Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Mijn vraag
Is het mogelijk om de roze lijnen van deze.mobo weg te halen? Met name die bij de rgb strix logo links.
Indien ja, hoe dan? Bijv. stift of marker oid en vooral. Is dat veilig ivm hitte etc.
Mssn erg domme vraag.....maar zou niet dat willen dat zoiets kan leiden tot compleet kapotte pc.

Waarom?
Roze past er echt niet bij.

uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI

Relevante software en hardware die ik gebruik
N/a

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het niet geprobeerd ivm veiligheid.
Google levert niet echt veel op.

[ Voor 19% gewijzigd door Squishie op 18-03-2023 07:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 22:18
Zwart isolatietape van de bouwmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Liniaal en permanente marker zullen dit probleem snel oplossen, wel zal je de lijn altijd blijven zien aangezien dat net iets anders zwart is dan de rest.

Maar is het niet gewoon een stickertje die je er af kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
Ernemmer schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:51:
Liniaal en permanente marker zullen dit probleem snel oplossen, wel zal je de lijn altijd blijven zien aangezien dat net iets anders zwart is dan de rest.

Maar is het niet gewoon een stickertje die je er af kan trekken?
Ging ervan uit dat het een RGB element was. Als het een onderdeel is van een sticker kun je ook proberen met een liniaal en een scherp stanleymesje het langs de randen aan te snijden en vervolgens eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Boris1986 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Ging ervan uit dat het een RGB element was. Als het een onderdeel is van een sticker kun je ook proberen met een liniaal en een scherp stanleymesje het langs de randen aan te snijden en vervolgens eraf te halen.
Links is een rgb element, rechts is een sticker.
Gezien de kast donker is zal je het wssn niet zien dan met marker.

Zorgt marker niet voor hitte issues? Want het zit op een heatspreader volgens mij voor de vrms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funga
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-03-2023
Misschien een hele foute opmerking waar je niet op zit te wachten, maar: misschien gewoon een gesloten kast kopen, dan zie je er niets van? Zo mooi vind ik een PC er vanbinnen niet uitzien. Mooie RGB verlichting doe ik wel in de huiskamer. Is het echt een ding voor je? Heb je een supersleek mooie kast met glas/raam waardoor het echt belangrijk is hoe het eruit ziet?

Alles aftapen en dan een spuitbus gebruiken zou een optie kunnen zijn. Ik kan het je niet aanraden. Maar dan is de kans dat je er nog wat van ziet het kleinst, tenzij het een sticker is die je kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 23:05
Action, carbon wrap folie.

Dun reepje van afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Mitchelll010 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:19:

ik zal dit eens een poging geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Funga schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:00:
Misschien een hele foute opmerking waar je niet op zit te wachten, maar: misschien gewoon een gesloten kast kopen, dan zie je er niets van? Zo mooi vind ik een PC er vanbinnen niet uitzien. Mooie RGB verlichting doe ik wel in de huiskamer. Is het echt een ding voor je? Heb je een supersleek mooie kast met glas/raam waardoor het echt belangrijk is hoe het eruit ziet?

Alles aftapen en dan een spuitbus gebruiken zou een optie kunnen zijn. Ik kan het je niet aanraden. Maar dan is de kans dat je er nog wat van ziet het kleinst, tenzij het een sticker is die je kunt verwijderen.
ik zit best veel achter de pc en vind RGB rustgevend :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funga
Prima argument, maar staat de kast van je PC dan op je buro en heeft deze een glazen zijpaneel? Dan kan ik je argument begrijpen. Als hij niet op je buro maar onder je buro staat, of je geen zijpaneel hebt, dan zie je niet of nauwelijks de binnenkant van de kast.

Als je inderdaad echt voor interne looks gaat zoals je bij casemodders ziet, waarom dan niet voor een mooier mobo gekozen? Dan zijn looks dus bepalend voor je keuze voor welk moederbord.

Geen kritiek verder, we zijn allemaal anders. Ik heb de kast helemaal weggewerkt achter een muur omdat ik geen geluid wil horen en dat ding is voor mij toch spuuglelijk. Ik heb liever een schoon, leeg en mooi buro met mooie LED lampen die inderdaad RGB doen, maar dus niet in de computerkast die ziet er bij mij uit als spaghetti. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mitchelll010 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:19:

Carbon (koolstof) geleidt. Daar maken ze anodes van in batterijen.

Als er koolstof op zit, moet je dit dus niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 23:05
mrmrmr schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Carbon (koolstof) geleidt. Daar maken ze anodes van in batterijen.

Als er koolstof op zit, moet je dit dus niet doen.
Als de carbon folie van de action echt van carbon was geweest dan was het geen 2 euro.
Dus ja theoretisch heb je gelijk maar praktisch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Funga schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:35:
Prima argument, maar staat de kast van je PC dan op je buro en heeft deze een glazen zijpaneel? Dan kan ik je argument begrijpen. Als hij niet op je buro maar onder je buro staat, of je geen zijpaneel hebt, dan zie je niet of nauwelijks de binnenkant van de kast.

Als je inderdaad echt voor interne looks gaat zoals je bij casemodders ziet, waarom dan niet voor een mooier mobo gekozen? Dan zijn looks dus bepalend voor je keuze voor welk moederbord.

Geen kritiek verder, we zijn allemaal anders. Ik heb de kast helemaal weggewerkt achter een muur omdat ik geen geluid wil horen en dat ding is voor mij toch spuuglelijk. Ik heb liever een schoon, leeg en mooi buro met mooie LED lampen die inderdaad RGB doen, maar dus niet in de computerkast die ziet er bij mij uit als spaghetti. :P
Hij staat inderdaad op mijn bureau, en ja smaken verschillen. Helaas zijn er weinig betaalbare zwarte AM5 mobo's met PCIE5 slot. Ik heb nu ook eenzelfde soort setup (AM4 platform) en ben er wel tevreden over.
Ik ben nog aan het overwegen om mssn een wisseltruc te doen voor de MSI X670E Tomahawk, maar die is op dit moment te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funga
Wat als je iets met stickers doet?

Bij de Action heb je bijvoorbeeld van die hologram achtige (kleurtjes verschillen als je er onder andere hoek naar kijkt) plakdingen. Misschien kun je die op maat knippen en over de roze lijntjes plakken? Dan is het natuurlijk alsnog te zien, maar dan ziet het er wel mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris1986
Squishie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:40:
[...]

ik zit best veel achter de pc en vind RGB rustgevend :).
Misschien is dit wel wat voor jou dan ;) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVE99s2VB5qndF0NUZMDOdISLi0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ssKJnL3PiOm1eJxURVqdy3I.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1