Welke dakpannen zijn dit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 13:26
Binnenkort worden zonnepanelen op mijn dak gelegd. Echter heb ik geen dakpannen over.

Zit hier verschil in of kan ik gewoon een aantal "dakpannen" bij de Hornbach halen? Hieronder een aantal fotos van het dak. Het gaat om een woning bouwjaar 1969 in West Brabant. Mocht dat uitmaken. Alvast Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP42L9wMWXDvvmjUu1e-t9oeSv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nN9slHG87FbC1SV4KZQPvFLa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4u1ssJhHDvaGWxA-vWhhrze1nU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZfuPa6FGIoVSbzH6RL8cu2p.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Enx7UsgKzZ2zKmepEjiNXvi9Cc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NFwzdLjxHEPLfGq6KN9U7Ymy.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door gamerszvidx op 18-03-2023 08:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:20
Er zijn verschillende stukken. Dit lijkt een beton pan.

Op de achterkant van de pan staat meestal een code waarmee je meer informatie kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimmah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 17:15
Het is in iedergeval een betonpan waarschijnlijk een sneldek. Zal waarschijnlijk redelijk doorgesleten zijn. Het overwegen waard om preventief te vervangen voordat je pv panelen gaat leggen. Anders heb je de kans dat je na paar jaar pv er weer af moet halen om dakpannen te vervangen. Makkelijkste is even bij de buren vragen of die wat hebben liggen nog. Of als ie.and een dakraam/dakkapel gaat zetten toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 11:41

JME

zeg maar Jamie

Zo te zien sneldekkers, die ga je bij ieder sloopbedrijf stapels dik vinden. Sommige merken kunnen zelfs door elkaar worden gebruikt, kwestie van de maten goed opmeten of gewoon eentje meenemen als je gaat uitzoeken. Mocht je op de hoek wonen dan kan het lastiger worden, want er zijn heel veel verschillende maten kantpannen dus als je die zoekt dan moet je soms ongelooflijk mazzel hebben.
Oja, en maak meteen je dakgoot even schoon.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 13:26
JME schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:00:
Zo te zien sneldekkers, die ga je bij ieder sloopbedrijf stapels dik vinden. Sommige merken kunnen zelfs door elkaar worden gebruikt, kwestie van de maten goed opmeten of gewoon eentje meenemen als je gaat uitzoeken. Mocht je op de hoek wonen dan kan het lastiger worden, want er zijn heel veel verschillende maten kantpannen dus als je die zoekt dan moet je soms ongelooflijk mazzel hebben.
Oja, en maak meteen je dakgoot even schoon.. ;)
Dat ga ik zeker doen. Deze fotos zijn van de keuring. Ik heb er nog een toegevoegd.
Ik ga ook zeker nog proberen een pan bij mijn directe buur te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
West Brabant? Neem een pan mee naar van de Luijtgaarden in Standdaarbuiten.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1