Toon posts:

Welke dakpannen zijn dit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-03 09:33
Binnenkort worden zonnepanelen op mijn dak gelegd. Echter heb ik geen dakpannen over.

Zit hier verschil in of kan ik gewoon een aantal "dakpannen" bij de Hornbach halen? Hieronder een aantal fotos van het dak. Het gaat om een woning bouwjaar 1969 in West Brabant. Mocht dat uitmaken. Alvast Bedankt!

[Voor 9% gewijzigd door gamerszvidx op 18-03-2023 08:09]

Alle reacties

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:03
Er zijn verschillende stukken. Dit lijkt een beton pan.

Op de achterkant van de pan staat meestal een code waarmee je meer informatie kan vinden

• Thimmah
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Het is in iedergeval een betonpan waarschijnlijk een sneldek. Zal waarschijnlijk redelijk doorgesleten zijn. Het overwegen waard om preventief te vervangen voordat je pv panelen gaat leggen. Anders heb je de kans dat je na paar jaar pv er weer af moet halen om dakpannen te vervangen. Makkelijkste is even bij de buren vragen of die wat hebben liggen nog. Of als ie.and een dakraam/dakkapel gaat zetten toevallig.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00

JME

zeg maar Jamie

Zo te zien sneldekkers, die ga je bij ieder sloopbedrijf stapels dik vinden. Sommige merken kunnen zelfs door elkaar worden gebruikt, kwestie van de maten goed opmeten of gewoon eentje meenemen als je gaat uitzoeken. Mocht je op de hoek wonen dan kan het lastiger worden, want er zijn heel veel verschillende maten kantpannen dus als je die zoekt dan moet je soms ongelooflijk mazzel hebben.
Oja, en maak meteen je dakgoot even schoon.. ;)

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-03 09:33
JME schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:00:
Zo te zien sneldekkers, die ga je bij ieder sloopbedrijf stapels dik vinden. Sommige merken kunnen zelfs door elkaar worden gebruikt, kwestie van de maten goed opmeten of gewoon eentje meenemen als je gaat uitzoeken. Mocht je op de hoek wonen dan kan het lastiger worden, want er zijn heel veel verschillende maten kantpannen dus als je die zoekt dan moet je soms ongelooflijk mazzel hebben.
Oja, en maak meteen je dakgoot even schoon.. ;)
Dat ga ik zeker doen. Deze fotos zijn van de keuring. Ik heb er nog een toegevoegd.
Ik ga ook zeker nog proberen een pan bij mijn directe buur te vragen.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 20:59
West Brabant? Neem een pan mee naar van de Luijtgaarden in Standdaarbuiten.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee