Beyerdynamic DT 770 Pro | Vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 00:23
Hallo allemaal,

in 2018 heb ik een Beyerdynamic DT 770 Pro (32 ohms) aangeschaft, omdat ik al die 'bekende' game headsets zat was, gezien mijn slechte ervaring ermee. Deze DT 770 Pro heeft het altijd uitstekend gedaan, totdat dit jaar de plastic zijkanten waar je de headset groter/kleiner maakt stuk is gegaan en ik nu dus opzoek moet naar een nieuwe headset. Sinds deze ochtend zit het letterlijk met plakband vast zodat ik het weekend nog doorkom :D

Dit keer heb ik de DT 770 Pro met 80 ohms besteld. Nu vroeg ik mij af of ik hiervoor ook een DAC/AMP nodig heb of kan deze gewoon aangesloten worden op mijn desktop, zoals ik nu met de 32 ohms versie heb?

Naar mijn weten moet dit kunnen, maar misschien dat er hier mensen met ervaring en/of expertise zitten die mij hierin kunnen voorzien van hun mening/kennis. Indien het niet nodig is, geeft het me wel een voordeel om een DAC/AMP aan te schaffen of is dat in mijn geval overbodig? Ik gebruik het puur voor mijn desktop en denk dan aan gamen, netflix etc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Op je vraag: zeer waarschijnlijk werkt het prima, alleen zal je headphone amp (je desktop) iets harder moeten werken gezien de hogere weerstand. Als je nu niet aan de bovenkant van de volume range moet zitten, zal het wel goed komen.

DAC/amp gaat je zeer waarschijnlijk wel een boost geven in audio kwaliteit.

Overigens is de DT770 prima repareerbaar. Ik heb zelf de earpads vervangen en er een nieuwe kabel aan gesoldeerd. Hij is inmiddels minstens 15 jaar oud en doet het nog prima. Voor jouw euvel bestaan ook vervangende onderdelen, zou minder dan 20 euro moeten kosten: https://global.beyerdynamic.com/slider-repair-kit-1000.html (EDIT: hier daadwerkelijk te bestellen: https://www.thomann.de/nl...c_headband_slider_kit.htm)

[ Voor 7% gewijzigd door Mj2sL op 18-03-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
Mj2sL schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:48:
Op je vraag: zeer waarschijnlijk werkt het prima, alleen zal je headphone amp (je desktop) iets harder moeten werken gezien de hogere weerstand. Als je nu niet aan de bovenkant van de volume range moet zitten, zal het wel goed komen.

DAC/amp gaat je zeer waarschijnlijk wel een boost geven in audio kwaliteit.

Overigens is de DT770 prima repareerbaar. Ik heb zelf de earpads vervangen en er een nieuwe kabel aan gesoldeerd. Hij is inmiddels minstens 15 jaar oud en doet het nog prima. Voor jouw euvel bestaan ook vervangende onderdelen, zou minder dan 20 euro moeten kosten: https://global.beyerdynamic.com/slider-repair-kit-1000.html (EDIT: hier daadwerkelijk te bestellen: https://www.thomann.de/nl...c_headband_slider_kit.htm)
Ik kweet niet of dit repareerbaar is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NbjzskPxuN9dec6OoPkhHXMEVo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8QreWWeFxWxKgFg2oO8rMOLk.png?f=user_large
Het is helemaal kapot aan beide kanten. Ik heb er nu tape om, zodat ik het weekend nog even doorkom. Alleen mijn huidige is dus een 32 ohms versie.

Ik heb nog nooit een DAC/AMP gehad en heb er ook geen verstand van. Waar zal ik dan precies naar moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
tijnn schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Ik kweet niet of dit repareerbaar is [Afbeelding]
Het is helemaal kapot aan beide kanten. Ik heb er nu tape om, zodat ik het weekend nog even doorkom. Alleen mijn huidige is dus een 32 ohms versie.

Ik heb nog nooit een DAC/AMP gehad en heb er ook geen verstand van. Waar zal ik dan precies naar moeten kijken?
Volgens mij heb ik in die linkjes dat exacte onderdeel! Mocht je in omg. Nijmegen wonen wil ik je er best mee helpen.

DAC kun je altijd nog doen, ik ben zelf (hobby) muzikant dus ik heb waarschijnlijk andere eisen. Maar voor een muzikant zou ik bijvoorbeeld de Focusrite Scarlett Solo aanraden als instapper. Aan de andere kant, als je nu tevreden bent, waarom dan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
Mj2sL schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Volgens mij heb ik in die linkjes dat exacte onderdeel! Mocht je in omg. Nijmegen wonen wil ik je er best mee helpen.

DAC kun je altijd nog doen, ik ben zelf (hobby) muzikant dus ik heb waarschijnlijk andere eisen. Maar voor een muzikant zou ik bijvoorbeeld de Focusrite Scarlett Solo aanraden als instapper. Aan de andere kant, als je nu tevreden bent, waarom dan upgraden?
Ik was me er niet van bewust dat je dit onderdeel kon vervangen/repareren, dus heb ik vanochtend een nieuwe headset besteld, maar dit keer de 80 ohms versie. Ik heb dus nog geen idee hoe de 80 ohms versie klinkt ten opzichte van mijn huidige 32 ohms. Daarom dacht ik alvast informatie in te winnen indien ik wel een DAC/AMP moet aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De 80-ohmsversie zou iets anders moeten klinken dan die met 32 en 250? ohm. Je kan er metingen van vinden op internet.

Een aparte versterker zou ik alleen doen als de uitgangsimpedantie van hetgeen waar je het op aansluit te hoog is, dat beïnvloedt namelijk de klank. En natuurlijk als het niet hard genoeg gaat. Over het nut van een losse DAC kan je discussiëren. Met een Focusrite of vergelijkbaar zit je op deze zaken goed.

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 18-03-2023 11:23 ]

Pagina: 1