inderdaad de oplossing omdat sinds Kodi v20 plugins meerdere instances kunnen hebben en dus elk hun config file. Het kopieren kan ook via de ingebouwde Kodi File Manager, nog gemakkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Android 12 is zo beveiligd dat de Kodi File Manager helaas niet aan de bestanden onder /Android/Data/... geraakt. Maar zeker zo gemakkelijk op Android 11 inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@AdFundum14 Wellicht is symlinken dan gemakkelijker? Al ken ik Android TV niet goed genoeg daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
bedankt voor de uitleg ... werkt perfect!
Pagina: 1