Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Smart video intercom

Pagina: 1
Acties:

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-11 19:20
Beste Tweakers,

Als alles meezit krijgen wij een video intercom / deurbel.
Het huidige systeem heeft de normale intercom functie, een deurbel geluid (in de intercom) en 2 knoppen voor deuropeners, beide in gebruik voor de portiekdeur en voor onze voordeur.

Als straks het nieuwe systeem komt zier er dus ook nog video bij. Het is een huurhuis dus geen inspraak over merk en type van het nieuwe systeem.

Ik wil de nieuwe video intercom vervangen (indien nodig) voor een smart video intercom die dan ook alles doorzet naar onze telefoons, dus inclusief de functie om de deuren te opene. Een mooie extra optie zou zijn dat als er aangebeld wordt die video naar de NAS gestuurd kan worden.

Weet iemand of hier een kant en klare oplossing voor is of kom ik uit bij een zelf bouw project? Ik hoop op het eerste want zelf kan ik het helaas niet meer vanwege mijn gezondheid.

Dus indien mogelijk een alleen een 'steek de bedrading er in en gaan' oplossing.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Welk systeem gaat er komen dan? Zonder te weten wat hiervan de specificaties zijn weten we toch niks?

En wat voor een nas heb je nu staan?

• nossie63
Sorry voor de late reactie.

Het is niet bekend welk merk en/of type intercom geïnstalleerd gaat worden.

Ik dacht meer aan een universele oplossing. Eentje waarbij je de video, audio en functieknoppen kan 'aftappen' en daarna doorzet naar een smart systeem.

Heb zelf meer algemene info gezocht en besproken en daaruit concludeer ik dat alleen een doe-het-zelf project dit kan realiseren.

Kan wel wat maar dat gaat mij helaas te ver.

Kan bijvoorbeeld met Tuya relais wel de deuren bedienen en een notificatie krijgen van de deurbel maar het audio en video gedeelte gaat me te ver.

• ljo13
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-08 20:43
Vraag anders aan je huisbaas dat hij een Doorbird deurbel laat installeren. Die voldoen volledig aan je verwachting en dat is materiaal dat wel even meekan.

Op het einde van de rit zal het voor de eigenaar niet zo heel veel uitmaken als het maar een robuust systeem is dat geen handenvol geld kost voor installatie en dat lang meekan.

https://smarthome-fixer.be

• nossie63
Oké, dank je wel. Ik ga dit zeker bespreken met de verhuurder. Dank je wel voor de tip👍🏼