Custom loop waterkoeling, maar geen waterblok voor mijn 3070

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:14
De Phanteks NV7 komt bijna uit, in deze case wil ik een custom loop waterkoelingsysteem bouwen (gewoon mijn huidige systeem in nieuwe kast en met waterkoeling).
Maar nou is het zo dat ik een RTX 3070 heb, van jawel... HP, het beestje komt uit zo'n Omen prebuilt pc.
Grote probleem waar ik nu tegen aan loop is dat hier nagenoeg geen info over te vinden is, en hij ook nooit genoemd wordt in de lijsten waarin wordt aangegeven welk waterblok je moet hebben voor welke kaart.
Nou kan ik me heel goed voorstellen dat HP een stock PCB gebruikt, maar dat is een wenselijke aanname...

Long story short, welke waterblock heb ik nodig voor mijn GPU:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ps1Gjr2.jpg

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/hp-rtx-3070-oem.b8574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24

player-x

Disruptive by design

Tenzij je er achter kan komen wie de maker is en van welke kaart de PCB is, wat denk ik moeilijk zal worden.

Zou ik hem gewoon te koop aanbieden voor een redelijke prijs bv gelijk of tot €50 onder de goedkoopste 3070, in V&A, en een andere kaart terug kopen, waar wel een blok voor te koop is.

Dan kun je ook meteen een kaart als de 3080 nemen voor +€100, die sneller is, en vooral met meer geheugen, want 8GB is krapjes als je op hoger dan 1080p speelt, met de laatste AAA titels.

Eventueel een met waterblok zoals deze: v&a aangeboden: Inno3D GeForce RTX 3080 iCHILL Frostbite

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Met de koeler erop zul je nooit te weten komen hoe de lay-out op de kaart is. Zou kunnen dat het een reference design is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Haal de fans en shroud van je kaart, en bekijk de layout.
Misschien heb je geluk en staat er ergens de naam van de maker.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
Ok, dan ga ik dat doen. Hebben jullie enig idee waar ik mijn info weg kan halen zodra ik de koeler er af heb, zodat ik kan bepalen welk waterblok ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24

player-x

Disruptive by design

EK heeft een configurator, daar staan bij een hoop kaarten, PCB foto's bij, helaas niet bij alle.

Zou kijken voor kaarten die het meest basis zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
player-x schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:21:
Tenzij je er achter kan komen wie de maker is en van welke kaart de PCB is, wat denk ik moeilijk zal worden.

Zou ik hem gewoon te koop aanbieden voor een redelijke prijs bv gelijk of tot €50 onder de goedkoopste 3070, in V&A, en een andere kaart terug kopen, waar wel een blok voor te koop is.

Dan kun je ook meteen een kaart als de 3080 nemen voor +€100, die sneller is, en vooral met meer geheugen, want 8GB is krapjes als je op hoger dan 1080p speelt, met de laatste AAA titels.

Eventueel een met waterblok zoals deze: v&a aangeboden: Inno3D GeForce RTX 3080 iCHILL Frostbite
Dit is dus overigens precies wat ik heb gedaan, zelfs de videokaart die je noemt aangeschaft haha. RTX 3070 verkocht voor 350, nu wachten tot eindelijk die kast uitkomt.
Pagina: 1